Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


JtM

JtM

30-04-2022 om 11:18 Topicstarter

Ah okee, wij wilden juist even een film kijken haha

aan dat het koud donker weer is. Blegh! Ik wil zon, warmte. 

Mijn rug nog steeds. Ik had vandaag een bezoek gepland maar vanmorgen vroeg al afgezegd. De pijn komt uit meerdere plaatsen: flanken, midden-onderrug, de spieren waarmee je je romp kan draaien; bovenbenen soms. Ik ben minutieus nagegaan wat de oorzaak kan zijn maar ik kan me alleen herinneren dat ik een halve week geleden een paar laffe plankoefeningetjes heb gedaan. Bij het opstaan in bed. Dat doe ik vaker. Niet elke week, maar toch wel geregeld. Het is vooral spierpijn maar dan van een heel erge soort.

Geen zenuwpijn van betekenis dus geen hernia.

En ik ben weer begonnen met de pindakaaspot. Er liggen alweer drie theelepels op het aanrecht.

Ik zoek wat te doen maar ik heb alles al schoongemaakt waarvoor ik niet hoefde te bukken. Een raadselvaren die niet content bleek met zijn nieuwe pot teruggezet in zijn oude pot, twee andere planten verpot. En verder niets te doen. Ik ga maar eens TV kijken.

Netherfield schreef op 30-04-2022 om 13:20:

aan dat het koud donker weer is. Blegh! Ik wil zon, warmte.

ja hier donkere wolken, maar regen (nog) niet. Maar geen weer om buiten te zitten

dat ik zowat een half fortuin kwijt ben voor mijn rijlessen had liever meteen het grootste pakket kunnen nemen..., denk dat ik maar een bank ga beroven 
hopenlijk slaag ik meteen voor mijn praktijk dan is het klaar

Ik heb me een beetje geërgerd aan mijn moeder, die omdat ze zelf wat hardhorend is, luid praat én overal commentaar op heeft. Deze keer viel het nogal mee, ze zei, over een gezamelijke kennis die zijn rug nét had gekeerd: Knappe man he?
En meteen daarna: Maar zijn broer is nog knapper 

En ik maar: mama, ssst...

En ook een beetje aan mijn schoonmoeder: een schat van een vrouw hoor, altijd lief voor mij. Maar nu heeft ze in de keramiekles een beeldje gemaakt van een gezin van vijf personen: zij, schoonvader en hun drie kinderen. En nu gaat ze de acht kleinkinderen nog maken. Het oorspronkelijke beeldje is een kopie van internet, dus ik snap het hoor, dat ze dat maakte en daarna dacht: o, en nu de kleinkinderen erbij.
En toch denk ik elke keer als ze erover bezig is: hm... en de schoonbroers en ik dan?
(Nogmaals, het is echt niet verkeerd bedoeld van haar, ze is echt superlief, al dertig jaar)     

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

30-04-2022 om 18:21


Aan het Viva forum. Ik kreeg een weekban toen ik aangaf dat je jezelf in gevaarlijke situaties kan brengen als je jezelf lam drinkt, want dit was victim blaming. Blijkbaar ben ik heel raar, want zo zie ik het zelf niet. 
Ik mag blijkbaar voor iq-loze, trol en man uitgemaakt worden in meerdere berichten. Dan is er niets aan de hand blijkbaar .
Ik ben er helemaal klaar mee

ik erger mij vooral aan de overgang waar na 4 jaar nog geen end aan komt. Maar goed dat ik van tevoren niet wist wat voor ellende mij te wachten stond. Zou liever elk jaar bevallen dan deze ellende!!

Arena89 schreef op 30-04-2022 om 18:21:


Aan het Viva forum. Ik kreeg een weekban toen ik aangaf dat je jezelf in gevaarlijke situaties kan brengen als je jezelf lam drinkt, want dit was victim blaming. Blijkbaar ben ik heel raar, want zo zie ik het zelf niet.
Ik mag blijkbaar voor iq-loze, trol en man uitgemaakt worden in meerdere berichten. Dan is er niets aan de hand blijkbaar .
Ik ben er helemaal klaar mee

Je hebt helemaal gelijk!


als ik door mijn zij-raam kijk, dan zie ik de zon. Als ik door mijn raam aan de voorzijde kijk, zie ik donkere luchten. Kan de zon niet een paar 100 meter opschuiven?? (En ja, dat is de hele dag al zo)

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

30-04-2022 om 18:29

Treurniet schreef op 30-04-2022 om 18:23:

[..]

Je hebt helemaal gelijk!


Ik ben nog steeds verbaasd moet ik heel eerlijk zeggen. Zodra mijn weekban afgelopen is ga ik daar op anoniem en kom ik er niet meer. 

Als ik nou had gezegd dat het je eigen schuld is als je out gaat door de alcohol en iemand verkracht je oid, dan had ik het gesnapt. maar ik waarschuwde echt alleen dat teveel drinken je in een onveilige situatie kan brengen.

Ik heb nota bene vorige week nog een topic geopend dat ik lastig ben gevallen en wat ik kan doen om dit zoveel mogelijk te voorkomen. En dan zou ik het probleem niet inzien. Ik ben best boos merk ik.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

30-04-2022 om 18:30

Treurniet schreef op 30-04-2022 om 18:22:

ik erger mij vooral aan de overgang waar na 4 jaar nog geen end aan komt. Maar goed dat ik van tevoren niet wist wat voor ellende mij te wachten stond. Zou liever elk jaar bevallen dan deze ellende!!

De overgang is inderdaad prut. Ik heb al een jaar opvliegers en ik weet niet of dit de overgang is of dat het komt , omdat ik borstvoeding geef. Maar ik vind er niets aan. 

Friezinnetje schreef op 30-04-2022 om 18:26:

als ik door mijn zij-raam kijk, dan zie ik de zon. Als ik door mijn raam aan de voorzijde kijk, zie ik donkere luchten. Kan de zon niet een paar 100 meter opschuiven?? (En ja, dat is de hele dag al zo)

Hier heeft de zon vanochtend een half uur geschenen, verder de hele dag koud en grijs. En als het dan nog even zou regenen voor de plantjes. Hopelijk morgen wel weer zon.

En waar ik me ook aan erger dat ik over elk recept bijna 2x zo lang doe als dat er voor staat in het recept.

Arena89 schreef op 30-04-2022 om 18:21:


Aan het Viva forum. Ik kreeg een weekban toen ik aangaf dat je jezelf in gevaarlijke situaties kan brengen als je jezelf lam drinkt, want dit was victim blaming. Blijkbaar ben ik heel raar, want zo zie ik het zelf niet.
Ik mag blijkbaar voor iq-loze, trol en man uitgemaakt worden in meerdere berichten. Dan is er niets aan de hand blijkbaar .
Ik ben er helemaal klaar mee

Ze bannen daar echt om de meest ridicule redenen. Vind het jammer dat viva is blijven bestaan waardoor het hier niet zo levendig is geworden als wanneer viva echt was gestopt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.