Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 2/1/23: Wat heb jij gedroomd?

Beschrijf de laatste droom die jij je kunt herinneren.

Lieveheersbeest schreef op 02-01-2023 om 11:42:

Creepy Wollstone!

Ja! Ik was opgelucht toen ik wakker werd!

Maar zo te lezen ben ik niet de enige die hele enge dromen heeft.

Sassenach

Sassenach

02-01-2023 om 12:46 Topicstarter

Ranjemeteenrietje schreef op 02-01-2023 om 10:11:

Ik denk dat deze droom een combinatie was van dochter die voor het eerst in het diepe had gezwommen, de vraag over diploma's en daarbij jaarlijks zwemmen met de klas (en dus de vraag of de kinderen diploma hebben).

Grappig dat een andere vraag van de dag, terug kwam in jouw droom. 

Ik heb ook vaak dat iets kleins waar ik over nagedacht heb terug komt in mijn dromen. De droom die ik hier beschreef komt waarschijnlijk omdat ik de dag ervoor na aan het denken was over uurlonen en wat redelijk zou zijn.

wat een leuke vraag weer. Kan me zo even geen recentere droom herinneren. Maar heb soms wel zo vlak voor ik wakker wordt omdat ik naar de wc moet, ik dan weer in mijn droom ook ergens ben en naar de wc moet. Maar dan kan ik nooit een wc vinden, en als ik er een vind lukt het nooit om te plassen. 

Ik droomde vannacht  dat ik weer in het huis van mijn jeugd woonde. Mijn vader leefde nog , en ik moest voor mijn man en een vriend kroketten bakken in een frituurpan. Die viel om en de kroketten mislukten. De olie  erin leek op olijfolie, was groen van kleur. Toen kwam mijn moeder thuis  ,die was naar het ziekenhuis  geweest. Mijn vader had geen zin om mee te gaan, dus was ze zelf met de auto gegaan en had een bekeuring  gekregen  , want ze heeft geen rijbewijs. Ik schold haar uit voor hypocriet, want wij mochten niet zonder rijbewijs  rijden. Was heel erg boos op haar. En ben weggegaan.

Waar deze droom op sloeg? Geen flauw idee....

Vanmorgen werd ik wakker midden in een droom en toen wist ik het nog maar zie nu het topic pas en nu weet ik het niet meer.
Ik droom heel vaak heftig en eng, heel mijn leven al.

TanSwallow86

TanSwallow86

02-01-2023 om 15:25

Ik had een nachtmerrie vannacht

Ik heb een hele tijd een nare droom gehad. Mijn vader is al meer dan 35 jaar geleden overleden en ik heb regelmatig de droom gehad dat hij 'kwijt' was. Dat ik hem ergens in een soort raar 'ziekenhuis' had achtergelaten waar ik hem niet meer kon vinden. Heel akelig. Ik droom het nu steeds minder, maar af en toe duikt die droom nog op.
Ik wordt dan wakker met een rotgevoel.

Als ik droom is het vaak een heel onrustige met rare plotwendingen. Laatste droom weet ik nog dat ik zwanger was en bang want ik ben allang niet meer op vruchtbare leeftijd. Wat ik met kind moest of het kind met mij als oude moeder etc. Dr gebeurde vanalles maar wat weet ikniet meer precies, wel dat ik het er erg benauwd van kreeg.

Dat de buren gingen verhuizen, en ik vond t heel erg. 

interessante droom...

Ik heb vaak vlak voor het ontwaken een korte droom die nèt echt lijkt, waardoor ik -eenmaal wakker- niet meteen besef dat ik droomde. Gaat meestal helemaal nergens over. 

Dan schrik ik dus bijvoorbeeld pislink wakker omdat de katten naast mijn bed op mijn koffer zitten te plassen. Om te ontdekken dat er geen kat of koffer te zien is. Of ik vlieg mijn bed uit omdat de deurbel gaat. Niemand. Vanmorgen zei ik bij het ontwaken tegen mijn man 'Hoezo dan??? Grapjas. Het is januari. Mijn nieuwe bundel gaat in!' Hij had me namelijk nèt gewaarschuwd dat ik idioot veel over mijn limiet was gegaan. In mijn droom 

Als ik me een droom herinner, is het vaak iets naars. Ik droom regelmatig dat er iets ergs met zoon gebeurt (dat hij bijvoorbeeld bijna verdrinkt) en kan daar dan ook echt heel naar van wakker schrikken. Niet fijn! 

De laatste droom was volgens mij vooral een verwerking van een eerder voorval deze weken: in de rij bij de kassa kreeg de vrouw precies voor mij een epileptische aanval. Ik droomde eergisteren dat ik in een rij voor de film stond en de man voor me zo’n aanval kreeg… bijna een kopie dus van wat er echt gebeurd was. Alsof m’n brein het voorgevallene ‘s nachts nog aan het verwerken is. 

yette schreef op 02-01-2023 om 18:43:

Ik heb vaak vlak voor het ontwaken een korte droom die nèt echt lijkt, waardoor ik -eenmaal wakker- niet meteen besef dat ik droomde. Gaat meestal helemaal nergens over.

Dan schrik ik dus bijvoorbeeld pislink wakker omdat de katten naast mijn bed op mijn koffer zitten te plassen. Om te ontdekken dat er geen kat of koffer te zien is. Of ik vlieg mijn bed uit omdat de deurbel gaat. Niemand. Vanmorgen zei ik bij het ontwaken tegen mijn man 'Hoezo dan??? Grapjas. Het is januari. Mijn nieuwe bundel gaat in!' Hij had me namelijk nèt gewaarschuwd dat ik idioot veel over mijn limiet was gegaan. In mijn droom

Dat van die deurbel heb ik ook al meerdere malen gehad! Echt, ik zou toen gezworen hebben dat er gebeld werd.

Sassenach

Sassenach

03-01-2023 om 07:58 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 03-01-2023 om 07:18:

[..]

Dat van die deurbel heb ik ook al meerdere malen gehad! Echt, ik zou toen gezworen hebben dat er gebeld werd.

Ik heb dat wel eens met een spin op het plafond. Dan doe ik mijn ogen open en zie ik een joekel van een spin op het plafond. Als ik er naar blijf kijken trekt het beeld in een paar seconden weg.

Sassenach

Sassenach

03-01-2023 om 08:00 Topicstarter

Ik zou het trouwens best leuk vinden als dit topic actief blijft, dus blijf gerust je dromen hier posten na 2 januari.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.