Huiskamer
MidasWolf
11-09-2024 om 13:27
Supermarkt, wie koopt het ?
Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje.
Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic.
Peaches
16-09-2024 om 12:57
Wieder schreef op 16-09-2024 om 11:24:
Ik snap juist nooit dat mensen A merken kopen van bepaalde dingen. Mijn schoonmoeder moet perse Hak doperwtjes hebben, je kunt mij niet wijsmaken dat huismerk doperwten anders smaken. En waarom zou je duur tafelzout kopen en de verpakking ernaast maar een paar centen kost? Zout is zout is zout. Zoals iemand hierboven al zei: ik probeer het huismerk en als dat goed is, geef ik niet meer geld uit dan nodig. Ik proef echt geen verschil tussen penne van grand italia of van albert heijn eerlijk gezegd. Wel tussen vers en supermarkt.
Ik koop A-merken als ik de producten beter vind. Er is absoluut verschil, maar niet altijd in het voordeel van de A-merken.
Van zout koop ik ook een A-merk. Zout is zout, maar de verpakking is anders. Een kartonnen verpakking (huismerk) is eerder versleten dan het zout op is.
Bakblik
16-09-2024 om 13:33
Peaches schreef op 16-09-2024 om 12:57:
[..]
Ik koop A-merken als ik de producten beter vind. Er is absoluut verschil, maar niet altijd in het voordeel van de A-merken.
Van zout koop ik ook een A-merk. Zout is zout, maar de verpakking is anders. Een kartonnen verpakking (huismerk) is eerder versleten dan het zout op is.
Zout heb ik jaren geleden een keer een bus gekocht van jozo Amerk en die vul ik nu steeds met goedkope zakken. De bus was 750 gram en de zakken zijn een kilo dus de zaak gaat even terug in de voorraad met een knijper erop om het schoon te houden.
Deze bus wordt nu wat minder, het klepje sluit niet meer helemaal. Dan koop ik binnenkort weer een bus die ik jaren hervul met goedkoper zout.
Broadway
16-09-2024 om 14:07
Fenyw schreef op 16-09-2024 om 12:36:
[..]
Ik snap niet waarom mensen sperziebonen uit blik eten. Wie koopt dat?
ik! ik vind dat echt lekker! Verse boontjes ook, maar beiden zijn compleet verschillend van smaak.
Herfstappeltaart
16-09-2024 om 14:09
Broadway schreef op 16-09-2024 om 14:07:
[..]
ik! ik vind dat echt lekker! Verse boontjes ook, maar beiden zijn compleet verschillend van smaak.
Echt? Ik vind sperziebonen uit blik echt niet te eten. Terwijl ik echt niet kieskeurig ben, tuinbonen uit een pot eet ik bijvoorbeeld wel. Maar die sperziebonen 🤮te zout, te slap.
Gelukkig dat smaken verschillen 😉
Herfstappeltaart
16-09-2024 om 14:10
Bakblik schreef op 16-09-2024 om 13:33:
[..]
Zout heb ik jaren geleden een keer een bus gekocht van jozo Amerk en die vul ik nu steeds met goedkope zakken. De bus was 750 gram en de zakken zijn een kilo dus de zaak gaat even terug in de voorraad met een knijper erop om het schoon te houden.
Deze bus wordt nu wat minder, het klepje sluit niet meer helemaal. Dan koop ik binnenkort weer een bus die ik jaren hervul met goedkoper zout.
Gaat er zoveel zout doorheen bij jullie? Ik gebruik Lo-Salt en een heel klein busje doe ik al anderhalf jaar mee.
MidasWolf
16-09-2024 om 14:17
Ik gebruik zeezout van Verstegen, nu ben ik ook alleen. Daar kan ik al een hele tijd mee vooruit.
Strijkstok
16-09-2024 om 14:24
Ik heb een busje zout van AH huismerk. Dat gaat heel lang mee, daar koop ik echt geen A-merk voor.
Diyer
16-09-2024 om 14:41
Rozi schreef op 11-09-2024 om 13:55:
Wie koopt dit weleens:
https://www.jumbo.com/producten/bessola-krentjebrij-1kg-526637PAK
Ik heb dat vroeger 1x gegeten en echt 1 van de vieste dingen die ik ooit gegeten heb.Karnemelk ook zoiets, ik heb het idee dat alleen oudere mensen dit nog drinken.
Haha, bessola kocht ik regelmatig als toetje toen mijn kinderen nog klein waren. En karnemelk drink ik dagelijks. Heerlijk! Ben er dol op en als ik aan het eind vd middag in de winkel kom, vis ik altijd naast mijn (bio) karnemelk, dus ben zeker de enige niet.
Anouk1234
16-09-2024 om 15:02
Herfstappeltaart schreef op 16-09-2024 om 14:10:
[..]
Gaat er zoveel zout doorheen bij jullie? Ik gebruik Lo-Salt en een heel klein busje doe ik al anderhalf jaar mee.
Wij doen al meer dan 20 jaar met een bus zout van 750 gram. Heeft mijn man gekregen van zijn moeder toen hij op zichzelf ging wonen. Als deze leeg is koop ik wel een klein potje. Ik gebruik het zelf nooit en alleen mijn man af en toe op een gekookt eitje.
Fenyw
16-09-2024 om 15:14
Wieder schreef op 16-09-2024 om 12:47:
[..]
Ik dacht dat je (je in overdrachtelijke zin) doperwten uit pot sowieso at omdat je van kleine melige groene balletjes hield 😉
Haha nee. Doperwten, mais en linzen koop ik A-merk.
Peaches
16-09-2024 om 15:19
Bakblik schreef op 16-09-2024 om 13:33:
[..]
O ja, dit is eigenlijk ook hoe ik het doe. Althans, ik kocht jaren geleden een busje Jozo om een uit elkaar vallende huismerkverpakking te vervangen. De eerste keer navullen moet nog komen
RoosOpJeHoed
16-09-2024 om 16:53
Peaches schreef op 16-09-2024 om 12:57:
[..]
Dit geldt voor mij ook. Er zit echt wel verschil tussen huismerk en A-merk, waarbij soms het huismerk beter is en soms het A-merk.
Voor mij maakt trouwens ook de grootte van een verpakking soms uit. Huismerken hebben vaak enorme verpakkingen terwijl ik weinig nodig heb. Dan ben ik in verhouding goedkoper uit, maar moet ik soms restanten weggooien.
Yumi
16-09-2024 om 18:03
Naminokurashi schreef op 13-09-2024 om 10:50:
[..]
Ik heb zo'n bewaarpot voor knoflook, echt niet dat dat werk, binnen een maand had ik de schimmel erin. Zo ook met uien. Dus ik heb dus zo'n een potje, gember en citroen gras. Voor mij ideaal. Ik gebruik ook niet veel knoflook.
Die bewaarpot voor knoflook en uien werkt prima. Waar het mis gaat is de versheid, koop ik uien of knoflook in de AH winkel zijn ze weken minder houdbaar, dan dat ik ze online bij AH bestel. Maar dat geldt tevens voor alle groenten, uit de winkel zijn ze minder lang houdbaar. Waarbij ik wel moet opmerken dat mogelijk het biologisch spul van de winkel langer blijft liggen?
Yumi
16-09-2024 om 18:09
Loop ik gisteren door de supermarkt zie ik dit liggen, waren me nog nooit opgevallen Derde gratis, ben benieuwd en anders ken ik wel een chocolade fan die ik er blij mee maak.
RoosOpJeHoed
16-09-2024 om 18:45
Yumi schreef op 16-09-2024 om 18:09:
Loop ik gisteren door de supermarkt zie ik dit liggen, waren me nog nooit opgevallen Derde gratis, ben benieuwd en anders ken ik wel een chocolade fan die ik er blij mee maak.
Heb je de inspiratie hiervoor opgedaan in dit topic?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.