Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt

Snelkassa daarom, heerlijk niet dat geheu achter je. En geen slome duikelaar voor je. Alles scannen in het gangpad, alleen nog ff betalen en klaar.

Apiejapie schreef op 20-10-2022 om 08:41:

Mensen die eerst in de rij staan, en pas als ze aan de beurt zijn gaan bedenken wat ze nodig hebben. Gebruik die wachttijd daar dan voor! Ik heb alle tijd, maar duidelijk niet alle geduld. Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan slome mensen. Net zoals mensen zonder omgevingsbewustzijn. En dat kan in het verkeer zijn, totaal niet zien dat ook al héb je voorrang, het in bepaalde situaties logischer is om iemand ánders voorrang te geven bijv. Niet jezelf voorbij die vrachtwagen proppen omdat je voorrang hebt, maar even ruimte geven zodat jullie allebei sneller zijn.
Maar ook het omgevingsbewustzijn in de zin van kijken tegen wie je praat. Zo lachen mijn man en ik vaak nog om de opmerking van de oude vrouw met rollator waarop ik stond te wachten en dat ze voor me ging staan. Ze zei:" je hebt geen idee hoe lastig het is als je bijna niet meer kunt lopen". Normaal niet zo vreemd, maar aangezien ik in een rolstoel zit was dat een bizarre uitspraak. Hoe je zó bezig kunt zijn met je eigen beeld dat het niet uitmaakt tegen wie je klaagt, zolang er maar íemand is om tegenaan te lullen. Blijf dat frappant vinden.

Dat gebeurt mij ook weleens, dat ik "nog moet bedenken wat ik wil" als ik al aan de beurt ben.  Ik haal groenten en fruit op de markt en dan kijk ik een beetje naar prijzen en knutsel ter plekke een weekmenu in elkaar.  Ze staan vaak met 6 man te helpen en dan ben ik soms ineens aan de beurt voordat ik precies heb bedacht wat ik moet hebben. Meestal begin ik dan met een rijtje fruit, dat is beginnend met appels en bananen iedere week hetzelfde. 

Poekewiki schreef op 20-10-2022 om 09:34:

vanmorgen (ja weer vroeg hé) viel me op dat ik ook altijd iedereens tandenborstels rechtop zet - want dat ziet voor mij logischer / schoner uit (dan kunnen ze beter drogen aan de lucht) - ik doe dat ongevraagd en krijg er ook nooit commentaar op, maar toch proppen ze de volgende ochtend de tandenborstels er weer ondersteboven in

zijn jullie team borstel omhoog of borstel omlaag ?

Omhoog!

Poekewiki

Poekewiki

20-10-2022 om 13:56 Topicstarter

Iedereen eensgezind over de tandenborstels - mijn huisgenoten zijn dus barbaren

Beerlover schreef op 20-10-2022 om 13:27:

Snelkassa daarom, heerlijk niet dat geheu achter je. En geen slome duikelaar voor je. Alles scannen in het gangpad, alleen nog ff betalen en klaar.

Al heb ik daar werkelijk ALTIJD controle of storing. Waardoor ik 3 keer zo lang bezig ben. Heb het opgegeven

Sommige mensen kunnen je op een bepaalde manier toeknikken. In  plaats van hallo zeggen geven ze een knikje. Net of ze op mij neerkijken of zo. Net ook weer een vent is de sportschool en van de week iemand op de fiets die ik wel eens vaker zie. Ik krijg er de kriebels van en dan niet de goede soort.

Ik werk achter de bar in een voetbalkantine en op woensdag sta ik alleen. Als er dan een wedstijd is dan komen mensen in de rust allemaal tegelijk aan de bar. Ik heb maar 2 handen en doe alles zo snel mogelijk en ik krijg de kriebels als er dan ongeduldige mensen zijn die met hun muntje op de bar gaan tikken. Die laat ik dan ook wat langer wachten.

Dolfje schreef op 20-10-2022 om 16:40:

Sommige mensen kunnen je op een bepaalde manier toeknikken. In plaats van hallo zeggen geven ze een knikje. Net of ze op mij neerkijken of zo. Net ook weer een vent is de sportschool en van de week iemand op de fiets die ik wel eens vaker zie. Ik krijg er de kriebels van en dan niet de goede soort.

Sinds ik de 50 ben gepasseerd knik ik ook wel naar mensen  . Ik lach er volgens mij vriendelijk bij, en ik kijk zeker niet op mensen neer. Het is gewoon een alternatieve manier van groeten. Nooit geweten dat mensen dat zo op kunnen vatten.

Rondstruiner schreef op 20-10-2022 om 17:02:

[..]

Sinds ik de 50 ben gepasseerd knik ik ook wel naar mensen . Ik lach er volgens mij vriendelijk bij, en ik kijk zeker niet op mensen neer. Het is gewoon een alternatieve manier van groeten. Nooit geweten dat mensen dat zo op kunnen vatten.

Ja ik weet ook niet waarom ik dat soms zo irritant vind. 

Dolfje schreef op 20-10-2022 om 17:37:

[..]

Ja ik weet ook niet waarom ik dat soms zo irritant vind.

Dat hoeft in dit topic ook niet gelukkig 

Poekewiki schreef op 20-10-2022 om 13:56:

Iedereen eensgezind over de tandenborstels - mijn huisgenoten zijn dus barbaren

Ik doe dan even tegendraads, sorry. Naar beneden. Doet me denken aan een aflevering van Death in Paradise, waar de tandenborstel met de borstel omhoog staat en de detective weet dat er iets niet klopt want 'de borstel moet naar beneden'. 

Kinderen en partner die regelmatig de vaatwasser uitruimen en daar niet van opsteken hoe sommige dingen het best in de vaatwasser passen.
Hoge glazen en mokken passen het beste links en kleine kopjes en theeglazen onder het dubbele rekje rechts in de bovenste korf. Zo staat het altijd, anders past het niet. 
Komt iedereen net voor het eten thuis/ naar beneden en zet zijn bekers/glazen  lukraak ergens in de bovenste korf.  Kan ik na het eten (als iedereen is gaan sporten) alles weer herschikken om alles erin te krijgen.

Doe het in 1 keer goed, zo moeilijk is het niet. 

Als iemand m'n naam verkeerd schrijft. En dan al helemaal als ik 1) je zelf al heb gemaild en je dus mijn naam ziet staan en kunt kopiëren en 2) mijn mailadres mijn naam is... Hoe dan? 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

20-10-2022 om 20:22

mich_me schreef op 20-10-2022 om 20:12:

Als iemand m'n naam verkeerd schrijft. En dan al helemaal als ik 1) je zelf al heb gemaild en je dus mijn naam ziet staan en kunt kopiëren en 2) mijn mailadres mijn naam is... Hoe dan?

Hier ook. En ik heb dan nog wel een doodnormale Hollandse naam, zoals bijv Ellen, maar hoeveel varianten ik al niet heb gehad.. Het is voor mij een reden geweest om er 1 letter vanaf te halen en nu schrijft nooit iemand het meer verkeerd. Ik heb het nooit officieel laten veranderen omdat ik dat weer lastig vind met m’n paspoort.

mich_me schreef op 20-10-2022 om 20:12:

Deze kwam ik van de week tegen op the best social media, let op als je er iets van zegt:

Screenshot-20221020-201708-Adblock-Browser-2.jpg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.