Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

MidasWolf schreef op 17-09-2024 om 21:50:

[..]

Volgende vraag

Wat is negroni, heb ik nog nooit van gehoord.

Negroni is lekker 

Een (bitterzoete) cocktail van gelijke delen gin, campari en rode vermouth. 

Een beetje de wat meer chique variant van die megazoete Aperol Spritz. 

MidasWolf

MidasWolf

17-09-2024 om 21:52 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 17-09-2024 om 21:51:

[..]

Negroni is lekker

Een (bitterzoete) cocktail van gelijke delen gin, campari en rode vermouth.

Dat klinkt niet verkeerd. 

Ik kan dit af en toe zo lekker vinden op een boterham:

maar ik vind het best prijzig.

AHI_43545239393837323139?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

of de variant in tomatensaus, gewoon lekker als hapje.

mamaonbekend schreef op 17-09-2024 om 21:57:

Ik kan dit af en toe zo lekker vinden op een boterham:

maar ik vind het best prijzig.

AHI_43545239393837323139?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

of de variant in tomatensaus, gewoon lekker als hapje.

Gelukkig elke 2 maanden in  de 1+1 gratis, daar kun je een beetje op plannen.

Dat is bij ons campingvoer. We koken op één pitje voor drie volwassenen.

MidasWolf schreef op 17-09-2024 om 21:27:

583352.png?w=380&h=380&fit=pad&q=85

Wie koopt Vermouth, te koop bij de Plus verkrijgbaar in wit en rood.
Hoe gebruik en of drink je dit.
Het staat in de meter met port, advocaat, Hugo(Frizante) enz.

Dat is martini, smaakt naar bedorven wijn. Volgens mij is het een tussenproduct. Mijn moeder dronk het altijd. Ik heb laatst nog een bijna volle fles door de gootsteen gegooid omdat echt niemand anders het hoefde.

Schommelstoel schreef op 17-09-2024 om 21:48:

[..]

Ja, ik weer! De rode, of Martini Rosso.

Voor in de negroni

NEE, ik nooit meer, ben daar een jaar of 30 geleden zo ziek van geworden dat ik nog steeds wit wegtrek als ik zo'n fles zie 😦

Poezenmeisje schreef op 17-09-2024 om 22:11:

Dat is bij ons campingvoer. We koken op één pitje voor drie volwassenen.

Ik heb 3 pitten en een skottel, maar neem dit ook vaak mee inderdaad  super makkelijk, wat rijst erbij, groente, blik erdoor en klaar.

pickwick smaakjes thee. wie koopt dat? 
ik drink altijd biologische theetjes en dan bedoel ik niet de achterlijk dure clipper enzo, maar gewoon van jumbo of AH eigen merk bijvoorbeeld of de Duitse Aldi. dus niks decadents

soms trap ik dan weer in de leuke naam van een pickwick thee-smaak en koop hem, maar het is altijd net alsof ik een chemiefabriek drink. gewoon niet lekker. 

Broadway schreef op 18-09-2024 om 08:34:

ik drink altijd biologische theetjes en dan bedoel ik niet de achterlijk dure clipper enzo, maar gewoon van jumbo of AH eigen merk bijvoorbeeld of de Duitse Aldi. dus niks decadents

soms trap ik dan weer in de leuke naam van een pickwick thee-smaak en koop hem, maar het is altijd net alsof ik een chemiefabriek drink. gewoon niet lekker.

Ik vind bijna alle thee chemisch smaken. Alleen de originele English Breakfast smaakt voor mij goed. Kruidenthee uitgezonderd, maar dat is eigenlijk geen thee.

ook gewone thee is chemie, alles is chemie. 
Jullie bedoelen onnatuurlijk of synthetisch.

Zonder chemie geen wijn, thee, brood of bier.

Ysenda schreef op 18-09-2024 om 09:20:

Ben jij scheikundige? Mijn scheikunde student roept dit hier thuis ook over alles.......

De vla, de thee, de koffie, de shampoo, het gebakken ei van haar broer.....

Alles is chemie ook het biologisch gebakken brood zonder synthetische toevoegingen. 

Je hebt gelijk.

Broadway schreef op 18-09-2024 om 08:34:

Ik koop weleens Herfststorm, die vind ik nét iets lekkerder dan gewone zwarte thee. Maar al die smaakjes doen idd vaak weinig. Eerlijk gezegd heb ik dat ook vaak met verse thee waar dan allerlei kruidjes en bloemetjes inzitten: in het zakje ruikt het heerlijk, maar in het hete water valt die smaak/geur voor een heel groot deel weg. Ik drink eigenlijk alleen rooibos en groene thee, verder 'thee' van gember of munt. Als ik bij iemand thee neem en weer zo'n theedoos krijg vól witte thee met gember, sterrenmunt, aardbeismaak etc. ben ik snel klaar met mijn keuze

ik heb het over de smaak, niet over technologie. een term is zoals hij is, ook als het woord erachter iets anders betekent

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.