Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Toen ik alleen was kocht ik ook liever zo'n zak geschoonde spruitjes. Het gemak was me het geld wel waard. Zeker omdat ik anders 500gr moest weggooien. Ik eet geen 3x achter elkaar spruitjes. En ook geen 375gram spruiten in één keer.

Rozi schreef op 22-09-2024 om 14:56:

Klinkt niet echt heel lekker nee! Ik eet alleen rode kool uit pot en appelmoes
Maar nog liever uit de diepvries dan, sperziebonen,bloemkool,rode kool,broccoli, vind dat echt prima uit vriezer. Volgens mij maakt dat qua voedingswaarde ook weinig uit tov vers

Zelfgemaakte rode kool is zooooo lekker. Kost tijd, maar niet veel werk verder.

Loulou39 schreef op 21-09-2024 om 18:36:

[..]

Maar je kunt ook zelf Wasa crackers beleggen en meenemen: zoals iemand eerder schreef: het is het gemak.

Ben je nooit eens ergens, voor studie/school/ werk/ vakantie dat je tussendoor niet " thuis" komt en dat dan koopt?

Naminokurashi schreef op 22-09-2024 om 14:53:

[..]

Tja, ik vind 750 gram teveel voor mij in mijn eentje. We zullen het nooit eens worden, wat we ook kopen. Niet per se om jou, maar met iedereen hier in dit topic.

Oh ik wilde het niet met je oneens zijn. Ik koop ongeschoonde pondszakken en die eten we met zijn tweeën. Nu vind ik spruitjes zo lekker dat ik er ook wel meer van op kan dan 250 gram.

Poezenmeisje schreef op 22-09-2024 om 13:13:

Spruitjes uit pot vind ik niet lekker, het is me de 'tijdwinst' niet waard. Dan maar heel lang bezig zijn met spruitjes afhalen.

Ik haal spruitjes nooit af. Gewoon wassen en in de wok of oven, smaakt perfect. Nergens voor nodig om ze nog te bewerken.

Miepjecody schreef op 22-09-2024 om 18:00:

[..]

Ben je nooit eens ergens, voor studie/school/ werk/ vakantie dat je tussendoor niet " thuis" komt en dat dan koopt?

?? Ik snap niet wat je bedoelt.

Ik heb meerdere keren gezegd dat ik het juist wel vaak koop (en bijna altijd bij me heb) en dat ik het handig vind… of ik begrijp je verkeerd, of je moet even alle berichten goed teruglezen.

Naminokurashi schreef op 22-09-2024 om 16:27:

[..]

Zo vaak eet ik geen spruitjes en als ik ze wel eet is dat hooguit 1x in het jaar of zo. Ik ga dat niet bewaren voor je weet maar nooit. Dan kan ik het later weggooien. Dat vind ik dan zonde, kan ik net zo goed direct het geld in de prullenbak gooien

Dat snap ik wel.

Zoon en ik zijn er dol op, er zijn weken dat we ze meerdere keren per week eten als we er tijd voor hebben.

Ik heb een tijd ook spruitjes recepten verzameld.

Rozi schreef op 22-09-2024 om 14:56:

Klinkt niet echt heel lekker nee! Ik eet alleen rode kool uit pot en appelmoes
Maar nog liever uit de diepvries dan, sperziebonen,bloemkool,rode kool,broccoli, vind dat echt prima uit vriezer. Volgens mij maakt dat qua voedingswaarde ook weinig uit tov vers

Doe ik inderdaad ook. Soms heb ik nog erwtjes en worteltjes uit pot/blik, maar het meeste koop ik tegenwoordig diepvries. Ik laat picnic 1 keer in de week komen, dan is aan het eind van de week de verse groente niet meer vers. Dus daarvoor neem ik dan diepvries. En van die zakken gesneden roerbakken doe ik ook meteen in de vriezer, dat werkt prima. Spruiten heb ik wel altijd vers.

RosaMontana schreef op 22-09-2024 om 19:06:

[..]

Ik haal spruitjes nooit af. Gewoon wassen en in de wok of oven, smaakt perfect. Nergens voor nodig om ze nog te bewerken.

Wat is spruiten afhalen?

BlairW schreef op 22-09-2024 om 22:06:

[..]

Wat is spruiten afhalen?

Schoonmaken. Vuile blaadjes verwijderen en een kruisje in het kontje om alles gelijk gaar te koken. 

Neem ik aan

RosaMontana schreef op 22-09-2024 om 19:06:

[..]

Ik ben er vorig jaar ook mee gestopt dat te doen.  Doordat mijn handen vergroeid zijn werd het een klus die mij teveel energie kostte.  De anderen hier thuis deden het wel voor mij maar dat kon een keer niet......het wil idd prima zonder te bewerken.  We eten met 4 personen 1500 g spruitjes per keer. Volgens mij zijn ze komende week in de aanbieding. 

O ja,  walnoten zijn ook prima in te vriezen,  dus weggooien/muf laten worden hoeft niet 

Naminokurashi schreef op 22-09-2024 om 22:11:

[..]

Schoonmaken. Vuile blaadjes verwijderen en een kruisje in het kontje om alles gelijk gaar te koken.

Neem ik aan

Ow, moet dat? Ik snij ze doormidden en haal de buitenste blaadjes er af als die niet zo schoon zijn. Verder doe ik niks 

Miepjecody schreef op 22-09-2024 om 18:00:

[..]

daarvoor bestaan bifi worstjes😍

Dorestad schreef op 22-09-2024 om 23:27:

[..]

Ik ben er vorig jaar ook mee gestopt dat te doen. Doordat mijn handen vergroeid zijn werd het een klus die mij teveel energie kostte. De anderen hier thuis deden het wel voor mij maar dat kon een keer niet......het wil idd prima zonder te bewerken. We eten met 4 personen 1500 g spruitjes per keer. Volgens mij zijn ze komende week in de aanbieding.

O ja, walnoten zijn ook prima in te vriezen, dus weggooien/muf laten worden hoeft niet

Spruitjes eet ik ook graag, heerlijk om daar stamppot van te maken met kaas en hazelnoten erdoor ♥️ Zijn ze nu al lekker dan, ik vind ze pas lekker als het echt gevroren heeft dan worden ze wat zoeter.

Ik heb ze zaterdag gehad, gewoon gestoofd met beetje melk en beschuit en nootmuskaat. Waren erg lekker al 😍

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.