Huiskamer
MellowTurkey78
19-07-2023 om 10:53
Nieuw discu-klets-en zeurtopic!
Nieuwe naam (het zal ook niet, tijdje al trouwens..) en oude discuzeurtopic is overleden. Ook is mijn vriend gisteravond voor 6 weken naar zijn ouders in Griekenland vertrokken. Van de ene kant vind ik het wel lekker rustig en kan ik 5 weken (6e week ga ik naar hem toe en gaan we met de auto die sinds een paar maanden in Griekenland staat weer naar NL via Italië) doen en laten wat ik wil, van de andere kant (en dat verwacht je dan niet...) had ik net als de vorige x een brok in mijn keel toen ik hem naar de trein bracht en vind ik het wel erg stil hier. Anyway, genoeg smoezen voor een nieuw topic; vervolg dus van het oude discuzeurtopic.
Waar het over gaat: zie titel. Iedereen is welkom wat mij betreft; oude bekenden, nieuwe, alles kan
Vf_Watervrouw
24-12-2023 om 13:35
Zeur: taal/reisgidsen kan ik bij de bieb niet nogmaals verlengen. Misschien heb ik mazzel en kan ik het een dag of wat na inleveren wel weer lenen (inleveren gaat zonder tussenkomst van een medewerker). Maar het gidsje mee op reis nemen en dan eventueel beschadigen (onverwachte regenbui bijv.) vind ik riskant.
Zover ik nu kan vinden is het boekje niet meer fysiek in de handel, wel als e-book. Ik heb/wil geen e-reader. Kan ik zo'n digitaal gidsje ook via een (gratis) app lezen op telefoon of tablet.? Iemand een idee/tip? Voor pdf heb ik documentlezer en -viewer maar als boekje e-pub is weet ik niet of deze app toereikend is....
Miekje6
24-12-2023 om 14:25
Vf_Watervrouw schreef op 24-12-2023 om 13:35:
Zeur: taal/reisgidsen kan ik bij de bieb niet nogmaals verlengen. Misschien heb ik mazzel en kan ik het een dag of wat na inleveren wel weer lenen (inleveren gaat zonder tussenkomst van een medewerker). Maar het gidsje mee op reis nemen en dan eventueel beschadigen (onverwachte regenbui bijv.) vind ik riskant.
Zover ik nu kan vinden is het boekje niet meer fysiek in de handel, wel als e-book. Ik heb/wil geen e-reader. Kan ik zo'n digitaal gidsje ook via een (gratis) app lezen op telefoon of tablet.? Iemand een idee/tip? Voor pdf heb ik documentlezer en -viewer maar als boekje e-pub is weet ik niet of deze app toereikend is....
Wil je delen welk boekje het is? Wil wel even kijken of het bv. In de online bibliotheek te vinden is.
Dolfje
24-12-2023 om 20:39
Miekje6 schreef op 24-12-2023 om 14:25:
[..]
Wil je delen welk boekje het is? Wil wel even kijken of het bv. In de online bibliotheek te vinden is.
Ja dat wilde ik ook zeggen. Dan kun je het in de app lezen.
Vf_Watervrouw
25-12-2023 om 18:21
oh ja die app staat nog op de to-do... Vergeet wel eens dat dat los staat van de catalogus van mijn plaatselijke bieb. Kreeg pasje niet gekoppeld dus app er weer af gegooid
Japans voor dummies op reis.
Dolfje
25-12-2023 om 21:00
Vf_Watervrouw schreef op 25-12-2023 om 18:21:
oh ja die app staat nog op de to-do... Vergeet wel eens dat dat los staat van de catalogus van mijn plaatselijke bieb. Kreeg pasje niet gekoppeld dus app er weer af gegooid
Japans voor dummies op reis.
https://www.onlinebibliotheek.nl/catalogus/416243398/japans-voor-dummies-op-reis-eriko-sato
Tara82
01-01-2024 om 15:37
Even zeuren hoor. Ik moet morgen weer werken na een week vrij en ik ben zo moe. Ik ben totaal niet uitgerust deze vakantie. Mijn energie is door het gezeur van mijn depressieve man totaal opgeslokt. Niet dat hij dat expres deed natuurlijk. Hij voelde zich de laatste weken echt heel slecht. Strak plan hoor om precies met kerst over te stappen naar een andere antidepressivum met een inwerkperiode van 4 weken. Ik snap wel dat man iets wilde wat beter zou werken met zijn add, maar de timing is echt belabberd. Hij was zo veel positiever met de oude medicatie. We hebben ook wel leuke dingen gedaan waar hij ook van heeft genoten, maar de negativiteit is zo over heersend. Deze week heeft hij nog een afspraak met zijn behandelaar, dus we zien wel wat die er van zegt. Vanavond maar extra vroeg naar bed.
Moirmel
06-01-2024 om 22:53
Misschien heeft iemand tips.
Partner en ik slapen al redelijk lang apart omdat ik snurk en redelijk woelig slaap. Concreet betekend dit dat ik in de week dat stiefzoon hier niet is ik in zijn bed slaap, als hij er wel is slaap ik in de zetel of de achterbouw.
Eigenlijk zijn de zetels te klein voor mij en achterbouw is slapen in buitentemperatuur (dus nu rond het vriespunt), dus als iemand een tip heeft hoe ik mijn vrouw kan overtuigen om oordopjes te dragen, graag. Soms sta ik op het punt om ze buiten te gooien, gewoon om dan eens fatsoenslijk te slapen.
_Audrey
06-01-2024 om 23:54
Is een goede slaapbank een optie Moirmel?
Ik sliep regelmatig op de bank vanwege gesnurk, maar nu hebben we gelukkig een logeerkamer.
Dolfje
06-01-2024 om 23:59
Wij hebben een opklapbed in de schuur staan voor de avonden dat man eens op stap gaat en laat thuis komt en snurkt.
Hij snurkt inmiddels een stuk minder dan vroeger, is afgevallen dat zal wel meespelen maar ik slaap sinds jaren met van die waxbolletjes in dus een beetje gesnurk en andere rare geluiden hoor ik niet.
Dorestad
07-01-2024 om 00:19
Moirmel schreef op 06-01-2024 om 22:53:
Misschien heeft iemand tips.
Partner en ik slapen al redelijk lang apart omdat ik snurk en redelijk woelig slaap. Concreet betekend dit dat ik in de week dat stiefzoon hier niet is ik in zijn bed slaap, als hij er wel is slaap ik in de zetel of de achterbouw.
Eigenlijk zijn de zetels te klein voor mij en achterbouw is slapen in buitentemperatuur (dus nu rond het vriespunt), dus als iemand een tip heeft hoe ik mijn vrouw kan overtuigen om oordopjes te dragen, graag. Soms sta ik op het punt om ze buiten te gooien, gewoon om dan eens fatsoenslijk te slapen.
Otoplastieken, ik zweer erbij. Zowel voor de nacht als ook wel in trein. Heb standaard paar op nachtkastje als in mijn rugzak. Op maat gemaakt, dus zitten (vind ik tenminste)comfortabel.
MellowTurkey78
07-01-2024 om 08:09
Ik heb Loops oordoppen, niet goedkoop maar wel erg fijn.
fmfbJ8r9zbvMJkD48pHa140RQaApfvEALw_wcB" target="_blank" rel="nofollow">https://www.bol.com/nl/nl/l/Loop-Oordoppen/20394/4275035774?Referrer=ADVNLGOO002031-S--&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAkeSsBhDUARIsAK3tiec8kReNhWztGW6cHGRxEP-jwl6ZfmfbJ8r9zbvMJkD48pHa140RQaApfvEALw_wcB
(Nee ik heb geen aandelen )
Moirmel
07-01-2024 om 12:43
Bedankt voor de tips.
Heb in de achterbouw een bed staan, dus dat is niet zozeer het probleem, alleen is het daar wel buitentemperatuur, dus deze periode . Overweeg een elektrisch kacheltje, maar ben daar niet zo happig op vanwege het brandgevaar.
Toch nog eens met partner overleggen of ze zo'n oordoppen wilt testen, want het is natuurlijk voor mij ook belangrijk dat zij goed kan slapen.
Auwereel
07-01-2024 om 15:31
Maar dan het gewoel nog. Mijn man kan behoorlijk snurken, maar als hij niet kan slapen en ligt te woelen, heb ik daar veel meer last van. Gelukkig slaapt hij neestal goed, en hebben we een logeerbed in een slaapkamer voor het geval dat.
Is een infraroodpaneel wat? Voor mijn gevoel is dat veiliger dan een electrisch kacheltje.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.