Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d dag 17/3/23: Hoe oud was je toen je uit huis ging?

Peiling

-Hoe oud was je toen je uit huis ging?
183 stemmen
2%
15%
42%
15%
14%
5%
4%
2%
1%
0%

Ik was 16 en ging samenwonen met mijn vriend. Hij had een huurhuis. Ik zat nog op de middelbare school, dit netjes afgemaakt en ook gestudeerd. Relatie hield na 10 jaar op en toen heb ik wat ingehaald. Op stap, anti-kraak gewoond. Leuke tijd.

Ik was 18 toen ik in een zusterhuis ver van huis ging wonen. Na 2 jaar zusterhuis ben ik op kamers gegaan. Pas op mijn 29ste kon ik in een 2 kamer appartement gaan wonen. 

Ranjemeteenrietje schreef op 17-03-2023 om 06:56:

Net 20 en net voor ik 21 werd weer thuis.
Toen op mijn 22e weer en ben toen weggebleven.

Hier net 19 toen ik voor het eerst op mij zelf ging. Daarna op 20e weer thuis. En toen eind 22 weer uit huis. Samenwonen.

Op kamers wilde ik nooit, wilde niet in een klein rot hokje met vieze voorzieningen zitten tenzij het echt niet anders kon. Gelukkig was de universiteit maar een uur van mijn ouderlijk huis af, dus kon ik thuis blijven wonen. Op mijn 24e was ik klaar met studeren, dus toen een baan gezocht en toen kon ik op mijn 25e uit huis. Niet in een sociale huurwoning natuurlijk, daar had ik nog niet genoeg tijd voor opgebouwd, maar gewoon in een vrije sector huur appartement.

Op mn 20ste naar een studentenhuis. Comolete bouwval. Eerst gewerkt, daarna verhuisd naar een antikraakhuis met vriend en ben ik gaan studeren. Op mn 23ste huurde we een enorm dure flat met schimmel en weet ik het. Schoonouders hebben een appartement gekocht die wij mochten huren. Deze deze maand overgekocht, gek idee want wonen hier al sinds 2016 maar nu is het opeens helemaal van ons. 

Rockstar schreef op 17-03-2023 om 12:30:

Op kamers wilde ik nooit, wilde niet in een klein rot hokje met vieze voorzieningen zitten tenzij het echt niet anders kon. Gelukkig was de universiteit maar een uur van mijn ouderlijk huis af, dus kon ik thuis blijven wonen. Op mijn 24e was ik klaar met studeren, dus toen een baan gezocht en toen kon ik op mijn 25e uit huis. Niet in een sociale huurwoning natuurlijk, daar had ik nog niet genoeg tijd voor opgebouwd, maar gewoon in een vrije sector huur appartement.

Ik wilde dus ook echt niet in een studentenhuis wonen of op kamers. Had een vriendje die zo woonde en vond het echt verschrikkelijk. Zo geen zin om alles te delen met anderen. Heb er niks aan gemist, vind ik zelf

BlairW schreef op 17-03-2023 om 13:25:

[..]

Ik wilde dus ook echt niet in een studentenhuis wonen of op kamers. Had een vriendje die zo woonde en vond het echt verschrikkelijk. Zo geen zin om alles te delen met anderen. Heb er niks aan gemist, vind ik zelf

Ik ook niet, had een goede vriendin destijds die zo woonde, ik vond het echt vreselijk daar..

BlairW schreef op 17-03-2023 om 13:25:

[..]

. Zo geen zin om alles te delen met anderen. Heb er niks aan gemist, vind ik zelf

Ik ook niet. We woonden dus op een zolder en op elke verdieping 2 mensen. Onder ons was het geen stel maar gewoon vrienden en op de begane grond weer een stelletje. We deelden buiten de hal en de schuur niks. Vriendin woonde in zo'n studentenhuis en mijn zusje later ook nou ik was er altijd snel weg.

Ik ging toen ik 19 was samenwonen. In een 'serieuze'(wooningbouw) flat.

Net 18, op kamers in een studentenstad.

Met 19 gaan samenwonen. Drie maanden later weer terug naar paps en mams en een half jaar later weer gaan samenwonen. Dus om en nabij 20, schat ik. Sinds mijn 30e woon ik alleen met kinderen. Ik heb nog nooit in een sociale huurwoning gewoond (helaas).

Ik was bijna 16. Mijn toenmalige vriend was een stuk ouder en kocht zijn eerste woning, daar ben ik bij ingetrokken. Dat heeft de relatie met mijn ouders veel goed gedaan, er was altijd veel spanning thuis. Een jaar later begon ik op de uni. Het was pittig om dat te bolwerken, maar ik ben er wel snel volwassen door geworden  

Op mijn 18e ging ik op kamers (en studeren) in Amsterdam.
Vond het geweldig, wel een eigen badkamer gelukkig, maar een gedeelde keuken/huiskamer

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

17-03-2023 om 17:00

Ik was 19 maar ik ging niet uit huis. Mijn moeder overleed toen en mijn vader was er al 10 jaar niet meer. Dus ja, toen moest ik het vanzelf zonder ouders doen.

20 toen ik op kot ging. Maar toen pendelde ik elk weekend en alle vakanties nog naar mijn ouders.

Mijn eerste kamer was vrij netjes.
Mijn tweede kamer was een krot.

Bijna 23 toen ik afstudeerde en gelijk introk bij mijn partner.
Waar ik eigenlijk al heel vaak verbleef.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.