Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Dat de woningbouw binnenkort bij iedereen aanbelt om te vragen hoe het wonen hier bevalt. Wat denk je zelf als je met een totaal doorgedraaide asielzoeker in een rijtje woont met kartonnen muren? Er al jaren niks gedaan is aan onderhoud. Mijn nuttige idee niks mee gedaan is. De huur buiten proportie is geworden.

Muurbloem1985 schreef op 07-05-2022 om 19:27:

[..]

Maar wij leven nu in deze tijd en ABN is de norm

Maar in deze tijd lijkt die norm aan het verschuiven. In Tussen kunst en kitsch zit ook al een tijdje een expert met een Haags accent bijvoorbeeld. 

Ik vind het leuk. Maar dit is het ergernissentopic, dus ik ben offtopic.

Ik erger me momenteel aan de 30 schijven waarover alles moet in de zorg.
Zit hier aan het bed  van een zwaar zieke hallucinerende  schoonvader maar de arts vindt hem nog niet ziek genoeg om palliatief  in te zetten. Het is gewoon  hartverscheurend  iemand zo te zien  lijden. 
Klote regels. Alles is afgetimmerd  en moet aan allerlei kaders voldoen. 
Grrrr

Treurniet schreef op 07-05-2022 om 20:25:

[..]

Ik denk dat dat als moeder wel heel moeilijk is...wees een beetje liever voor jezelf!

Dankjewel Treurniet 

TanSwallow86

TanSwallow86

07-05-2022 om 21:02

SuzyQFive schreef op 07-05-2022 om 19:39:

Grom! Mijn hart heeft weer een episode van: ik tik lekker uit het ritme. Het voelt zo onrustig.

Die van mij slaat af en toe behoorlijk op hol. Heb tachycardie.

Maar een probleem is, bij een hypo kan ook hartkloppingen voorkomen. 

JtM

JtM

07-05-2022 om 21:10 Topicstarter

Sommige mensen voelen zich zo ontzettend zielig en hebben altijd 'iets'. Wanneer iemand iets verteld gaan zij er altijd overheen met hetgeen dat zij hebben of hebben meegemaakt.

Dat ik mijn kinderen maar moest gaan opvoeden, aldus een mevrouw vanmiddag. Ik was met de huilbaby van de buurvrouw aan het wandelen om haar te helpen. Ook had ik mijn tweelingpeuters mee. Volgens mevrouw kon dat gekrijs echt niet. Ook was ik onverantwoordelijk omdat mijn tweeling van een hogere glijbaan mocht. En ik niet elke stap achter ze aanloop. Waar sommige mensen toch problemen mee hebben?

Lisabette schreef op 07-05-2022 om 21:22:

Dat ik mijn kinderen maar moest gaan opvoeden, aldus een mevrouw vanmiddag. Ik was met de huilbaby van de buurvrouw aan het wandelen om haar te helpen. Ook had ik mijn tweelingpeuters mee. Volgens mevrouw kon dat gekrijs echt niet. Ook was ik onverantwoordelijk omdat mijn tweeling van een hogere glijbaan mocht. En ik niet elke stap achter ze aanloop. Waar sommige mensen toch problemen mee hebben?

🙀 Nou, kan me goed voorstellen dat je je daaraan ergert zeg!!! 

SuzyQFive schreef op 07-05-2022 om 22:10:

[..]

🙀 Nou, kan me goed voorstellen dat je je daaraan ergert zeg!!!

Ach het scheelt dat ik ondertussen een 'ervaren' moeder ben. Ik trek mij hier niets meer van aan. Vooral voor beginnende en onzekere moeders vind ik dit soort opmerkingen heel vervelend. Mijn tweeling is momenteel in de peuterpuberteit. Van de week lag een huilend op de grond, omdat ze geen bladeren van de struik mocht eten. Mijn zoontje vond dat natuurlijk een goed moment om bij mij weg te rennen richting de straat. Mijn andere peuter (bijna kleuter) stond ongeduldig te wachten op zijn loopfietsje. Voor dit soort momenten heb ik altijd een tuigje voor de tweeling mee. Maar hoeveel opmerkingen je daar wel niet over krijgt. Van 'het zijn toch geen honden' tot 'je moet je kinderen regels aanleren'. Ik snap soms gewoon niet waar mensen zich mee bemoeien. 

Valdemar schreef op 07-05-2022 om 19:13:

Dat ik mijn moeder vandaag tegenkwam in de stad en zij reageerde alsof alles normaal was tussen ons, terwijl ik al bijna twee jaar geen contact met haar heb en wekelijks kamp met nachtmerries met haar in de hoofdrol.

Lisabette schreef op 07-05-2022 om 22:41:

[..]

Ach het scheelt dat ik ondertussen een 'ervaren' moeder ben. Ik trek mij hier niets meer van aan. Vooral voor beginnende en onzekere moeders vind ik dit soort opmerkingen heel vervelend. Mijn tweeling is momenteel in de peuterpuberteit. Van de week lag een huilend op de grond, omdat ze geen bladeren van de struik mocht eten. Mijn zoontje vond dat natuurlijk een goed moment om bij mij weg te rennen richting de straat. Mijn andere peuter (bijna kleuter) stond ongeduldig te wachten op zijn loopfietsje. Voor dit soort momenten heb ik altijd een tuigje voor de tweeling mee. Maar hoeveel opmerkingen je daar wel niet over krijgt. Van 'het zijn toch geen honden' tot 'je moet je kinderen regels aanleren'. Ik snap soms gewoon niet waar mensen zich mee bemoeien.

Ik heb voor mijn zoon destijds ook wel een tuigje gebruikt. Sommige mensen herinneren zich een kleine hand in moederhand, ik herinner me vooral handjes die uit mijn hsnd werden gewriemeld en mijn hand stevig om een polsje heen. Het tuigje had ik beter grip op, gaf mijn kind gevoel van vrijheid en kon ik toch voorkomen dat hij voor een auto schoot ofzo. Dus win-win, behalve voor bemoeials die er wat van zeggen. Die natuurlijk ee ook wat van zeggen als je achter je kind aan moet hollen omdat hij succesvol was met zijn hand uit jouw hand wriemelen.

JtM

JtM

08-05-2022 om 10:50 Topicstarter

Vriend is nog steeds ziek, hartstikke vervelend voor hem natuurlijk. Hij ligt nu op de bank maar hij ergert zich aan zoon die gewoon lief aan het spelen is. Dat hij dan gewoon in bed gaat/blijft liggen...

lientje69 schreef op 07-05-2022 om 20:41:

Ik erger me momenteel aan de 30 schijven waarover alles moet in de zorg.
Zit hier aan het bed van een zwaar zieke hallucinerende schoonvader maar de arts vindt hem nog niet ziek genoeg om palliatief in te zetten. Het is gewoon hartverscheurend iemand zo te zien lijden.
Klote regels. Alles is afgetimmerd en moet aan allerlei kaders voldoen.
Grrrr

Sterkte 

Mijn kerstboom blijkt ineens al zijn kleur verloren te hebben. Hij staat op zolder met een halfdoorzichtig plastic er overheen. Al zijn "tips" zijn heel bleekblauw als een poster die in de zon heeft gehangen. Alleen: hij heeft amper in het licht gestaan.  Hij is wel ouder dan 10 jr maar ik dacht dat hij altijd hetzelfde zou blijven.

Dit is echt een tegenslag. Ik ben wat proeven aan het doen met verf. De eerste tests zijn hoopvol. Je mag natuurlijk niet zien dat hij gerestaureerd is. Als dat niet lukt dan moet er een nieuwe komen. Er moet geen prutsding in de kamer staan.

Hoe ben je daar zo achter gekomen, rionyriony? Het is niet echt de tijd van het jaar om dat te checken. Maar je hebt nog ruim een half jaar om een oplossing te vinden. Wel heel duurzaam dat je 'm niet meteen weg mikt.
Mijn kerststruik (boom kan ik het niet echt noemen) staat in mijn tuin en heeft allemaal lichtgroene uitlopertjes!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.