Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 2/1/23: Wat heb jij gedroomd?

Beschrijf de laatste droom die jij je kunt herinneren.

Ik weet niet meer precies wat ik afhelopen nacht droomde, wel dat ik midden in de droom wakker werd. Had nog een tijdje een raar gevoel maar inmiddels is dat weer verdwenen.

Gisteren maakte man mij wakker, ook middenin een droom. Die weet ik nog wel.
Ik was met mijn klas op schoolreis (maar niet huidige klas, maar verschillende kinderen van verschillende jaren herkende ik) en we gingen zwemmen. Maar het was een heel rare  vierkante bak water, heel erg diep met een betonnen rand en het water was ook donker. En de kinderen moesten er een voor een in. Sommige durfde niet. En de vraag van welke diploma's heb je (van een paar dagen terug) kwam ineens ook langs bij de kinderen. Er waren een paar kinderen die dan geen diploma hadden maar toch er zo hup in moesten. En toen werd ik wakker van de kou die ineens onder mijn deken kwam.

Ik denk dat deze droom een combinatie was van dochter die voor het eerst in het diepe had gezwommen, de vraag over diploma's en daarbij jaarlijks zwemmen met de klas (en dus de vraag of de kinderen diploma hebben). 

De laatste droom die ik me echt glashelder kan herinneren is al van een tijdje geleden. Ik was in een bos in de zomer, heerlijk weer, en kwam bij een open plek. Daar stond een vervallen huisje. Eigenlijk niet meer dan 4 muren. Daar zaten in de ramen ook geen glas meer. Het was overgroeid met planten. Het zag er heel romantisch en lieflijk uit. In het huisje was geen vloer, maar gitzwart water. Toen zat ik in een klein roeibootje op dat water. Er was nog iemand bij, maar ik weet niet meer wie. Ik strekte mijn hand uit en liet hem door het water gaan.
Opeens werd mijn hand gegrepen en probeerde het absolute kwaad me haar beneden te sleuren. Ik beleefde toen een ogenblik van pure doodsangst. Toen werd ik wakker.

Het was zo'n heldere droom, vooral omdat het echt puur evil was, wat me naar beneden wilde trekken. Zo duidelijk wat dat inhield. Gek, want in het dagelijks leven is dat heel anders en bestaat het niet in zo'n pure vorm. Daarom weet ik deze droom nog zo goed.

Ik heb nogal hectische weken achter de rug en in dat soort periodes droom ik vaak dat ik examen moet doen, en dan de locatie niet kan vinden. Of ik kom er tijdens het examen achter dat het een vak is waarvan ik nooit de lessen heb gevolgd. Als variant hierop heb ik een droom waarin ik een kinderpartijtje moet organiseren en er dan achter kom dat er alleen maar bedorven eten in de koelkast ligt.

vannacht gedroomd dat ik een dienst deed als wijkverpleegkundige. (Met dat werk ben ik 4 jaar geleden in het echt uitgevallen en daar volledig voor afgekeurd )

deze vraag van de dag komt als geroepen! Ik heb zo eng gedroomd en wil het echt aan iemand kwijt.

Ik was in een school oid en mijn jas was kwijt. Ineens zag ik een man met mijn jas. Ik wilde de jas pakken, maar ineens wist ik dat het een valsstrik was. Dus ik  ben een lokaal in gevlucht. Daar verstopt achter een tafel. Er waren nog 2 mensen die zich verstopten, één op de vensterbank achter een doorzichtig gordijn. Toen die man binnen kwam zag hij mij direct en gooide me over zijn schouder. Ik kon niet hard schreeuwen. Niemand deed iets. Hij nam me mee naar waar ze nog meer mensen vasthielden. We werden samen een gang in gedreven. Daar bleek dat de baas van mijn 'vanger' experimenten deed op mensen. Hij keek hoe veel we konden eten totdat we dood zouden gaan en onderzocht of daar een formule voor was. Die 'vanger' ging barbecuen en wij moesten eten. Te beginnen met maiskolven, daarna een flinke schotel bitterballen. Ik had ondertussen mijn telefoon nog, maar er was geen bereik. In één hoekje wel en daar probeerde ik iets te appen naar mijn moeder. "Help". Ik wist niet waar ik was, maar dacht dat de politie dat bericht wel zou traceren. Een paar gevangenen zagen mij het bericht sturen. Toen bleek dat er spionnen tussen zaten. Die bij de daders hoorden. En ik wist dat het gedaan was voor mij. Ze deden niks, maar die bbq/vanger keek naar me en deed een gebaar dat ie me in de gaten had. 

Doodsbang was ik, dit is zo'n droom die blijft hangen. Maar als ik het teruglees lijkt het meer een comedie. Vermoord met bitterballen 

Vannacht heb ik naar gedroomd, ik probeerde uit alle macht wakker te worden want ik was ervan overtuigd dat mijn broer beneden probeerde mijn huis in brand te steken. Ik zag mijn kleed voor me en daarop allemaal lucifers die afgestoken waren. Zwarte verkoolde lucifers op mijn kleurige vloerkleed. Toen werd ik wakker, met dat beeld in mijn hoofd. 

Mijn broer is vorig jaar overleden en we hebben herinneringen aan hem opgehaald, waaronder die keer dat hij een Molotov cocktail door mijn moeders raam wilde gooien en dat mislukte, waardoor de tuin in de fik stond. Misschien komt het daarvan, in combinatie met alle vuurwerk. Het was niet lekker wakker worden in ieder geval en ik heb mijn vloerkleed zelfs nog nagekeken maar vond alleen een haarbal van de kat. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-01-2023 om 11:41

Leuke vraag.

Vannacht is het begonnen met een seriemoordenaar die totaal de controle kwijt was. Ik was met verschillende andere mensen in het huis van mijn grootouders en zag hoe hij iedereen stuk voor stuk afslachtte, waarbij hij op een bepaald moment bij een jongeman de buik open sneed en hem wurgde met zijn darmen. Daarna kwam hij binnen in de keuken waar ik en nog een ander persoon zaten. Hij was heel gefrustreerd omdat hij om een of andere reden er niet in slaagde mij te vermoorden. Hij probeerde nog met zijn mes mij te steken maar pal voor mijn ogen hield hij stil. "Voor jou maakt het niet uit, jij bent al dood", zei hij.
Ik zei hem dat hij ook gewoon kon stoppen, maar hij antwoordde dat het niet lukte en sneed vervolgens de keel over van de andere persoon die in de keuken zat. 
We gingen samen naar buiten en met een diepe zucht zei hij dat het moest stoppen en dat ik hem terug moest brengen naar Roemenië. Voor de woning stond een motor waarmee we vertrokken. Ik reed zo snel als mogelijk door de straten terwijl ik me afvroeg wat ik moest doen. In de hoop dat het ons beide zou doden ben ik toen tegen 170 per uur de kant in gereden, we vlogen en rolden door de velden maar wonderbaarlijk genoeg bleven we beiden in leven. De seriemoordenaar was niet kwaad, hij grijnsde gewoon eens en we gingen te voet verder. Een eindje verderop stond mijn vader naast zijn motor. Ik zei tegen hem dat we die nodig hadden en hij antwoordde dat hij altijd kon helpen op deze manier. 
Dus weer op de motor, weer tegen hoge snelheid. Ik was een bosweggetje in geslagen en te laat zag ik dat deze op een bepaald punt afgesloten was door een hek. Nog geprobeerd om erover te springen maar het achterwiel bleef haken en wij rolden door de modder. Het gehuil van wolven klonk en een eindje van ons af tussen de bomen konden we een zijn kop zien. "Waar er eentje zit, zijn er meerdere", zei de moordenaar dus begonnen we te lopen. 

Ga flink wat inkorten, want begint een beetje lang bericht te worden.
Achtervolgd door wolven groeide ons duo aan tot een klein groepje van mensen, kwamen we in een soort van kerker waar er middeleeuwse wapens aan de muur hingen. De wolven bleken begeleiders te hebben, in harnassen en maliënkolders. We slaagden erin om er enkele te doden, wat de andere zo vermakelijk vonden dat ze ons meenamen naar hun kamp. Op een of andere manier besloot onze groep dat we moesten ontsnappen door het uiteinde van het kamp te bereiken, maar ondertussen werden we opgesplitst en kregen we allemaal taakjes. Het was een groot kamp en ik belande met een van de lokale leiders in de taverne, dronk en koos er een prostituee uit. Terwijl we vrijen veranderde de prostituee in een schoonzus van mij en iets later werd ik wakker. 

FancyDuck29

FancyDuck29

02-01-2023 om 11:42

Creepy Wollstone!

MMcGonagall schreef op 02-01-2023 om 10:35:

Ik heb nogal hectische weken achter de rug en in dat soort periodes droom ik vaak dat ik examen moet doen, en dan de locatie niet kan vinden. Of ik kom er tijdens het examen achter dat het een vak is waarvan ik nooit de lessen heb gevolgd. Als variant hierop heb ik een droom waarin ik een kinderpartijtje moet organiseren en er dan achter kom dat er alleen maar bedorven eten in de koelkast ligt.

Deze herken ik. Examen en de locatie niet vinden, of de tas niet ingepakt krijgen en dan zien dat het al veel te laat is. Kinderpartijtje zal dan ook wel komen als dochter oud genoeg is voor partijtjes. Vooralsnog heb ik de 'ik moet naar Schiphol' variant naast die met het examen. Ook met koffer pakken, trein missen/verkeerde perron, spullen vergeten. Ik kom nooit op de locatie aan.

Ik had vandaag een mooie droom. Ik ging op visite in mijn oude woonplaats van vroeger. Ik wou bij mijn oude oppas langs gaan, en zei per ongeluk de verkeerde plaatsnaam en toen kwam er irritatie en verwarring. Mijn vriendin was toevallig ook daar in de buurt en ik vroeg of ze mee naar mij kwam, maar ik had niet gezegd dat ik naar mijn oppas ging dus er was heel veel verwarring. Tot zo ver was de droom nog niet heel leuk. 
maar bij mijn oppas was een soort Reading en (mijn oppas is een paar jaar geleden overleden) en het kleine kindje wat ik bij me had daar was onder andere de ziel van haar familielid en dat was een heel mooi moment, gaf bevestiging. 

Vannacht - voor zover ik weet - niet gedroomd. Kan mij héél dikwijls mijn dromen nog herinneren. 
Héél bizar maar ik droom dikwijls dat ik ergens ben (heeft dan ook nog vaak te maken met plaatsen waar ik gewerkt heb) en dan gebeurt er altijd iets wat met toilet of badkamer heeft te maken. Vieze toiletten, toiletten die op slot zijn, badkamers waar toilet staat niet kunnen vinden, ..., ...
Ik vraag me af wat dat betekent. 
Dus, ik heb meestal sanitaire dromen! 

😂😴🧻🚽

letterkoekje schreef op 02-01-2023 om 12:01:

Vannacht - voor zover ik weet - niet gedroomd. Kan mij héél dikwijls mijn dromen nog herinneren.
Héél bizar maar ik droom dikwijls dat ik ergens ben (heeft dan ook nog vaak te maken met plaatsen waar ik gewerkt heb) en dan gebeurt er altijd iets wat met toilet of badkamer heeft te maken. Vieze toiletten, toiletten die op slot zijn, badkamers waar toilet staat niet kunnen vinden, ..., ...
Ik vraag me af wat dat betekent.
Dus, ik heb meestal sanitaire dromen!

😂😴🧻🚽

Ik droom denk ik net voordat ik wakker word. Als ik ‘s nachts moet plassen word ik daar wakker van, moet je dan ook richting badkamer?

Ik droom ook makkelijker naar als ik het te warm heb. 

Toen mijn moeder nog leefde hadden wij een moeizame relatie. Ik probeerde het contact zo goed mogelijk te houden, vooral voor mijn kinderen.

In mijn dromen had ik vaak ruzie met haar. Nadat zij was overleden heb ik nooit meer over haar gedroomd. 

Vannacht droomde ik dat ik heel nodig moest plassen maar er was nergens een toilet.
Toen werd ik wakker en moest heel heel nodig plassen    

Ik droomde dat ik zwanger was 
Het was wel gedoe, mensen die raad wilden geven enzo, ikzelf zag het probleem niet zo. Was heel relaxed. Tegelijkertijd weet ik nou niet meer of ik de zwangerschap wel zou kunnen houden.
In real life slikt vriend medicatie waarbij hij geen kinderen mag krijgen. Of ik dat er nou doorheen heb gehaspeld... 
Het was wel een fijne droom in ieder geval.

Prachtwacht schreef op 02-01-2023 om 12:03:

[..]

Ik droom denk ik net voordat ik wakker word. Als ik ‘s nachts moet plassen word ik daar wakker van, moet je dan ook richting badkamer?

Ik droom ook makkelijker naar als ik het te warm heb.

Word natuurlijk ook wakker als ik moet plassen. Voor zover ik weet (ik ga er op letten) als ik ´s nachts NIET naar toilet ben gemoeten, komen die dromen ook voor. 

Ik zal in mijn dromen een toilet-trauma verwerken misschien. Of ik heb een toilet-fetish. 🤭 Alles kan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.