Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt

Moxxie schreef op 20-10-2022 om 20:23:

[..]

Deze kwam ik van de week tegen op the best social media, let op als je er iets van zegt:

Screenshot-20221020-201708-Adblock-Browser-2.jpg

Haha ja ok, dan is het je eigen schuld.

Ik heb een normale voornaam, maar die gaat altijd al mis. Mijn achternaam is ingewikkeld, dat klopt. Maar dan spel ik het, staat het op mijn kaartje, onder mijn brief, onder mijn mail en als m'n emailadres. En dan schrijft iemand die Daenerys Targaryen wel gewoon zo, hoppa kan typen, m'n naam verkeerd...

Ik krijg dan altijd de neiging om niets met zo'n mail te doen. Maar dat waardeert mijn baas denk ik niet...

mich_me schreef op 20-10-2022 om 20:12:

Als iemand m'n naam verkeerd schrijft. En dan al helemaal als ik 1) je zelf al heb gemaild en je dus mijn naam ziet staan en kunt kopiëren en 2) mijn mailadres mijn naam is... Hoe dan?

Oh god ja. Een ex-collega had die gewoonte. Mijn naam stond in mijn email adres, in mijn mail handtekening, in de who is who... En nog altijd een extra letter erin gooien. Mijn voornaam is ook nog eens vrij standaard in meerdere landen.

Ik zou graag een jouw vrouw mijn man willen doen met de mensen die alles opsommen waarbij ik me bij mijn man aan erger. Misschien leert ie het dan :p

- mensen in de supermarkt die gezellig met meerderen gaan shoppen en dan het hele pad of vak blokkeren.
- was binnenstebuiten 
- was op de grond
- net schoongemaakte dingen (vloer, keuken, wc, ..) die weer vies zijn 

- rondslingerend gereedschap 

- koude koffie

- rondslingerende emmers sop, natte dweil, emmer onkruid (taak klaar, alleen niet opgeruimd) 

boodschappen laten bezorgen, opgelost! Ook i.v.m. de weer opvlammende Cureuna, apenpokken en vinken tering.

Ja naam verkeerd is hier ook een grote ergernis. Hier dan de achternaam, die op zich ook onlogisch is hoor, maar ik heet nu eenmaal zo. Op diploma's aan toe (en dan dus terug moeten ermee grrr). Mijn man's naam heeft hetzelfde soort probleem. Stond een keer in een vakblad met zijn naam door het hele artikel goed maar onder zijn foto dus fout. 
Helemaal erg vind ik als ik mijn voornaam in combinatie met mijn man's achternaam zie, we zijn niet getrouwd wat voor sommige instanties niet te begrijpen is lijkt het. Dat ben ik dus niet.
Heel erg was dat bij mijn eerste mobiele abonnement bij KPN omdat ons adres daar ook nog een vaste lijn had ging men ervanuit dat ik dus ook die achternaam had, maar daardoor ging de overschrijving mis waardoor ik een aanmaning kreeg. Heb echt uren in de helpdesk wacht gestaan op dit op te lossen. Ik heb zelfs een helpdeskmedewerker uitgescholden wat ik normaal nooit zou doen (schaam). 

Hierboven vertellen enkele mensen dat hun naam  vaak fout geschreven wordt. Dan denk ik altijd als ik zie wat voor vóórnamen er tegenwoordig langskomen : Wat doe je je dochter aan, als je haar Dacey   (Daisy) noemt?        

Beterlaat2021! schreef op 21-10-2022 om 13:02:

Hierboven vertellen enkele mensen dat hun naam vaak fout geschreven wordt. Dan denk ik altijd als ik zie wat voor vóórnamen er tegenwoordig langskomen : Wat doe je je dochter aan, als je haar Dacey (Daisy) noemt?

En daardoor krijg je nu bij normale namen ook twijfel over hoe je het moet schrijven.

' Joost, met een J of een Y'? 

Youp van 't Hek heet bij de Burgerlijke Stand gewoon Joep.

Peaches schreef op 21-10-2022 om 13:12:

[..]

En daardoor krijg je nu bij normale namen ook twijfel over hoe je het moet schrijven.

' Joost, met een J of een Y'?

Ik heb op het werk een Yolande en een Yolanda, en ook een Jolande en Jolanda. Twee van hen hebben ook nog achternamen met resp een ij en y erin, dus verwarring alom.

Ja moeilijke voornamen oké, maar als je het goed aanlevert (bijv ondertekening mail) dan snap ik gewoon niet dat je een antwoord kan krijgen met een foute naam. Vind ik gewoon slordig. 

Overigens heb ik een doodgewone en in mijn leeftijd veel voorkomende naam waarop weinig op gevarieerd wordt, dat gaan wel goed. Alleen wel vaak klasgenoten/collega's en trainingsmaatjes met dezelfde naam (zelfs een keer met 2 naamgenoten in de klas gezeten). 
Mijn god wat een verwarring dat al heeft opgeleverd. Op het werk dat aan de telefoon een klant denkt die andere Atalanta aan de lijn te hebben en het bij mij ook even duurde voor ik dat doorhad...

Bij sporten is er een keer een medaille uitgereikt aan een ander kind die voor mij was bedoeld maar daar kwam men pas later achter. Enorm stom. Ik kreeg een nieuwe medaille en die andere mocht de hare gewoon houden (waar ik dus toen heel boos om was, ik was iets van 10 of zo).

Mijn kinderen hebben dus wel te maken met een gek geschreven achternaam, maar daar viel weinig aan te doen (dit komt bij mijn man en bij mij voor). 
Maar goed je voornaam kies je ook niet zelf. 

Maar met varianten die veel op elkaar lijken kan ik me wel voorstellen dat het mis gaat. 

Ik zat vanochtend met een instantie aan de telefoon waar ik bij de telefoniste allerhande gegevens moest opnoemen die zij in de computer ging zetten. 
Voornaam: Bakblik 
Achternaam: Taartvorm
Meisjesnaam: Mixer
Geboortedatum: 28-4-1967
Alle namen gespeld en voor de n nico en de m marie gezegd zodat de m niet als n verstaan zou worden. 
Email adres: [email protected]
Ik zeg er nog bij: voornaam voluit en de eerste letters van de achternamen.
Half uur later belt ze terug,  ze krijgt de bevestigingsmail steeds terug vanwege verkeerd mailadres. Ik nog een keer spellen met het telefoonalfabet. Oh een M, ik had een N genoteerd! 
Dat je denkt: luister je wel en kan je verbanden leggen?

BeneficialJay65

BeneficialJay65

21-10-2022 om 17:46

Atalanta schreef op 21-10-2022 om 16:39:

Ja moeilijke voornamen oké, maar als je het goed aanlevert (bijv ondertekening mail) dan snap ik gewoon niet dat je een antwoord kan krijgen met een foute naam. Vind ik gewoon slordig.

Overigens heb ik een doodgewone en in mijn leeftijd veel voorkomende naam waarop weinig op gevarieerd wordt, dat gaan wel goed. Alleen wel vaak klasgenoten/collega's en trainingsmaatjes met dezelfde naam (zelfs een keer met 2 naamgenoten in de klas gezeten).
Mijn god wat een verwarring dat al heeft opgeleverd. Op het werk dat aan de telefoon een klant denkt die andere Atalanta aan de lijn te hebben en het bij mij ook even duurde voor ik dat doorhad...

Bij sporten is er een keer een medaille uitgereikt aan een ander kind die voor mij was bedoeld maar daar kwam men pas later achter. Enorm stom. Ik kreeg een nieuwe medaille en die andere mocht de hare gewoon houden (waar ik dus toen heel boos om was, ik was iets van 10 of zo).

Mijn kinderen hebben dus wel te maken met een gek geschreven achternaam, maar daar viel weinig aan te doen (dit komt bij mijn man en bij mij voor).
Maar goed je voornaam kies je ook niet zelf.

Maar met varianten die veel op elkaar lijken kan ik me wel voorstellen dat het mis gaat.

Ja, en dan heb ik dus ECHT een doodeenvoudige naam (als Ellen of herennaam Piet), op hoeveel manieren kun je die schrijven?😫 en nóg gaat het vaak fout.

Iets anders waar ik kriebels van krijg: mensen die viezigheid in de wasbak in de keuken laten liggen. Ik heb een gruwelijk irritante vierkante bak, waardoor niks automatisch naar het zeefje spoelt. Wel tien keer per dag sta ik dat ding schoon te maken. Ik haat het. De keuken is nog hartstikke mooi, ook al is die 16 jaar oud. Maar bij een nieuwe keuken NOOIT  een vierkante/ rechthoekige wasbak voor mij.

Collega heeft een lastige naam, dus nadat hij zijn naam zegt, en het moet opgeschreven, gebruikt hij het telefoonalfabet om die naam te spellen. Maar op een gegeven moment kreeg hij post op naam van alle telefoonalfabet-namen!

Auwereel schreef op 21-10-2022 om 18:46:

Collega heeft een lastige naam, dus nadat hij zijn naam zegt, en het moet opgeschreven, gebruikt hij het telefoonalfabet om die naam te spellen. Maar op een gegeven moment kreeg hij post op naam van alle telefoonalfabet-namen!

Hahaha. Dat doet me denken aan m’n zoon. Laten we m voor nu even Henk Jansen noemen. Die moest als eerste jaars student een ov kaart aanvragen.   Maar vulde bij de aanvraag ipv z’n voorletters per ongeluk z’n voornaam in. Heeft z’n hele studententijd met een ov kaart rondgelopen waarop stond dat ie dhr. H.E.N.K. Jansen was 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.