Huiskamer
MidasWolf
11-09-2024 om 13:27
Supermarkt, wie koopt het ?
Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje.
Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic.
Loulou39
22-09-2024 om 09:23
Auwereel schreef op 21-09-2024 om 22:38:
[..]
Omdat ik ze bij me heb voor het geval dat (lunch vergeten, werk loopt uit, fietstocht langer dan verwacht) zitten ze bij mij gerust een paar weken in mijn tas, soms check ik of ze verorberd dienen te worden omdat ze oud worden. Eigen beleg houdt het zo lang niet uit.
Mijn man eet ze ook wel als tussendoortje thuis, ik pak dan toch liever een handje nootjes, of een gewone cracker, boterham of fruit.
Ik koop ze ook, vind het heel makkelijk om mee te nemen: neemt niet veel ruimte in en ik kom minder gauw in de verleiding om wat lekkers te kopen als ik onderweg trek krijg.
Het was meer mijn reactie naar iemand die zich afvroeg waarom mensen niet zelf citroenen in gingen vriezen, het is gewoon het gemak, en daar ga ik graag voor. Maar zoals Ysenda ook al schreef, zelfbelegde crackers worden uiteindelijk zompig, dus mijn reactie klopte niet.
RoosOpJeHoed
22-09-2024 om 11:49
Ik zat boodschappen te bestellen en in mijn zoektocht naar bruine bonen kwam ik langs spruitjes uit pot. Ik kan mij van heel veel groenten wel voorstellen dat ze op enig moment praktisch zijn uit pot/blik, maar spruitjes? Die worden toch week en zuur? Wie koopt ze weleens en eet je ze dan 'gewoon' bij de avg of gewokt of stamppot?
Due-scimmie
22-09-2024 om 11:49
Nav dit topic ga ik toch die wasa crackers weer eens proberen. Zie dat ze ook een vegan versie hebben.
Yumi
22-09-2024 om 12:01
Yumi schreef op 16-09-2024 om 18:09:
Loop ik gisteren door de supermarkt zie ik dit liggen, waren me nog nooit opgevallen Derde gratis, ben benieuwd en anders ken ik wel een chocolade fan die ik er blij mee maak.
Niets voor mij, heb het gevoel dat ik zit te snoepen, het voelt niet als een lunch of ontbijt.
MMcGonagall
22-09-2024 om 12:26
RoosOpJeHoed schreef op 22-09-2024 om 11:49:
Ik zat boodschappen te bestellen en in mijn zoektocht naar bruine bonen kwam ik langs spruitjes uit pot. Ik kan mij van heel veel groenten wel voorstellen dat ze op enig moment praktisch zijn uit pot/blik, maar spruitjes? Die worden toch week en zuur? Wie koopt ze weleens en eet je ze dan 'gewoon' bij de avg of gewokt of stamppot?
Dit heb ik wel eens geprobeerd. Heel vies, ze zijn zachtgekookt maar smaken een beetje taai. Je herkent er in ieder geval geen spruit in. Overigens geldt dat ook voor sperziebonen uit pot/blik maar die vind ik dan nog wel te eten.
Auwereel
22-09-2024 om 12:30
Due-scimmie schreef op 22-09-2024 om 11:49:
Nav dit topic ga ik toch die wasa crackers weer eens proberen. Zie dat ze ook een vegan versie hebben.
De vegan versie vind ik het lekkerste.
Poezenmeisje
22-09-2024 om 13:13
Spruitjes uit pot vind ik niet lekker, het is me de 'tijdwinst' niet waard. Dan maar heel lang bezig zijn met spruitjes afhalen.
Naminokurashi
22-09-2024 om 13:30
Poezenmeisje schreef op 22-09-2024 om 13:13:
Spruitjes uit pot vind ik niet lekker, het is me de 'tijdwinst' niet waard. Dan maar heel lang bezig zijn met spruitjes afhalen.
Bij de Plus zijn ze al schoongemaakt. In de koeling, maar die zijn maar 200 gr oid. Voor een gezin natuurlijk te weinig, maar voor mij alleen genoeg. Een zak van 750 gram weer teveel. Tenzij ik ze los koop maar sinds ik daar een beestje in heb gevonden, nope
Ellori
22-09-2024 om 13:32
vriendlief zag de spruitjes in pot en riep meteen gadverdamme wie koopt dat in vredesnaam. Heb hem maar even verteld dat dat het doel van dit topic is haha. Maar ik ben het met hem eens. We eten eigenlijk nooit iets uit blik of pot behalve appelmoes, een aantal bonen en mais.
MMcGonagall
22-09-2024 om 13:38
Naminokurashi schreef op 22-09-2024 om 13:30:
[..]
Bij de Plus zijn ze al schoongemaakt. In de koeling, maar die zijn maar 200 gr oid. Voor een gezin natuurlijk te weinig, maar voor mij alleen genoeg. Een zak van 750 gram weer teveel. Tenzij ik ze los koop maar sinds ik daar een beestje in heb gevonden, nope
Geschoonde spruitjes zijn echt een veelvoud duurder dan gewone. Dat heb ik er meestal niet voor over.
Schommelstoel
22-09-2024 om 13:38
RoosOpJeHoed schreef op 22-09-2024 om 11:49:
Mijn ex-schoonouders aten alleen maar van dit soort potjes (en blikjes). Hun zoon was daarmee opgegroeid en wist totaal niet wat hij met verse spruitjes aan moest toen we gingen samenwonen. Ze hadden daar thuis een voorraadkast vol potjes en blikjes: spruitjes in pot, andijvie in pot, spinazie in blik, etc.
Het is uiteindelijk nooit wat geworden tussen ons
Naminokurashi
22-09-2024 om 14:53
MMcGonagall schreef op 22-09-2024 om 13:38:
[..]
Geschoonde spruitjes zijn echt een veelvoud duurder dan gewone. Dat heb ik er meestal niet voor over.
Tja, ik vind 750 gram teveel voor mij in mijn eentje. We zullen het nooit eens worden, wat we ook kopen. Niet per se om jou, maar met iedereen hier in dit topic.
Rozi
22-09-2024 om 14:56
Klinkt niet echt heel lekker nee! Ik eet alleen rode kool uit pot en appelmoes
Maar nog liever uit de diepvries dan, sperziebonen,bloemkool,rode kool,broccoli, vind dat echt prima uit vriezer. Volgens mij maakt dat qua voedingswaarde ook weinig uit tov vers
Ysenda
22-09-2024 om 15:20
Naminokurashi schreef op 22-09-2024 om 14:53:
[..]
Tja, ik vind 750 gram teveel voor mij in mijn eentje. We zullen het nooit eens worden, wat we ook kopen. Niet per se om jou, maar met iedereen hier in dit topic.
Maar gelukkig blijven ze in de koelkast wel een week of 2 prima, en 750g is maar 2 porties.
Ik koop zo'n net maak de helft schoon en de andere helft eet ik de week erna.
Naminokurashi
22-09-2024 om 16:27
Ysenda schreef op 22-09-2024 om 15:20:
[..]
Maar gelukkig blijven ze in de koelkast wel een week of 2 prima, en 750g is maar 2 porties.
Ik koop zo'n net maak de helft schoon en de andere helft eet ik de week erna.
Zo vaak eet ik geen spruitjes en als ik ze wel eet is dat hooguit 1x in het jaar of zo. Ik ga dat niet bewaren voor je weet maar nooit. Dan kan ik het later weggooien. Dat vind ik dan zonde, kan ik net zo goed direct het geld in de prullenbak gooien
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.