Huiskamer
Broodjebrie
04-02-2023 om 08:44
Geschiedenis en biologie, beide vakken omdat de docenten erg leuk waren, en heel boeiend les konden geven.
Wollstonecraft
04-02-2023 om 08:53
op de middelbare school vond ik niks leuk. Ik vond het zooooo geestdodend en saai.
Ik las buiten school wel veel, literatuur, engels en geschiedenis. Omdat ik totaal niet wist wat ik wilde maar lerarenopleiding Engels en Geschiedenis gaan doen. Daar vond ik lessen over de middeleeuwen leuk en over literatuur en essays schrijven.
Schemerlampje
04-02-2023 om 08:55
Scheikunde! Met daar vlak achter natuurkunde, biologie en wiskunde. Ik had voor mij dan ook een echt pretpakket voor mijn examens. Terwijl daar meestal een pakket zonder de exacte vakken mee bedoeld werd.
Poezenmeisje
04-02-2023 om 09:03
Frans
De juf in de brugklas was leuk, de meester in Mavo 2 een klootzak en na een schoolwissel kreeg ik de leukste leraar Frans ter wereld. Hij leerde ons meteen alle acht werkwoordstijden i.p.v. drie (jullie gaan straks toch naar de Havo) en op de Havo heb ik alleen maar wat grammatica geleerd en boeken gelezen want ik beheerste inderdaad alle werkwoordstijden.
Tijdens een bore-out in 2010 (twintig jaar na mijn eindexamens) heb ik Frans weer opgepakt. In de pauze naar het Institut Français gegaan en gevraagd wat de mogelijkheden waren. Ik mocht direct een niveaubepalingstoets doen, maar dat redde ik natuurlijk niet in de pauze, dus kwam ik de volgende dag terug De secretaresse keek de toets na en plaatste me in B2. Na een paar maanden besloot ik dat ik ook examen wilde doen. Anderhalf jaar nadat ik begon, zat ik in Amsterdam op de Franse ambassade de staatsexamens DELF B1 en B2 te doen.
Voor beiden geslaagd. Heerlijk!!
Tuinfluiter
04-02-2023 om 09:33
Geschiedenis en scheikunde
Ik had een exact pakket met geschiedenis dat kon nog in die tijd.
Dutchgirly
04-02-2023 om 09:34
KCV (klassieke culturele vorming), ik vond die verhalen uit de oudheid prachtig en het was een heel creatief van waarbij je zelf ook dingen mocht creëeren.
Boekenwurm83
04-02-2023 om 09:36
Biologie en aardrijkskunde. Vond het beide leuke en interessante vakken en leren hiervoor ging me ook makkelijk af.
Geschiedenis vond ik op school maar saai, had toen een leraar die het totaal niet wist te brengen, maar nu vind ik het wel weer interessant en leuk.
GroenTuintje
04-02-2023 om 09:53
alle creatieve vakken, tekenen, handvaardigheid, ckv de keuze om een kunstacademie te gaan doen erna was snel gemaakt. Al had ik ook graag architect willen worden, maar ben slecht in wiskunde
IngridT
04-02-2023 om 09:59
wat leuk om te horen hoe groot de rol van de docent is
Ik hoop dat er later ook wat ex leerlingen zo over mij praten…
Als antwoord op de vraag: Ik moet nu natuurlijk natuurkunde zeggen…..
maar eigenlijk heb ik beteren herinneringen aan scheikunde, en aan Nederlands. Inderdaad. Meneer ten Hoor en meneer van der Kamp…..
MMcGonagall
04-02-2023 om 10:08
Economie en Duits. Beide zijn nog niet genoemd in het topic Dat waren leuke docenten, hoewel daar echt niet gekeet kon worden, heel serieus in hun vak. Ik had trouwens een echt pretpakket, dat mocht toen gelukkig nog. Ne, Eng, Du, Fra, eco I, bio en geschiedenis.
SuzyQFive
04-02-2023 om 10:17
Aardrijkskunde, Biologie en Wiskunde
Ik vond het overigens niet altijd leuk gegeven maar ik vond het gewoon interessant.
Toen ik de lerarenopleiding aardrijkskunde deed dacht ik veel na over hoe ik het zelf anders zou geven.
Later ook nog wiskunde erbij gaan doen en gaf ik ook af en toe biologie.
Tekenen vond ik ook heel leuk maar dat werd in mijn examenjaar verpest doordat de docent de lessen kunstgeschiedenis gaf op het moment dat wij aardrijkskunde hadden. We hadden die lessen samen met VWO en er zat een roosterblokkade voor twee van de vier uur tekenen. En ging ze precies op die twee uur kunstgeschiedenis geven 🫣.
Gym vond ik ook leuk trouwens.
SuzyQFive
04-02-2023 om 10:19
MMcGonagall schreef op 04-02-2023 om 10:08:
Economie en Duits. Beide zijn nog niet genoemd in het topic Dat waren leuke docenten, hoewel daar echt niet gekeet kon worden, heel serieus in hun vak. Ik had trouwens een echt pretpakket, dat mocht toen gelukkig nog. Ne, Eng, Du, Fra, eco I, bio en geschiedenis.
Pretpakketten bestaan niet… Heb ik altijd zo’n onzin gevonden.
Want voor jou zijn die vakken makkelijk maar voor een bèta juist weer niet.
Knutselkei
04-02-2023 om 10:20
handvaardigheid en Nederlands.
Het echt leukste vak vond ik eigenlijk tekenen,dat vond ik echt het allerleukste. Maar die leraar die we 2 jaar hadden was zo akelig in je persoonlijke ruimte,dat t plezier echt wegging.
Dolfje
04-02-2023 om 10:28
SuzyQFive schreef op 04-02-2023 om 10:19:
[..]
Pretpakketten bestaan niet… Heb ik altijd zo’n onzin gevonden.
Want voor jou zijn die vakken makkelijk maar voor een bèta juist weer niet.
Nou mijn pakket noemden ze ook een pretpakket , ik had Nl, Eng, Frans geschiedenis , aardrijkskunde en tekenen , maar ik had er toch behoorlijk moeite mee. Ben in havo 4 blijven zitten omdat ik ziek ben geweest. En heb 2 keer Havo 5 gedaan omdat ik topografie maar niet onder de knie kreeg en daar op 2/10e punt ofzo op ben gezakt en het herexamen heb verknald.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.