Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt

Bakblik schreef op 25-10-2022 om 19:18:

[..]

Een klassieker van mijn opa zaliger:

Jullie hebben goed je best gedaan (mijn zus en ik als tiener) maar er is er maar 1 die echt lekker kan koken en dat is Katrien (oma dus).

En bedankt opa!

Echt ook zo niet handig van hem, ik bedoel,  jullie waren tieners

Artikelen in tijdschriften met een achtergrondkleur, zodat je het amper lezen kan. En Ieniemienie THT-data op verpakkingen. Zie bovenzijde. Na 5 min zoeken moet je alsnog een loep erbij pakken.

Ginevra schreef op 25-10-2022 om 20:31:

[..]

Dat sowieso ja. En maatbekers met kleurloze cijfers. Blauwe letters op een zwarte achtergrond. Flesjes medicijnen die verschillende inhoud hebben maar er bijna hetzelfde uitzien. Fijn, als je niet de ogen van een gezonde tiener hebt.

Dit brengt een meer dan 50 jaar oude herinnering naar boven, maar dan andersom, zwart op donkerblauw!

Ik was 4 en mocht zelf naar de kleuterschool lopen, die was dichtbij in een verkeersluwe wijk met allemaal stoepen. Op een dag liep ik naar school, maar bij school aangekomen, was er niemand. Een poos staan wachten, maar nee. Toen maar weer naar huis gelopen. Moeder de volgende dag klagen bij de juf. Juf boos, moeder moest beter lezen wat haar dochter meekreeg van school. Nou had ik de dag voordat er geen school was, een bootje geknutseld en  meegekregen van school. Dat bootje had een donkerblauwe vlag en daarop kon je, als je goed keek, dat er met zwarte pen op geschreven dat we de volgende dag vrij zouden zijn. Een echt "logische" plek voor zo'n mededeling. Bij navraag bij klasgenootjes bleken de andere kinderen bootjes te hebben gehad met een rode of een gele vlag, die waren wel te lezen, als je de moeite nam de knutsels van je kind te bekijken. Ik was de enige met een donkerblauwe vlag. 
Mijn moeder was niet erg te spreken van deze actie van de juf...

yette schreef op 25-10-2022 om 19:08:

[..]

Die kokhalsreflex heb ik dus als ik dan vlak na het eten boven de biobak een paar blaadjes sla van iemands bord probeer te vegen

Als ik bij jou kom eten, wil ik best mijn restjes in de biobak schuiven.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

25-10-2022 om 22:40

Auwereel schreef op 25-10-2022 om 22:04:

[..]

Dit brengt een meer dan 50 jaar oude herinnering naar boven, maar dan andersom, zwart op donkerblauw!

Ik was 4 en mocht zelf naar de kleuterschool lopen, die was dichtbij in een verkeersluwe wijk met allemaal stoepen. Op een dag liep ik naar school, maar bij school aangekomen, was er niemand. Een poos staan wachten, maar nee. Toen maar weer naar huis gelopen. Moeder de volgende dag klagen bij de juf. Juf boos, moeder moest beter lezen wat haar dochter meekreeg van school. Nou had ik de dag voordat er geen school was, een bootje geknutseld en meegekregen van school. Dat bootje had een donkerblauwe vlag en daarop kon je, als je goed keek, dat er met zwarte pen op geschreven dat we de volgende dag vrij zouden zijn. Een echt "logische" plek voor zo'n mededeling. Bij navraag bij klasgenootjes bleken de andere kinderen bootjes te hebben gehad met een rode of een gele vlag, die waren wel te lezen, als je de moeite nam de knutsels van je kind te bekijken. Ik was de enige met een donkerblauwe vlag.
Mijn moeder was niet erg te spreken van deze actie van de juf...

Echt, welke achterlijke inteeltpapegaai bedenkt zoiets..! Zoiets schrijf je toch niet op een knutsel?

Phoebe1982 schreef op 25-10-2022 om 22:40:

[..]

Echt, welke achterlijke inteeltpapegaai bedenkt zoiets..! Zoiets schrijf je toch niet op een knutsel?

Ja dat, en dan ook nog maar één dag van te voren! Nu zullen er 50 jaar geleden nog wel veel moeders thuismoeder zijn geweest, maar ook die kunnen andere plannen hebben. 

Sassenach schreef op 25-10-2022 om 22:16:

[..]

Als ik bij jou kom eten, wil ik best mijn restjes in de biobak schuiven.

Fijn 

duizel schreef op 25-10-2022 om 20:38:

wc papier dat verkeerd om hangt en mensen die het lege rolletje laten hangen

En wie heeft dan ‘gelijk’ over hoe het wc-papier ‘moet’ hangen 😃?

Herkenbaar hoor, ik draai het bij mijn ouders ook steeds om tot grote ergernis van hen 😂 (zij hangen het met afrolkant tegen de muur, ik net andersom)

yette schreef op 25-10-2022 om 19:08:

[..]

Die kokhalsreflex heb ik dus als ik dan vlak na het eten boven de biobak een paar blaadjes sla van iemands bord probeer te vegen

Kokhalzen van een biobak en sla? Stel je aan, zeg. 

FallAgain schreef op 28-10-2022 om 19:05:

[..]

Kokhalzen van een biobak en sla? Stel je aan, zeg.

Yep. Het inademen van fruitvliegjes is voor mij een van de 'stomme dingen waar ik de kriebels van krijg' 

Wanneer mensen blij vermelden dat ze koud douchen, ik heb daar soms een “kijk mij eens goed bezig zijn” gehalte bij.

Stom ding waar ik kriebels van krijg, ligt aan mij.
Nu heb ik zelf ook een hekel aan koud douchen, behalve als ik bij de sauna ben. 

MidasWolf schreef op 28-10-2022 om 21:16:

Wanneer mensen blij vermelden dat ze koud douchen, ik heb daar soms een “kijk mij eens goed bezig zijn” gehalte bij.

Stom ding waar ik kriebels van krijg, ligt aan mij.
Nu heb ik zelf ook een hekel aan koud douchen, behalve als ik bij de sauna ben.

Maar koud douchen is zo ellendig joh, het enige fijne eraan is dat je er trots op kunt zijn 

Als ik dingen nodig heb die vaak in de aanbieding zijn, kijk ik vaak even online waar er ergens een actie loopt. Tandpasta, zie een actie 4 voor € 9,98 bij het Kruidvat. In de winkel staat alleen p.st € 5,55, bij navraag actie alleen online. Thuis bestelling gedaan voor 8st. €19,98 die ik de volgende dag in de winkel kon ophalen. 
Dacht dat het de bedoeling was dat we met minder online bestellingen deden? Dit is toch belachelijk dat ik € 24,42 minder betaal voor een bestelling die naar een winkel is verzonden, die het spul gewoon in de winkel heeft staan? Extra kosten inpakken, verpakking, verzenden 

waar ik me aan stoor; 
Kabel van de stofzuiger niet even inklappen (hoe noem je dat?) je bent klaar met stofzuigen, dan ruim je hem toch even op? Man verklaart: dat doe ik nooit. Ben nu maar foto’s gaan maken, want hij ziet het zelf niet in. 

Yumi schreef op 29-10-2022 om 00:48:

Als ik dingen nodig heb die vaak in de aanbieding zijn, kijk ik vaak even online waar er ergens een actie loopt. Tandpasta, zie een actie 4 voor € 9,98 bij het Kruidvat. In de winkel staat alleen p.st € 5,55, bij navraag actie alleen online. Thuis bestelling gedaan voor 8st. €19,98 die ik de volgende dag in de winkel kon ophalen.
Dacht dat het de bedoeling was dat we met minder online bestellingen deden? Dit is toch belachelijk dat ik € 24,42 minder betaal voor een bestelling die naar een winkel is verzonden, die het spul gewoon in de winkel heeft staan? Extra kosten inpakken, verpakking, verzenden

Belachelijk ja. Hema heeft dat ook wel eens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.