Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Dolfje schreef op 28-04-2022 om 13:46:

Aan een irritant constant blaffende hond op een terras. Bij alles en iedereen wat voorbij komt slaat hij aan en de baasjes zijn denk ik oost-indisch doof of zo...

de hond van mijn buren idem dito, buren horen het ook nooit of willen het niet horen. Komt omdat hond nooit uitgelaten wordt, beestje kan zijn energie niet kwijt. Erg sneu

Friezinnetje schreef op 28-04-2022 om 16:50:

[..]

de hond van mijn buren idem dito, buren horen het ook nooit of willen het niet horen. Komt omdat hond nooit uitgelaten wordt, beestje kan zijn energie niet kwijt. Erg sneu

Oh wat erg dat je het zo naast je hebt! Ik werd met een half uurtje terras al horendol van het constante geblaf.

Dolfje schreef op 28-04-2022 om 16:55:

[..]

Oh wat erg dat je het zo naast je hebt! Ik werd met een half uurtje terras al horendol van het constante geblaf.

gelukkig niet de hele dag door hoor, maar zodra hond buiten gezet wordt, dan blaft ie op alles wat langs komt lopen. Of bij mij op het erf komt

Dat de benzine in België alweer duurder is geworden. Vlak na de accijnsverlagin was 't 1,67 een aantal weken daarna 1,77 en vandaag betaalde ik alweer 1,80. En de olieprijzen waren toch juist gedaald? 

Friezinnetje schreef op 28-04-2022 om 16:50:

[..]

de hond van mijn buren idem dito, buren horen het ook nooit of willen het niet horen. Komt omdat hond nooit uitgelaten wordt, beestje kan zijn energie niet kwijt. Erg sneu

Echt ongelooflijk!

Ik heb ook jaren zulke buren gehad.

TanSwallow86

TanSwallow86

28-04-2022 om 17:28

Hier in de straat ook 2 van die keffers, zodra ze worden uitgelaten, het eerste wat die keffers doen is keffen en dat vrij lang

klinkt als mijn overburen 
Hond is nu ook buiten 
Blaft ook tegen alles en iedereen 

Phoebe1982 schreef op 28-04-2022 om 15:55:

[..]

Dat hadden we hier een paar jaar geleden, echt je brak je nek. Mensen uit de straat zijn toen een actie begonnen om het ze opnieuw te laten doen, dat is gebeurd gelukkig. (een oudere vrouw hier verder in de straat was de enige volgens mij die daar niet zo blij mee was, ik maakte altijd een praatje met haar als ik haar op straat zag, toen de tegels net opnieuw gelegd waren zat zij te zeiken dat de nieuwe tegels niet bij de tegels van de huizen paste. Ik heb daar beleefd op gereageerd dat ik dat niet zo'n probleem vond, dat ik het handiger vond dat ze recht en netjes lagen. Sindsdien kijkt die vrouw mij niet meer aan... Maar das eerder grappig dan een ergenis, offtopic dus... )

Ik las laatst ergens een krantenartikel waarin gesteld werd dat het veel goedkoper en effectiever is om geld uit te geven voor zand en menskracht om stoepen recht te leggen, dan uit te geven aan bevolkingsonderzoeken, omdat veel kwaliteit van leven verloren gaat door de gevolgen van het struikelen over een scheve tegel.

Auwereel schreef op 28-04-2022 om 20:06:

[..]

Ik las laatst ergens een krantenartikel waarin gesteld werd dat het veel goedkoper en effectiever is om geld uit te geven voor zand en menskracht om stoepen recht te leggen, dan uit te geven aan bevolkingsonderzoeken, omdat veel kwaliteit van leven verloren gaat door de gevolgen van het struikelen over een scheve tegel.

Ja, het is stik gevaarlijk die scheve tegels. Ik ben herstellende van een enkelbreuk en ben echt bang om te vallen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

28-04-2022 om 20:30

Vandaag vernomen dat de hond die we geadopteerd hebben, heel de dag opgesloten werd en amper buiten mocht. 
Wat een klojo's zijn er in de wereld. 

Valdemar schreef op 28-04-2022 om 20:30:

Vandaag vernomen dat de hond die we geadopteerd hebben, heel de dag opgesloten werd en amper buiten mocht.
Wat een klojo's zijn er in de wereld.

Zielig is dat he. Fijn dat hij/zij nu een beter mandje gevonden heeft.

Auwereel schreef op 28-04-2022 om 20:06:

[..]

Ik las laatst ergens een krantenartikel waarin gesteld werd dat het veel goedkoper en effectiever is om geld uit te geven voor zand en menskracht om stoepen recht te leggen, dan uit te geven aan bevolkingsonderzoeken, omdat veel kwaliteit van leven verloren gaat door de gevolgen van het struikelen over een scheve tegel.

Bij ons in de gemeente hebben ze de meest goedkope oplossing gevonden. Ik fiets elke dag naar mijn werk, en op de fietspaden lagen/liggen veel losse en gebroken tegels en tegels die omhoog gekomen zijn door boomwortels. Vier jaar geleden kwam er een ploeg van de gemeente die fietspaden controleren, en opeens stonden er op alle losliggen, kapotte en omhoog stekende tegels witte kalkkruisen, dus ik dacht: tjee, ze hebben de gevaarlijke plekken gemarkeerd en nou gaan ze er iets aan doen. Maar er gebeurde niks.

Twee maanden later stonden er bij het begin van die fietspaden bordjes: Gevaarlijk wegdek, fietsers zo nodig afstappen.

En die staan er nog steeds. Die bordjes waren waarschijnlijk de oplossing...

BrightEchidna89

BrightEchidna89

28-04-2022 om 21:28

Apiejapie schreef op 28-04-2022 om 21:04:

[..]

Zielig is dat he. Fijn dat hij/zij nu een beter mandje gevonden heeft.

Ik begrijp dit echt niet. Ik ben iemand die zelf zijn kippen slacht, maar daarvoor hebben ze wel een lang en zo goed mogelijk leven.
De hond is al redelijk oud, maar hopelijk kunnen we haar nog enkele goede jaren schenken.

Wat fijn Valdemar dat de hond nog een fijne tijd bij jullie kan hebben ❤️. 
Ik was vanavond elders in de wijk en wilde terug naar huis fietsen maar mijn fietssleutel was ineens helemaal krom nadat ik hem blijkbaar net niet ver genoeg in het slot had gestoken en toen omdraaide. Had laatst ook al het idee dat ie een beetje torsie kreeg toen ik hem in de accu deed om de accu te verwijderen. Welke idioot bedenkt nou van die slappe fietssleutels? 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️. 
Die simpele platte fietssleutels van vroeger kon je nog terugbuigen en dan deden ze het nog prima maar op een fiets van €2000 waarvan je de sleutel voor slot en accu moet gebruiken doe je toch een stevige sleutel? Is gewoon een Abus-slot

Dat had ik ook een keer met een gloednieuwe fiets van het slot halen, sleutel breekt me zo af. Wilde de fietsenmaker mij nog de schuld geven. Ja hoor, ik ben powerwoman die hop, sleutels breekt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.