Huiskamer
Malm
30-12-2022 om 21:39
Meer echte aandacht aan mijn kinderen en vrienden geven. En dus minder met m’n telefoon en m’n werk bezig zijn.
Mamali
30-12-2022 om 22:26
Ik bedacht van de week, waarom met goede voornemens altijd wachten tot 1 januari? Je kan toch elke dag van het jaar iets besluiten wat je wil of juist niet meer wil.
Moosey
30-12-2022 om 22:29
Tuurlijk kan dat. Maar een nieuw jaar is een logisch punt om terug en vooruit te kijken, en dat je dan dingen bedenkt die je wel of niet meer wilt is wel een beetje logisch, vind ik.
Ik hoop dat het me gaat lukken om het huishouden bij te houden zoals dat me de afgelopen maanden lukt. Zo fijn om eindelijk in een opgeruimd en redelijk schoon huis te wonen!
Vf_Watervrouw
30-12-2022 om 22:54
Joszy schreef op 30-12-2022 om 20:20:
[..]
Ik ben overgegaan op wasbaar maandverband, wat veel scheelt en op shampoo bars. En ik let er meer op hoe groente en fruit verpakt is bijvoorbeeld. Er is nog wel wat te winnen, maar dit was al iets!
Pieter Pot, maar dan koop ik vooral snaai omdat ik niet zo van koken houd.... (Toch 150 verpakkingen bespaard mailden ze me afgelopen week)
Eigen tasjes mee naar de markt. Veel groente- en fruitondernemers hier stallen hun waar uit in plastic kommen, die kun je makkelijk in je eigen tasjes overkieperen.
Eigen mok/glas op je werk. Papieren bekertjes bevatten volgens mij nog steeds plastic anders waren ze niet waterdicht. (We hebben aparte prullenbakken voor bekertjes maar ze belanden meestal in de restbak).
Eigen mok-met-deksel voor koffie/thee-to-go. Krijg je vaak ook nog korting vergeleken met wegwerpbekervandezaak
Poezenmeisje
30-12-2022 om 22:58
Me weer braaf aan de dieetregels van de praktijkondersteuner gaan houden.
(Pre-diabetes2)
MidasWolf
30-12-2022 om 22:58
Mijn goede voornemens zijn: Hier ben ik eigenlijk al mee begonnen maar ga hiermee door.
Meer vis eten.
Misschien toch ook eens orgaan vlees eten zodat ik dat misschien ook lust. Lees:bijvoorbeeld kippenlevertjes. Of ik dit echt ga doen is een tweede maar een optie is het zeker.
Tevredener zijn met kleinere dingen. Dat kan ik nu ook al wel, maar dan iets bewuster.
Poezenmeisje
30-12-2022 om 23:58
Geconfijte gevogeltemaagjes (uit blik of diepvries) zijn lekker.
Zelf bereiden raad ik je af. Je moet ze eerst een uur spoelen om alle gal te verwijderen. Daarna twee uur koken, de maag is een spier, die heeft tijd nodig. Dan pas kun je ze verder bereiden.
"Gésiers".
https://www.lsa-conso.fr/mediatheque/1/0/9/000331901.jpg
Dorestad
31-12-2022 om 00:11
Poezenmeisje schreef op 30-12-2022 om 23:58:
Geconfijte gevogeltemaagjes (uit blik of diepvries) zijn lekker.
Zelf bereiden raad ik je af. Je moet ze eerst een uur spoelen om alle gal te verwijderen. Daarna twee uur koken, de maag is een spier, die heeft tijd nodig. Dan pas kun je ze verder bereiden.
"Gésiers".
https://www.lsa-conso.fr/mediatheque/1/0/9/000331901.jpg
Ik ben grootgebracht met levertjes, maagjes en hartjes van eend,, houtduif, patrijs en fazant. Wat een werk eigenlijk voor mijn moeder destijds. Plus voor mijn vader, jacht/slacht en eindeloos spoelen
Poezenmeisje
31-12-2022 om 00:20
Kippenhartjes maak ik wel regelmatig. Gewoon aanbakken in boter en zwarte peper erop.
Dorestad
31-12-2022 om 00:26
Poezenmeisje schreef op 31-12-2022 om 00:20:
Kippenhartjes maak ik wel regelmatig. Gewoon aanbakken in boter en zwarte peper erop.
Daarmee scoor ik bonuspunten bij mijn eega
PerfumedAlpaca84
31-12-2022 om 07:47
ik ben meestal niet zo van 'new year, new me' maar ben blij als 2022 erop zit. Mijn goede voornemen is te blijven werken aan mijn energieverdeling, en niet weer overspannen worden. Lief zijn voor mezelf, en erachter komen of dat moet door doelen te stellen of juist niet.
Herfstappeltaart
31-12-2022 om 08:15
Moxxie schreef op 30-12-2022 om 20:26:
Ik ga stoppen met uitstelgedrag. Ik begin 2 januari.
stokstaart
31-12-2022 om 09:01
De 10kg afvallen die ik afgelopen maanden ben aangekomen.
Nogmaals de Dam tot Damloop rennen maar dan fitter en sneller (afgelopen sept 8km/u gerend)
En ik wil de zorg uit, in ieder geval niet meer in de directe patientenzorg. Daarvoor moet ik eerst beter worden (LC) en dan eens rustig verder solliciteren en in september een opleiding starten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.