Huiskamer
Sassenach
27-12-2022 om 08:10
Vraag v.d. dag 27/12/22: Wat doe jij om te ontspannen?
In ons moderne leven zijn we als mens geneigd om maar door te gaan en door te gaan. Met stress en soms zelfs burn-out tot gevolg. Wat doe jij aan ontspanning om te zorgen dat jouw stresslevel niet te hoog oploopt?
Mevrouw75
27-12-2022 om 09:32
iets met pen/potlood/papier. Beetje fröbelen aan mijn bureau. Een combinatie van verhalen schrijven en junkjournalen ofzo. Dus stukjes uit oude boeken en tijdschriften scheuren, beetje collage ervan maken en dan een verhaaltje erbij schrijven.
Ranjemeteenrietje
27-12-2022 om 09:32
Lieveheersbeest schreef op 27-12-2022 om 09:24:
En wat maak je dan, ranjameteenrietje ?
Van alles en nog wat. Maar wel liever kleine dingen die 'snel' klaar zijn. Zoals een muts maar ook knuffels, dingen voor baby's en ik maak altijd kleine cadeautjes voor mijn klas (voor als ze jarig zijn). Of gewoon iets wat me leuk lijkt.
oudmaarnognietkoud
27-12-2022 om 09:36
In de zomer met mooi weer lekker in de tuin van de sauna liggen met e-reader en daar zwemmen. (Ik werk niet meer)
Tv of Netflix kijken en ondertussen haken of breien.
Regendrup.
27-12-2022 om 09:39
Mijn ultieme ontspanning: een boek lezen in bad.
Komt in de praktijk steeds minder voor, want ja "de kosten". Dus dan is op de bank onder een deken kruipen met een goed boek een goed alternatief.
Bakblik
27-12-2022 om 09:41
Breien en haken, 's avonds bij de tv. Op dit moment staat er een toe up sock op de pennen. Naadloze sokken voor in mijn wandelschoenen.
Wandelen was ook ontspanning tot en paar jaar geleden mijn klachten te erg werden. Nu ik ben geopereerd ben ik dat weer aan het opbouwen. 5 km is inmiddels weer mogelijk.
Mevrouw75
27-12-2022 om 09:47
Bakblik schreef op 27-12-2022 om 09:41:
Breien en haken, 's avonds bij de tv. Op dit moment staat er een toe up sock op de pennen. Naadloze sokken voor in mijn wandelschoenen.
Wandelen was ook ontspanning tot en paar jaar geleden mijn klachten te erg werden. Nu ik ben geopereerd ben ik dat weer aan het opbouwen. 5 km is inmiddels weer mogelijk.
Ik wil ook graag sokken kunnen breien. Of een trui ofzo, maar breien is nog steeds niet echt ontspanning voor me, haha.
AggressiveReindeer87
27-12-2022 om 10:00
Opera/klassiek zingen (ok dat is topsport maar ik ontspan daar wel bij, in mn hoofd), koken, yoga, in bad, wandelen, mijn katten knuffelen.
Malm
27-12-2022 om 10:00
Puzzelen (legpuzzel), lezen, muziek luisteren, hardlopen, spelen met zoontje, knutselen met dochter, buiten zijn, bakken.
Malibu2
27-12-2022 om 10:03
Ik vind warm en lang douchen, keihard meezingen met de autoradio en iets als puzzelen dan fijn maar het enige wat voor mij echt de stress wegneemt is bidden. Dan glijdt de stress echt van me af. Dat is hartstikke fijn gezien mijn fulltime baan, een WO deeltijdstudie (50% van de voltijd ECTS per jaar) en nog andere verplichtingen
TheeBoek
27-12-2022 om 10:07
Lezen, puzzelen (legpuzzels en puzzelboekjes), muziek luisteren, slapen, werken in mijn bullit journal.
watertoren
27-12-2022 om 10:08
Ik heb gelukkig nooit stress. Ontspannen doe ik door uit (eten) te gaan, op visite gaan of visite ontvangen, uitgebreid koken, lezen, tv kijken. Met mooi weer lekker op een terras zitten of zonnen in de tuin en lekker in mijn zwembad liggen.
Bakblik
27-12-2022 om 10:09
Mevrouw75 schreef op 27-12-2022 om 09:47:
[..]
Ik wil ook graag sokken kunnen breien. Of een trui ofzo, maar breien is nog steeds niet echt ontspanning voor me, haha.
Ik brei al sinds mijn kindertijd. Heb van mijn oma leren breien op 4 naalden en de eerste beginselen van sokken geleerd. Alleen hadden haar technieken voor hielen 2 nadelen:
Naadjes of gaatjes.
Nu heb ik met behulp van YouTube tutorials 2 manieren gevonden in echt naadloze sokken te breien.
Zou het best aan anderen willen leren dus als je in de buurt woont wil ik je best helpen. Kengetal 0252.
alhambra
27-12-2022 om 10:17
Als de stress hoog is eerst als tvkijken. Daar knap ik van op. (Helaas ook snaaien+wijn maar daar werk ik aan. Gaat best goed, trouwens)
Als de meeste stress weg is dan ga ik wandelen/lezen/puzzelen/borduren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.