Huiskamer
Sassenach
07-12-2022 om 06:21
Vraag v.d. dag 7/12/22: Welke sport doe je?
Ben je sportief of hou je helemaal niet van sporten? En welke sport doe je?
BlairW
07-12-2022 om 08:23
1 Keer per week 45-60 minuten banenzwemmen. En ik probeer wekelijks 2 keer een uur te wandelen. Meestal in mijn uppie met mijn koptelefoon op.
Aardbei_86
07-12-2022 om 08:48
3x per week paardrijden. Daarnaast heb ik me voorgenomen om wat meer te gaan wandelen.
yette
07-12-2022 om 08:52
Ik ben niet sportief.
Maar als onderdeel van mijn revalidatie (sinds begin dit jaar) doe ik 2 uur per week individueel conditie- en krachttraining en sport ik 3 uur gezamenlijk. Na de revalidatie ga ik wekelijks een uur met een groepje olv de fysio fitnessen.
watertoren
07-12-2022 om 08:53
Ik heb een hekel aan sport en sport dus niet. Ik ga ook niet voor mijn plezier een eind wandelen of fietsen.
Tatemae
07-12-2022 om 08:58
ik vind een sportschool vreselijk qua sfeer en prikkels. Dus na jarenlang proberen leg ik me erbij neer dat ik daar niet geschikt voor ben.
Ik heb geprobeerd hard te lopen maar door mijn misvormde voeten, kreeg ik overal pijntjes en blessures. (Iemand nog hardloopschoenen nodig?)
Ik doe nu 2 maal per week yoga, en verder ben ik van nature geen stilzitten, dus bewegen doe ik genoeg.
Netherfield
07-12-2022 om 09:07
Ik wandel. Niet vaak genoeg, meestal meld ik me op Strava aan voor de wandel 50 kilometer deze maand challenge, vaak haal ik dat niet.
Butter_fly
07-12-2022 om 09:08
Ik doe aan volleybal. 1x per trainen en daarnaast competitie. Dat is gemiddeld ook 1x per week. Heerlijk om te doen! Er is voor mij niets fijners dan keihard tegen die bal aan slaan.
Rockstar
07-12-2022 om 09:37
3x per week paardrijden
3x per week aquarobics
Minstens 1x per week wandelen (5-10 km)
Bij mooi weer:
Minstens 1x per week skaten (10-30 km) (in praktijk vaak 2x per week)
Minstens 1x per week fietsen (5-10 km)
Rockstar
07-12-2022 om 09:39
Wandelvrouwtje schreef op 07-12-2022 om 08:14:
[..]
Wat is BRN?
Burn denk ik. Ik vervang 1 aquarobicles soms daarvoor. Ik vind het de aerobics van vroeger maar dan heb je 2 gewichtjes in je handen.
Tijgeroog
07-12-2022 om 09:47
Ik klim. 1 keer per week training in de klimhal, en regelmatig daarbuiten ook nog. Als het wat warmer is gaan we regelmatig ook naar de Ardennen voor een dag of een weekend, en in de vakanties wordt er ook veel op rotsen gekomen. Het hele gezin klimt.
En ik tennis sinds kort.
Duufje
07-12-2022 om 09:49
Ik noem mezelf eerder actief dan sportief.
Ik loop 2 x pw hard en ga 2 x pw naar de sportschool voor (lichte) krachttraining. Daarnaast wandel ik veel met de hond.
Krachttraining doe ik omdat het goed voor mijn lijf is, maar vind ik niet erg leuk. Buiten zijn vind ik wel heerlijk, van mijn rondjes hardlopen en wandelen kan ik echt genieten.
Boekenwurm83
07-12-2022 om 10:12
Volg 2x per week groepslessen, 1x Pilates en 1x een supriseles, krijgen we elke week een andere les meestal wel wat meer conditie en kan zijn met bijv steps of meer bodyshape achtig. En dan zwem ik vaak ook nog wel uur baantjes. En tussendoor probeer ik nog wel te wandelen, maar komt er ook niet altijd van.
SpiritedMagpie74
07-12-2022 om 10:13
Ik ben ook geen sporter.
Maar doe wel 1x per week een 20 km op een step voor volwassenen.
Niet dat ik dat nu zo superleuk vind, maar met wandelen bouw ik (naar mijn smaak) te weinig conditie op. En joggen vond ik niet leuk. Fietsen duurde mij te lang => ik moest wel 2 uur fietsen, wilde ik 'n beetje in een ritme terecht komen.
Ik wandel daarnaast ook veel.
Bakblik
07-12-2022 om 10:39
Bakblik schreef op 07-12-2022 om 07:14:
Iedere week een uurtje bij de fysio, wat cardio en krachttraining. Niet echt voor de leuk maar noodzakelijk.
Normaal ook een uur zwemmen maar na mijn operatie mocht dat een tijdje niet een nu is het buitenbad al dicht sinds half september en het binnenbad en dorp verderop wordt gerenoveerd en is ook dicht, dat gaat hopelijk in januari weer open. Dan ga ik weer iedere week tot het buitenbad weer open gaat dan ga ik weer naar buiten.
Verder doe ik heel veel op de fiets. Binnen het dorp ritjes van maximaal 15 minuten maar soms wel 6x per dag. Zeker nu ik intensief voor een ouder aan het mantelzorgen ben. Vorige week 3x op een dag heen en weer een dat is dan toch 60 minuten fietsen.
oudmaarnognietkoud
07-12-2022 om 10:47
Op dit moment 1x per week aquagym, zou graag 2x gaan maar de klas is vaak vol. Januari ga ik weer starten met handboogschieten, dat heeft o.a. door Corona een paar jaar stilgelegen. Zin an!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.