Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt

BeneficialJay65

BeneficialJay65

24-10-2022 om 23:48

Ook bij mijn zwangerschappen vond ik het raar om in weken te praten, heb ik dan ook niet gedaan.

Caramelzeezoutchocola schreef op 24-10-2022 om 23:48:

Ook bij mijn zwangerschappen vond ik het raar om in weken te praten, heb ik dan ook niet gedaan.

Nog gekker (raarder klinkt zo gek) dat er achter die weken nog een getal komtvoor het aantal dagen: ja ik ben 20 weken + 3 of 3weken + 4, nog even en ook de uren worden vermeld

Ik wel. Zelfs 31 weken 5 dagen. Of bijvoorbeeld komende zaterdag 32 weken. En baby’s in maanden nou niemand zegt toch “mijn baby is een paar maanden.” Dat zou direct meer vragen oproepen toch. 

Prachtwacht schreef op 25-10-2022 om 14:19:

Ik wel. Zelfs 31 weken 5 dagen. Of bijvoorbeeld komende zaterdag 32 weken. En baby’s in maanden nou niemand zegt toch “mijn baby is een paar maanden.” Dat zou direct meer vragen oproepen toch.

Bij een zwangerschap is de vraag ook hoeveel weken ben je nu, of hoe lang moet je nog? 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

25-10-2022 om 14:32

Prachtwacht schreef op 25-10-2022 om 14:19:

Ik heb nooit gezegd dat m’n kinderen bijv 9 maanden waren, zei dan gewoon een jaar en met 3 mnd zei ik een half jaar. Heb ook nooit dreumes gezegd, was gelijk een peuter. Vind het stom ( voor mezelf) die nuances, houd daar niet van. Lekker belangrijk allemaal hoe oud je exact bent.

Als ik in de keuken sta te koken met m’n vriend en hij schept op zonder eerst geproefd te hebben. Daar snap ik echt helemaal niks van, hoe weet je nu of dat je eten goed is zonder eerst geproefd te hebben? En dan zegt hij ja heb precies gedaan wat op de instructies staan. Maar koken moet toch op gevoel, ik lees nooit die instructies hoe lang iets moet koken, proeven is beter.

Caramelzeezoutchocola schreef op 25-10-2022 om 14:32:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat m’n kinderen bijv 9 maanden waren, zei dan gewoon een jaar en met 3 mnd zei ik een half jaar. Heb ook nooit dreumes gezegd, was gelijk een peuter. Vind het stom ( voor mezelf) die nuances, houd daar niet van. Lekker belangrijk allemaal hoe oud je exact bent.

Met drie maanden zeggen dat je baby een half jaar is vind ik wel gek. Als ik zo'n antwoord zou krijgen en zou zien of begrijpen dat er geen zak van klopt zou ik het gevoel krijgen dat ik iets verkeerd heb gezegd/gevraagd. Daar zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten als ik op een aardige manier belangstelling toon.

[..]

Moet je helemaal zelf weten, hoor, maar drie maanden of een half jaar scheelt de helft. Op een jong leven kunnen weken enorm uitmaken. Als je volwassen bent is de periode tussen 24 en 40 weken maar klein wat leeftijd betreft. Voor een baby in de buik is daar het verschil tussen randje levensvatbaarheid en voldragen.

Rozi schreef op 25-10-2022 om 14:37:

Als ik in de keuken sta te koken met m’n vriend en hij schept op zonder eerst geproefd te hebben. Daar snap ik echt helemaal niks van, hoe weet je nu of dat je eten goed is zonder eerst geproefd te hebben? En dan zegt hij ja heb precies gedaan wat op de instructies staan. Maar koken moet toch op gevoel, ik lees nooit die instructies hoe lang iets moet koken, proeven is beter.

Ergernis van mij die hier wat op lijkt is dat man bijna altijd al sambal op zijn eten geschept heeft voor hij geproefd heeft. Meestal heb ik er al sambal door gedaan. Net als dat mensen in een restaurant meteen zout erover gooien dat zie ik ook zo vaak.

Dolfje schreef op 25-10-2022 om 15:52:

[..]

Ergernis van mij die hier wat op lijkt is dat man bijna altijd al sambal op zijn eten geschept heeft voor hij geproefd heeft. Meestal heb ik er al sambal door gedaan. Net als dat mensen in een restaurant meteen zout erover gooien dat zie ik ook zo vaak.

Haha herkenbaar, want ik gooi ook standaard peper/sambal over/in mijn eten, omdat ik weet dat het voor mij nooit pittig genoeg is. Behalve als ik in bijv een Indiaas restaurant een pittig gerecht bestel, dan weet ik 100% zeker dat het voor mij pittig genoeg is 😁

ik gooi pok zonder proeven extra zout overal overheen  ttis eigenlijk altijd te smaakloos

Mensen die standaard om zout vragen als ze bij mij eten worden minder vaak uitgenodigd om te komen eten. 
Ik kan dat niet aanzien dat ze mijn met zorg klaargemaakte soep/salade/ ovenschotel enzovoort verkrachten met een kwak zout. En het is niet dat ik zoutloos kook of zo. 

Dat zijn mensen die als ze soep maken en honig 6 borden pak van de plank trekken en dat dan aanmaken met 1 liter water ipv 1.5 liter. Waar ik dus na 1 keer altijd vriendelijk bedank voor de soep. 

[..]

Bij baby’s is het redelijk relevant. Als hij met een jaar nog niet kan omrollen, is dat een aandachtspunt, met 9 maanden maakt het niet zoveel uit.

Oh ja, nog eentje mbt eten: je hebt dus mensen, ook volwassenen, die bijna altijd één of twéé hapjes op hun bord laten liggen. Die sturen degene die de vaat doet dus naar de biobak voor drie patatjes of een hap sla 

yette schreef op 25-10-2022 om 17:34:

Oh ja, nog eentje mbt eten: je hebt dus mensen, ook volwassenen, die bijna altijd één of twéé hapjes op hun bord laten liggen. Die sturen de afruimer of horecamedewerker dus naar de biobak voor drie patatjes of een hap sla

Dat doe ik soms. Ik kan ineens vol zitten en dan moet ik er niet meer aan denken om nog 2 happen te moeten eten. Dan laat ik het dus liggen. 

Ik krijg letterlijk de kriebels door mijn lijf als mensen met een houten lepeltje eten. Ik voel dan gewoon bij mezelf hout langs mijn tong en tanden gaan en dat vind ik zo’n rotgevoel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.