Huiskamer
KillerQueen
11-09-2024 om 07:59
Verwarming al aan?
De zomer is nu voorbij. De nachten worden kouder, het wordt rond 20.00uur al donker en wij hebben al weer spruitjes gegeten.
Maar de jaarlijkse vraag blijft: hebben jullie de verwarming al aan gehad? Of zijn jullie van plan om deze de komende dagen aan te doen?
MidasWolf
30-09-2024 om 13:27
Nu begint hier de bewolking ook de overhand te krijgen. Was tot 1300 uur zonnig/licht bewolkt. Nu licht grijs met waarschijnlijk regen op komst.
Ellori
30-09-2024 om 14:53
Als het regent (zoals nu) gaat de airco wel aan om te verwarmen. We wonen in een heel koud tochtig huis en als het regent trekt het vocht zo op uit de vloer. Denk dat het hier inmiddels wel 17 graden geweest. En dat vind ik echt te koud als ik me moet concentreren op werk. Als ik niet aan het werk ben maakt het me wat minder uit allemaal.
Herfstappeltaart
30-09-2024 om 15:16
Evaluna schreef op 30-09-2024 om 13:26:
Oja, ik wilde ook de was ophangen, maar die gaat zonder verwarming maar heel langzaam drogen.
Geldt voor mij ook. Bovenkleding doe ik niet in de droger dus dat hangt voor een open raam, maar de rest gaat weer in de droger. Dat heb ik in de echte zomermaanden kunnen voorkomen. Nu het weer zoveel gaat regenen ben ik toch erg blij met de droger. Dat scheelt ook veel vocht in huis.
Dorestad
30-09-2024 om 17:23
Auwereel schreef op 30-09-2024 om 12:06:
Hoewel het 18 graden is in mijn kantoor op mijn werk, zit ik nu toch te werken met een grote wollen sjaal om en vingerloze handschoenen aan. Het tocht. Verwarming heb ik opengedraaid om te zien of hier wat behaaglijker kan worden, maar er gebeurt nog niets. Nu maar hopen dat het geld dat wordt uitgespaard op verwarming uit laten, op een andere manier terugkomt, bijvoorbeeld beter onderwijs voor studenten.
Ik ga vanmiddag vroeger naar huis om thuis door te werken!
Mijn zoon werkt alweer enige weken met handschoenen aan. Met idd halve vingers. En daarover een polswarmer tot halverwege onderarm. Alles van wol. Hele dagen op de koude campus achter pc. Met Raynaud.
Hier is het 19 graden. Ik draag, ook Raynaud, handschoenen maar ik heb het bijvoorbeeld warm genoeg voor blote benen. Ik wen aan steeds kouder. Vorig winter was het overdag 14.5 graden in de kamer. Het zorgt ervoor dat ik niet te lang stil zit.
rionyriony
30-09-2024 om 17:31
Hoewel nog 21 graden hier stond ik de hele dag te vernikkelen, echt aan het rillen steeds, dus nu toch een fleece broek aangetrokken. Maar de verwarming is nog niet aan.
ToetieToover
30-09-2024 om 17:36
Wow sommige temperaturen die ik hier lees, zijn voor mij erg laag! Ik zit hier vooral heel stil in mijn werkkamer en daar heb ik zelfs al de verwarmde bureaumat aangezet. Vooral mijn handen en voeten vinden het al snel niet meer leuk. Beenwarmers, polswarmers. Nekwarmer. Ik sta wel wat te bewegen maar dat is zeer beperkt tijdens het kantoorwerk. Ik doe elk uur even iets: de trap op en aflopen, een rondje met de virtuele hond, een paar keer springen, maar het helpt niet als ik daarna weer een uur moet stilzitten. De verwarming staat aan. Niet dat de thuiswerkvergoeding daar voldoende tegenover stelt. We ‘mogen’ maar 2 van de 5 dagen naar kantoor komen want er is nogal plaatsgebrek.
Caroline80
30-09-2024 om 19:14
ToetieToover schreef op 30-09-2024 om 17:36:
Wow sommige temperaturen die ik hier lees, zijn voor mij erg laag! Ik zit hier vooral heel stil in mijn werkkamer en daar heb ik zelfs al de verwarmde bureaumat aangezet. Vooral mijn handen en voeten vinden het al snel niet meer leuk. Beenwarmers, polswarmers. Nekwarmer. Ik sta wel wat te bewegen maar dat is zeer beperkt tijdens het kantoorwerk. Ik doe elk uur even iets: de trap op en aflopen, een rondje met de virtuele hond, een paar keer springen, maar het helpt niet als ik daarna weer een uur moet stilzitten. De verwarming staat aan. Niet dat de thuiswerkvergoeding daar voldoende tegenover stelt. We ‘mogen’ maar 2 van de 5 dagen naar kantoor komen want er is nogal plaatsgebrek.
Vanmiddag ook 3 uur op onze werkkamer gezeten. Ik ben begon met 17,6 graden en na 3 uur was het opgewarmd naar 18 graden. Ik vond het nog prima te doen. Had overigens een thermoshirt aan en skisokken met uggs en een wollen deken over me heen.
Nick90
30-09-2024 om 22:04
Vandaag voor het eerst aangezet, de kleine was op het bedje van de hond gaan zitten met de hond er tegen aan, zette de verwarming aan op 20 graden, het was 18 graden hier, ze lagen zo te slapen samen.
Duufje
01-10-2024 om 09:32
Hij is hier nog niet aangeslagen, maar ik denk dat het niet lang meer duurt. Vond het fris in huis gisteravond en de temperatuur was toen ook maar 0,2 graden boven de thermostaat-instelling.
Ik denk er nu wel goed om om 's morgens eerst even de boel te luchten en vervolgens de binnendeuren dicht te houden, zodat er wat minder 'kou' (het is bepaald nog geen winter natuurlijk) in de rondte circuleert. Je went er in de zomer zo gemakkelijk aan om alles lekker los te laten staan, dat moet ik echt weer ontwennen.
Wij hebben vloerverwarming en vrij weinig verschil in de instellingen voor dag- en nachttemperatuur. Dus nu komen we zo'n beetje in de onhandige periode dat de verwarming vaak 's nachts aanslaat en het dan overdag warm genoeg blijft dus overdag niet. Is gelukkig altijd maar even.
Ik ben net even gaan checken, het is nu 18,8 beneden. Dat vind ik wel behoorlijk fris, maar is nog niet koud genoeg om de verwarming aan te laten slaan (overdag). Het zal mij benieuwen of het vanzelf nog wat warmer wordt binnen. Het is wel een enorm trieste en koude dag vandaag, dus van de zon moeten we het niet hebben. Misschien helpt het stoken van de buren net voldoende . Maar ik ga op mijn werkkamer het infraroodpaneel wel even aanzetten zo denk ik. Heb het niet echt koud, maar wel koude voeten en handen.
Chantal2022
01-10-2024 om 12:03
ik heb een infrarood poster op mijn werkkamer, en die is vandaag ook aan gegaan
Ysenda
01-10-2024 om 12:30
Bij mij op het werk snappen ze het wel: de soep van de dag is erwtensoep en de rij is lang.
Mama-Inge
01-10-2024 om 12:31
Ik heb net de verwarming ook aan gezet.
Nou ja, wat hoger.
Staat altijd op 17 graden ingesteld, maar man en ik zijn thuis en we hadden het koud
Poezenmeisje
01-10-2024 om 12:54
Ja, de kachel staat aan.
Zaterdagochtend terug gekomen uit Gran Canaria. 18,5 graden trek ik niet, dus omhoog naar 19,5.
Madamecannibale
01-10-2024 om 12:56
Ik twijfel nu ook om de vloerverwarming aan te doen. Eerst maar een ventilatierooster dicht gedaan in de woonkamer, daar tochte het flink door. En de droger aangezet. Volgens de thermostaat is het nog 19,5 graden dus vind dat eigenlijk nog te hoog om de verwarming aan te zetten.
wild-flower
01-10-2024 om 13:35
Hier 19,5 graden . Het regent en dan voelt het voor mijn gevoel ook kouder aan .
Vanavond gaat hij aan , als hij onder de 19,5 komt .