Huiskamer
Poekewiki
18-10-2022 om 09:57
Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt
Ik heb het erg bij het ontbijt : iemand die zijn mes in de boter steekt in plaats van te smeren (en ik eet zelf niet eens boter) of het randje van het beschermlaagje van de nutella wat er nog half aan hangt. Ik word er echt super kriebelig van en dan moet ik het ook weer rechtsmeren in het geval van de boter of er af halen in het geval van die randjes.
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dan zo kan fixeren op een nutteloos detail, maar het stoort me op zo'n moment dan mateloos. Zal ook wel beetje te maken hebben met het feit dat ik nog moe ben of zo, want de rest van de dag heb ik eigenlijk niet zo'n onbenullige ergernisjes. Ik val er ook niemand mee lastig, want er is uiteraard geen wet die zegt dat je boter niet mag insteken of dat je etiketjes volledig moet aftrekken.
Herkennen jullie het wel ? En heb je ook zoiets ?
PerfumedAlpaca84
25-10-2022 om 17:50
Rozi schreef op 25-10-2022 om 14:37:
Als ik in de keuken sta te koken met m’n vriend en hij schept op zonder eerst geproefd te hebben. Daar snap ik echt helemaal niks van, hoe weet je nu of dat je eten goed is zonder eerst geproefd te hebben? En dan zegt hij ja heb precies gedaan wat op de instructies staan. Maar koken moet toch op gevoel, ik lees nooit die instructies hoe lang iets moet koken, proeven is beter.
Schuldig! Ik kan niet koken op gevoel, ik proef dus niet. Zou toch niet weten wat er anders moet als het niet lekker is. En als je de instructies hebt gevolg zou het toch goed moeten zijn?
Ik denk dat iedereen snapt waarom mijn vriend eigenlijk altijd kookt...
Dorestad
25-10-2022 om 18:51
Bakblik schreef op 25-10-2022 om 16:45:
Mensen die standaard om zout vragen als ze bij mij eten worden minder vaak uitgenodigd om te komen eten.
Ik kan dat niet aanzien dat ze mijn met zorg klaargemaakte soep/salade/ ovenschotel enzovoort verkrachten met een kwak zout. En het is niet dat ik zoutloos kook of zo.
Dat zijn mensen die als ze soep maken en honig 6 borden pak van de plank trekken en dat dan aanmaken met 1 liter water ipv 1.5 liter. Waar ik dus na 1 keer altijd vriendelijk bedank voor de soep.
We kregen een keer, 15 jaar geleden ofzo, fam te eten en mijn eega had zich uren uitgesloofd in de keuken. De man van dat gezelschap, die zelf nooit kookte, zei na afloop: Ach, het is wel te eten maar geef mij maar Sjikken Toenaid. (Chicken Tonight)
We hebben direct afgesproken nooit meer voor deze mensen te koken. En het is bij ons een antwoord geworden op de vraag of het eten gesmaakt heeft.
Zeesterretje
25-10-2022 om 19:04
Sassenach schreef op 25-10-2022 om 17:42:
[..]
Dat doe ik soms. Ik kan ineens vol zitten en dan moet ik er niet meer aan denken om nog 2 happen te moeten eten. Dan laat ik het dus liggen.
Ik heb precies hetzelfde en dacht zelfs dat het tussen mijn oren ligt. Heb ook vaak geprobeerd toch de laatste happen te nemen maar dan krijg ik gewoon een kokhals reflex gek genoeg.
yette
25-10-2022 om 19:08
Zeesterretje schreef op 25-10-2022 om 19:04:
Ik heb precies hetzelfde en dacht zelfs dat het tussen mijn oren ligt. Heb ook vaak geprobeerd toch de laatste happen te nemen maar dan krijg ik gewoon een kokhals reflex gek genoeg.
Die kokhalsreflex heb ik dus als ik dan vlak na het eten boven de biobak een paar blaadjes sla van iemands bord probeer te vegen
Bakblik
25-10-2022 om 19:18
Dorestad schreef op 25-10-2022 om 18:51:
[..]
We kregen een keer, 15 jaar geleden ofzo, fam te eten en mijn eega had zich uren uitgesloofd in de keuken. De man van dat gezelschap, die zelf nooit kookte, zei na afloop: Ach, het is wel te eten maar geef mij maar Sjikken Toenaid. (Chicken Tonight)
We hebben direct afgesproken nooit meer voor deze mensen te koken. En het is bij ons een antwoord geworden op de vraag of het eten gesmaakt heeft.
Een klassieker van mijn opa zaliger:
Jullie hebben goed je best gedaan (mijn zus en ik als tiener) maar er is er maar 1 die echt lekker kan koken en dat is Katrien (oma dus).
En bedankt opa!
stokstaart
25-10-2022 om 19:31
Bakblik schreef op 25-10-2022 om 16:45:
Mensen die standaard om zout vragen als ze bij mij eten worden minder vaak uitgenodigd om te komen eten.
Ik kan dat niet aanzien dat ze mijn met zorg klaargemaakte soep/salade/ ovenschotel enzovoort verkrachten met een kwak zout. En het is niet dat ik zoutloos kook of zo.
Dat zijn mensen die als ze soep maken en honig 6 borden pak van de plank trekken en dat dan aanmaken met 1 liter water ipv 1.5 liter. Waar ik dus na 1 keer altijd vriendelijk bedank voor de soep.
Nope, ik gebruik geen pakjes/zakjes. Dat vertik ik. En als er mensen komen eten gooi ik minder zout in het eten zodat anderen het ook lekker blijven vinden, erbij is niet zo moeilijk. Eruit halen kan niet.
Smaken verschillen, jammer dat je er aanstoot aan neemt dat ik een zoutlap ben als ik bij je zou eten. Het zegt voor mij niks over je kookkunsten, het is gewoon persoonlijke voorkeur.
Bakblik
25-10-2022 om 19:43
stokstaart schreef op 25-10-2022 om 19:31:
[..]
Nope, ik gebruik geen pakjes/zakjes. Dat vertik ik. En als er mensen komen eten gooi ik minder zout in het eten zodat anderen het ook lekker blijven vinden, erbij is niet zo moeilijk. Eruit halen kan niet.
Smaken verschillen, jammer dat je er aanstoot aan neemt dat ik een zoutlap ben als ik bij je zou eten. Het zegt voor mij niks over je kookkunsten, het is gewoon persoonlijke voorkeur.
Zou kunnen dat je bij mij dan wel vindt dat je eten te zout is.
Zat met mijn jonge kinderen meerdere malen bij de huisarts ivm klachten van te lage bloeddruk. Toen zei de huisarts of je leert ze drop eten of je gaat wat zouter koken dan je gewend was. Het is optie 2 geworden. Dat pakje honig wat ik weleens ergens krijg aangeboden vind ik nog steeds te zout maar het eten is hier ook redelijk "hoog op smaak."
AggressiveReindeer87
25-10-2022 om 19:51
Ik krijg zwaar de kriebels van dat ‘liedje’ van die Carglass reclame. Zojuist keihard richting afstandsbediening gespurt om het geluid uit te zetten toen die voorbij kwam want echt ik kan niet voorkomen dat de tv anders bij de buren beneden in de tuin ligt 🫣😝😬
yette
25-10-2022 om 20:10
Phoebe1982 schreef op 25-10-2022 om 19:51:
Ik krijg zwaar de kriebels van dat ‘liedje’ van die Carglass reclame. Zojuist keihard richting afstandsbediening gespurt om het geluid uit te zetten toen die voorbij kwam want echt ik kan niet voorkomen dat de tv anders bij de buren beneden in de tuin ligt 🫣😝😬
Dankjewel, nu heb ik hem in m'n hoofd
🎵🎵...🎵🎵
Er is zelfs in het buitenland niet aan te ontkomen. Dat rotspotje gebruiken ze in tientallen landen. In Frankrijk is het bijvoorbeeld 'Carglass répare, Carglass remplace!'
Beerlover
25-10-2022 om 20:13
En dus die irritante Carglass-balk tijdens F1 wedstrijden bij Viaplee.
AggressiveReindeer87
25-10-2022 om 20:20
yette schreef op 25-10-2022 om 20:10:
[..]
Dankjewel, nu heb ik hem in m'n hoofd
🎵🎵...🎵🎵
Er is zelfs in het buitenland niet aan te ontkomen. Dat rotspotje gebruiken ze in tientallen landen. In Frankrijk is het bijvoorbeeld 'Carglass répare, Carglass remplace!'
Ginevra
25-10-2022 om 20:31
MMcGonagall schreef op 22-10-2022 om 11:39:
Houdbaarheidsdata in piepkleine lettertjes in dunne zwarte lijntjes op een doorzichtige verpakking of gebruiksaanwijzingen piepklein op een gekleurde achtergrond. Die moet ik tegenwoordig lezen met leesbril onder een bouwlamp.
Dat sowieso ja. En maatbekers met kleurloze cijfers. Blauwe letters op een zwarte achtergrond. Flesjes medicijnen die verschillende inhoud hebben maar er bijna hetzelfde uitzien. Fijn, als je niet de ogen van een gezonde tiener hebt.
mich_me
25-10-2022 om 20:37
Mijn man zingt liedjes, tot zo ver leuk.
Maar dan én de melodie onjuist, en de tekst... Waarom???
Atalanta
25-10-2022 om 20:37
Ingrediënten klein en onleesbaar op een verpakking staan. Ik kan niet tegen tarwe en melkproducten, en dan moet je dus alle etiketten lezen. Zelfs als je dacht een product te kennen... Ik ben 50 en lees niet meer zo goed. Heb inmiddels wel een bril met varifocus glazen maar soms kan ik het nog bijna niet lezen.
En dan ben ik heel lang bezig en dat vinden andere mensen in d supermarkt dan weer irritant. Sorry dus.
duizel
25-10-2022 om 20:38
wc papier dat verkeerd om hangt en mensen die het lege rolletje laten hangen
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.