Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Verwarming al aan?

De zomer is nu voorbij. De nachten worden kouder, het wordt rond 20.00uur al donker en wij hebben al weer spruitjes gegeten. 
Maar de jaarlijkse vraag blijft: hebben jullie de verwarming al aan gehad? Of zijn jullie van plan om deze de komende dagen aan te doen?

Binnen ruim 21 graden. Ik heb rillende benen af en toe maar meestal heb ik het toch niet koud, zelfs warm. Te vroeg zelfs voor een vestje.

Herfstappeltaart schreef op 29-09-2024 om 09:29:

Hier is het nu 19 graden en de zon schijnt door het keukenraam naar binnen. Geen verwarming, wel warmere kleding. Wennen aan een lagere temperatuur is niet verkeerd Lientje!

Ik ben chronisch pijnpatiënt  en kou doet mij  geen goed. Ben  geminderd de laatste jaren van 21,5 naar 20 en toen naar 19 , maar lager ga ik echt niet. 

lientje69 schreef op 29-09-2024 om 19:43:

[..]

Ik ben chronisch pijnpatiënt en kou doet mij geen goed. Ben geminderd de laatste jaren van 21,5 naar 20 en toen naar 19 , maar lager ga ik echt niet.

Ooow nee, dat begrijp ik hoor. Als je altijd pijn hebt is het een heel ander verhaal.

Mijn man voelde zich niet lekker, verkouden en koude rillingen, dus die heeft vrijdag voor het eerst de verwarming weer aangezet.

Ik ben benieuwd of ze de verwarming op mijn werk nog aan gaan doen, daar was het vrijdag heel koud, alsof ze alle deuren en ramen tegen elkaar open hadden gezet 's nachts.
Het beleid is, maximaal 40% van je werktijd thuis werken, maar dat wordt echt meer bij mij als ze de verwarming niet aan gaan doen.

Het is 16,5 graden in huis. Ik loop zelf nog in een tshirt maar begin het nu toch wel fris te vinden. S avonds dekentje op de bank. De kinderen pyjama aan in bed. Man ligt in dikke trui met dekentje op de bank. 

Vanmorgen toen ik veel te vroeg wakker werd (7 uur) heb ik de airco even op verwarmen gezet, ik had het zo door en door koud omdat ik zo moe was en m'n kruik hielp niet genoeg. Maar toen de zon eenmaal naar binnen scheen is de airco weer uit gegaan en nu is het nog steeds 21 graden hier binnen.

Hoewel het 18 graden is in mijn kantoor op mijn werk, zit ik nu toch te werken met een grote wollen sjaal om en vingerloze handschoenen aan. Het tocht. Verwarming heb ik opengedraaid om te zien of hier wat behaaglijker kan worden, maar er gebeurt nog niets. Nu maar hopen dat het geld dat wordt uitgespaard op verwarming uit laten, op een andere manier terugkomt, bijvoorbeeld beter onderwijs voor studenten.

Ik ga vanmiddag vroeger naar huis om thuis door te werken!

vanmorgen was het 17,5 graden in huis, nu opgelopen tot 19 door de zon. Bewolking begint langzaam toe te nemen. 
Hoop op z’n minst tot half oktober de verwarming uit te kunnen laten. 
Is ergens ook een soort principe kwestie.

Gisteren klikte de verwarming even kort aan toen we hem een weer liepen natte de schuur om kroketten en patat te bakken.
Vanochtend had ik heel naïef nog niet mijn winterschoenen aan gedaan naar mijn vrijwilligerswerk.  2 uur buiten bezig geweest en te weinig bewogen om warm te blijven.  Toen ik thuis kwam toch even aan de knop gedraaid..

MidasWolf schreef op 30-09-2024 om 12:10:

vanmorgen was het 17,5 graden in huis, nu opgelopen tot 19 door de zon. Bewolking begint langzaam toe te nemen.
Hoop op z’n minst tot half oktober de verwarming uit te kunnen laten.
Is ergens ook een soort principe kwestie.

Ik snap het principe, maar hier is het nu 15,3 graad, dat loopt niet op, aangezien het hier al de hele dag regent. Dus ik geefthet straks op denk ik .

20 graden, geen zon waardoor het toch kil is, plaid over mijn benen en dan is het goed te doen. Verwarming nog niet aan geweest, wel voor het eerst sinds maanden 'n handdoek was in de droogtrommel, anders duurt het nu te lang.

Het programma staat ingesteld op 19 graden, ik weet eerlijk gezegd niet of hij al aangeweest is. Zal haast wel, met dit frisse weer. 

Ik te denken over een infraroodpaneel bij de zithoek. Dat is net lekker om de kou even eruit te krijgen op dit soort dagen, zonder dat je meteen je hele huis hoeft te stoken. 

Geen zon vandaag en de thermostaat staat op 17,5 graden. Het is koud, zo komen de kinderen ook thuis en ga ik hem toch even opdraaien.

Daglichtlamp schreef op 30-09-2024 om 12:35:

[..]

Ik snap het principe, maar hier is het nu 15,3 graad, dat loopt niet op, aangezien het hier al de hele dag regent. Dus ik geefthet straks op denk ik .

Bij mij is de ondergrens 17 graden. Het is meer dat ik de verwarming bijvoorbeeld ook bij 18-19 of warmer aan kan zetten. Dan is was deze al eerder aangesprongen.

Kouder dan 17 graden vind ik niet fijn, en is voor het huis ook niet heel goed(vind ik)

Met 15 graden snap ik dat het niet anders is, het is ook geen beton hard principe.Meer het idee, het zou fijn zijn als ik het tot mid oktober zou redden. Omdat het daarna weer een paar maanden duurt voordat het weer warm genoeg is. Ook afhankelijk hoe “koud” de winter verloopt. Afgelopen jaar hebben we volgens mij maar 2 weken bij elkaar opgeteld koude gehad. Met lichte vorst. 

Oja, ik wilde ook de was ophangen, maar die gaat zonder verwarming maar heel langzaam drogen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.