Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

rionyriony schreef op 17-09-2024 om 05:32:

[..]

Een lege schone fles gevuld met kraanwater.

Dan zou ik dat niet meer doen, kraanwater is alleen in de koelkast 2 tot 3 dagen houdbaar. Ik begrijp ook niet waarom je jaren kraanwater zou bewaren en gewoon vers water uit de kraan drinkt? 

Kraanwater is altijd via de kraan beschikbaar. Je hoeft het dus eigenlijk niet te bewaren. Toch (langer dan één dag) bewaren? Zet dan vers kraanwater in een schone fles of afgesloten karaf in de koelkast. Dan blijft het twee tot drie dagen vers. Bewaar je het buiten de koelkast, bijvoorbeeld onderweg of tijdens het sporten? Ververs het dan dagelijks.
Hoe lang kan ik kraanwater bewaren? - Waterbedrijf Groningen

Yumi schreef op 17-09-2024 om 10:08:

[..]

Dan zou ik dat niet meer doen, kraanwater is alleen in de koelkast 2 tot 3 dagen houdbaar. Ik begrijp ook niet waarom je jaren kraanwater zou bewaren en gewoon vers water uit de kraan drinkt?

Kraanwater is altijd via de kraan beschikbaar. Je hoeft het dus eigenlijk niet te bewaren. Toch (langer dan één dag) bewaren? Zet dan vers kraanwater in een schone fles of afgesloten karaf in de koelkast. Dan blijft het twee tot drie dagen vers. Bewaar je het buiten de koelkast, bijvoorbeeld onderweg of tijdens het sporten? Ververs het dan dagelijks.
Hoe lang kan ik kraanwater bewaren? - Waterbedrijf Groningen

(Schoon) kraanwater is dus niet altijd beschikbaar. Dit jaar al een paar keer in het nieuws geweest dat in een gemeente meerdere dagen het water niet gedronken kon worden, tenzij het meerdere minuten gekookt werd. En zelf een paar maanden geleden meegemaakt dat er wegens een lekkage in een waterleidingbuis geen water uit de kraam kwam. Is dan toch wel handig om een paar liter ergens te hebben staan om bv. mee te koken.

En wat te denken van het volgende nieuwsbericht van een maand geleden. Ook dan komt er geen water uit de kraam.

Russische cyberaanval op ons energienetwerk is kwestie van tijd, zeggen experts: 'Stroomuitval kan keten van chaos veroorzaken'

Anouk1234 schreef op 17-09-2024 om 11:20:

[..]

(Schoon) kraanwater is dus niet altijd beschikbaar. Dit jaar al een paar keer in het nieuws geweest dat in een gemeente meerdere dagen het water niet gedronken kon worden, tenzij het meerdere minuten gekookt werd. En zelf een paar maanden geleden meegemaakt dat er wegens een lekkage in een waterleidingbuis geen water uit de kraam kwam. Is dan toch wel handig om een paar liter ergens te hebben staan om bv. mee te koken.

En wat te denken van het volgende nieuwsbericht van een maand geleden. Ook dan komt er geen water uit de kraam.

Russische cyberaanval op ons energienetwerk is kwestie van tijd, zeggen experts: 'Stroomuitval kan keten van chaos veroorzaken'

Ja precies. En dan is 'oud water' koken voor thee of om toilet mee te spoelen nog steeds beter dan helemaal geen water denk ik.

Chantal2022 schreef op 17-09-2024 om 11:26:

[..]

Ja precies. En dan is 'oud water' koken voor thee of om toilet mee te spoelen nog steeds beter dan helemaal geen water denk ik.

Inderdaad. Maar het is natuurlijk maar de vraag of water koken dan mogelijk is.

Anouk1234 schreef op 17-09-2024 om 11:20:

[..]

Dat klopt, maar dat duurde geen jaren.... Water bewaren is inderdaad handig, en daar hoor je mij ook niet over. Echter geen jaren en ververs het indien het weer kan.

Rhiony heeft het over kraanwater jaren bewaren en dat het dan een raar smaakje heeft. 

Yumi schreef op 17-09-2024 om 12:06:

[..]

Dat klopt, maar dat duurde geen jaren.... Water bewaren is inderdaad handig, en daar hoor je mij ook niet over. Echter geen jaren en ververs het indien het weer kan.

Rhiony heeft het over kraanwater jaren bewaren en dat het dan een raar smaakje heeft.

Dat klopt, maar je weet van te voren niet dat er iets gaat gebeuren, dus dan kan het zijn dat water jaren staat.

Anouk1234 schreef op 17-09-2024 om 12:52:

[..]

Dat klopt, maar je weet van te voren niet dat er iets gaat gebeuren, dus dan kan het zijn dat water jaren staat.

Maar dat is in dit geval toch geen reden? 

Ik kan ook alvast in een schuilkelder gaan zitten met mijn flessen water, want je weet niet of er iets gaat gebeuren, en dan kan het zijn dat ik daar jaren zit

Yumi schreef op 17-09-2024 om 13:02:

[..]

Maar dat is in dit geval toch geen reden?

Ik kan ook alvast in een schuilkelder gaan zitten met mijn flessen water, want je weet niet of er iets gaat gebeuren, en dan kan het zijn dat ik daar jaren zit

Dat is voor mij wel de reden dat ik water opsla. 

Anouk1234 schreef op 17-09-2024 om 13:51:

[..]

Dat is voor mij wel de reden dat ik water opsla.

Ik heb het gevoel dat je mij niet begrijpt. Ik geef aan dat er in dit geval geen reden is om kraanwater jaren op te slaan, want dit had al tig keer ververst kunnen worden. Ik zeg nergens dat je geen water op moet slaan. 

Wij hebben sowieso waterfilters in de "rampentas". Die zijn sinds de oorlog in Oekraïne flink duurder geworden, gelukkig hadden wij ze al.

https://www.prepshop.nl/drinkwater/waterfilters/detail/60/sawyer-mini-sp128-waterfilter.html

Poezenmeisje schreef op 17-09-2024 om 14:55:

Wij hebben sowieso waterfilters in de "rampentas". Die zijn sinds de oorlog in Oekraïne flink duurder geworden, gelukkig hadden wij ze al.

https://www.prepshop.nl/drinkwater/waterfilters/detail/60/sawyer-mini-sp128-waterfilter.html

Ik heb een noodradio gekocht. Met oplaadpunt, zaklamp, zonnecellen, batterij en zwengel 

Gaan we nu weer naar supermarktdingen?
Vond het zo’n leuk topic 😊

MidasWolf

MidasWolf

17-09-2024 om 21:27 Topicstarter

583352.png?w=380&h=380&fit=pad&q=85

Wie koopt Vermouth, te koop bij de Plus verkrijgbaar in wit en rood.
Hoe gebruik en of drink je dit.  
Het staat in de meter met port, advocaat, Hugo(Frizante) enz.  

MidasWolf schreef op 17-09-2024 om 21:27:

583352.png?w=380&h=380&fit=pad&q=85

Wie koopt Vermouth, te koop bij de Plus verkrijgbaar in wit en rood.
Hoe gebruik en of drink je dit.
Het staat in de meter met port, advocaat, Hugo(Frizante) enz.

Ja, ik weer! De rode, of Martini Rosso. 

Voor in de negroni   

MidasWolf

MidasWolf

17-09-2024 om 21:50 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 17-09-2024 om 21:48:

[..]

Ja, ik weer! De rode, of Martini Rosso.

Voor in de negroni

Volgende vraag 

Wat is negroni, heb ik nog nooit van gehoord. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.