Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Aan twee vriendinnen. 
Ik heb in december in t ziekenhuis gelegen, de ene had dat even gemist (wat ik me bijna niet kan voorstellen) de andere was in de war met de bezoektijden. Dat tweede kan ik mij wel voorstellen maar ik heb haar dus ook niet gezien of niets van gehoord. 
Ik heb aangegeven dat we een mooie tijd gehad hebben maar dat het contact hier stopt. Ben benieuwd of er nog reactie komt. 

Damoontje schreef op 17-01-2024 om 06:30:

Aan twee vriendinnen.
Ik heb in december in t ziekenhuis gelegen, de ene had dat even gemist (wat ik me bijna niet kan voorstellen) de andere was in de war met de bezoektijden. Dat tweede kan ik mij wel voorstellen maar ik heb haar dus ook niet gezien of niets van gehoord.
Ik heb aangegeven dat we een mooie tijd gehad hebben maar dat het contact hier stopt. Ben benieuwd of er nog reactie komt.

In dit soort situaties leer je je vrienden wel kennen. 

Broodjebrie schreef op 17-01-2024 om 07:47:

[..]

In dit soort situaties leer je je vrienden wel kennen.

Dank je. Voel mij ergens wel lullig omdat ze zo sociaal onhandig is, maar zij gebruikt dat ook om zich achter te verschuilen. Dat ze misschien een berichtje kwijt is ofzo. 

Ja dit was wel de druppel eigenlijk, dat ze zo onverschillig doet over een ziekenhuisopname. 

Damoontje schreef op 17-01-2024 om 07:49:

[..]

Dank je. Voel mij ergens wel lullig omdat ze zo sociaal onhandig is, maar zij gebruikt dat ook om zich achter te verschuilen. Dat ze misschien een berichtje kwijt is ofzo.

Ja dit was wel de druppel eigenlijk, dat ze zo onverschillig doet over een ziekenhuisopname.

Ik zit momenteel in therapie en realiseer me de laatste tijd steeds meer dat ik me altijd aanpas aan anderen, zowel werk als privé. Ik begin nu ook anders naar een bepaalde vriendschap te kijken. Dus ik herken je gevoel wel. Voel je asjeblieft niet schuldig

Dankjewel! Ik wil het eigenlijk zsm afronden en heb aangegeven dat ik vandaag uit de appgroep ga die ik met haar en anderen heb. Ben dan uiteraard nog bereikbaar maar niet als 'groepje'. 

Ik heb al vaker gedacht, is dit nog vriendschap? Als ik haar zie kan ik alles met haar bespreken, maar ik zie haar bijna niet en het is zeer moeilijk een afspraak te maken. Altijd is er iets met haar vader of de hond of wat anders en daarna valt het gesprek weer stil. 

Als ik je een tip mag geven, stop met je aanpassen want dat vreet energie. Kijk wie er echt belangrijk voor je zijn en misschien zijn dat er 2 of 3. Dan kun je daar moeite voor gaan/blijven doen. 

Damoontje schreef op 17-01-2024 om 08:00:

Dankjewel! Ik wil het eigenlijk zsm afronden en heb aangegeven dat ik vandaag uit de appgroep ga die ik met haar en anderen heb. Ben dan uiteraard nog bereikbaar maar niet als 'groepje'.

Ik heb al vaker gedacht, is dit nog vriendschap? Als ik haar zie kan ik alles met haar bespreken, maar ik zie haar bijna niet en het is zeer moeilijk een afspraak te maken. Altijd is er iets met haar vader of de hond of wat anders en daarna valt het gesprek weer stil.

Als ik je een tip mag geven, stop met je aanpassen want dat vreet energie. Kijk wie er echt belangrijk voor je zijn en misschien zijn dat er 2 of 3. Dan kun je daar moeite voor gaan/blijven doen.

Daarvoor ben ik ook in therapie. Het heeft ook met vroeger te maken, dus ik ben het gewend om me aan ta passen. Nu kom ik steeds meer voor mezelf op, wat niemand gewend is, en dat kan weleens botsen. Maar dat komt goed

Als je twijfelt over een vriendin is afstand nemen heel goed.

Damoontje schreef op 17-01-2024 om 07:49:

[..]

Dank je. Voel mij ergens wel lullig omdat ze zo sociaal onhandig is, maar zij gebruikt dat ook om zich achter te verschuilen. Dat ze misschien een berichtje kwijt is ofzo.

Ja dit was wel de druppel eigenlijk, dat ze zo onverschillig doet over een ziekenhuisopname.

Toch: ik voel me dan vaak opdringerig of niet op mijn plaats. Niet het zh an sich (heb er gewerkt) maar ik voel me dan vaak dat het niet mijn plek is om te komen ofzo. 

Dank je. Ik ben een tijdje veel vrienden kwijtgeraakt. Daarna weer contacten gelegd maar heb me erg in bochten gewrongen om die te behouden. Bijv als iemand steeds geen tijd had, dan wachtte ik rustig. Nu ben ik minder geduldig. Natuurlijk zijn er altijd redenen als zieke kinderen enzo maar de ander kan wel een klein beetje moeite doen. 

Succes met je therapie! Je mag het altijd hier delen. 

Damoontje schreef op 17-01-2024 om 08:13:

Dank je. Ik ben een tijdje veel vrienden kwijtgeraakt. Daarna weer contacten gelegd maar heb me erg in bochten gewrongen om die te behouden. Bijv als iemand steeds geen tijd had, dan wachtte ik rustig. Nu ben ik minder geduldig. Natuurlijk zijn er altijd redenen als zieke kinderen enzo maar de ander kan wel een klein beetje moeite doen.

Succes met je therapie! Je mag het altijd hier delen.

Heel herkenbaar. Dank je wel

Dank je, blij met je steun. 

Voel ik me ook weer schuldig omdat zij is zoals ze is, en ook maanden bezig is met een kind dat 1 x iets mankeert. Aan de andere kant, als een vriendin in het ziekenhuis ligt dan laat je toch wat horen, kaartje ofzo. Ziek kind of niet dan maak je ff tijd. 

Nogmaals ik hoop dat je therapie zijn vruchten af werpt. 

SuzyQFive schreef op 17-01-2024 om 08:12:

[..]

Toch: ik voel me dan vaak opdringerig of niet op mijn plaats. Niet het zh an sich (heb er gewerkt) maar ik voel me dan vaak dat het niet mijn plek is om te komen ofzo.

Dat heb ik ook. 

Ik vind het ook meer een familieding.En als ze niet langer dan 5 dagen in het ziekenhuis ligt, dan app ik alleen even .



SuzyQFive schreef op 17-01-2024 om 08:12:

[..]

Toch: ik voel me dan vaak opdringerig of niet op mijn plaats. Niet het zh an sich (heb er gewerkt) maar ik voel me dan vaak dat het niet mijn plek is om te komen ofzo.

Dank je, hier had ik even overheen gelezen. Alle avatars lijken op elkaar. 

Ik vond het juist wel fijn dat een vriend kwam en fijn om kaartjes te krijgen. Misschien ouderwets maar ik vind een kaartje gepaster dan een appje. Vind vooral de reactie van 'oh lag je in het ziekenhuis ok' een beetje bijzonder. 

Als ik gemist heb dat iemand in het ziekenhuis heeft gelegen dan toon ik achteraf alsnog interesse. Ben er 5 weken geweest. 

Loulou39 schreef op 16-01-2024 om 18:44:

Dat het hele OV vanmorgen ontregeld was…. Hoe kan dat??? We hebben toch wel vaker sneeuw of ijs gehad?
Treinen reden niet, seinen waren kapot, daardoor was de metro weer knalvol (en waarom rijdt de metro met twee “metro-stellen” i.p.v. drie in de spits!?!?) 😡

De NS heeft ingespeeld op de "sneeuwbom des doods" die vandaag zou vallen en een aantal treinen uit de dienstregeling laten vervallen.... In de verwachting dat er minder mensen op weg zouden gaan

Minder treinen vanwege verwachte sneeuw - 1Limburg

Ik snap soms ook niet waarom in Scandinavie gewoon treinen kunnen rijden en waarom hier elk vlokje sneeuw zo'n paniek geeft. 

Wij hebben helemaal geen sneeuw hier. Jullie? 

Broodjebrie schreef op 17-01-2024 om 08:03:

[..]

Daarvoor ben ik ook in therapie. Het heeft ook met vroeger te maken, dus ik ben het gewend om me aan ta passen. Nu kom ik steeds meer voor mezelf op, wat niemand gewend is, en dat kan weleens botsen. Maar dat komt goed

Als je twijfelt over een vriendin is afstand nemen heel goed.

Herkenbaar, bij mij heeft het ook met vroeger te maken. Sinds ik ziek ben veel vrienden kwijt geraakt, omdat ik tijdens therapie geleerd heb dat ik voor mezelf moet opkomen. Het botst nog steeds en ik hoor vaak, dat ik zo verandert ben. Mijn antwoord is dan dat ik het jammer vind dat het nodig is, maar dat niet veranderen, ziek blijven betekent

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.