Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Monteurs die zonder te vragen naar het toilet gaan.

nou ik heb me vorige zomer wel heel ongemakkelijk gevoeld.  1 schilder was boven met raampje badkamer/toilet bezig,  de andere schilder juist beneden bij raam toilet. 
Ik had hoge nood. Op een ochtend waar geen horeca open was.  Ik kon nog net op tijd het gezondheidscentrum hier bereiken.  Wat een opluchting.  En wat ben ik uitgelachen door man en kinderen. 

Dorestad schreef op 08-03-2024 om 20:28:

[..]

Maar waar lunchen ze dan? Ik had het najaar de hovenier een week in mijn tuin. De tuin was bagger, het weer was bagger. Hij werkte in een doorwerkpak. En trokdat keurig uit wanneer hij binnenkwam voor koffie en lunch.

Toilet: graag dat ze het vragen, de eerste keer.

Vorig jaar was de schilder boven geweest, daar heb ik wat van gezegd. Boven heb ik een douche wc, daar wil ik alleen gezinsleden

De aannemer en personeel in de bouwkeet of de bedrijfswagen.

De jongens van de hovenier zaten in de tuin op de tuinstoelen en de tuintafel of bedrijfswagen.

De verhuizers op camping stoelen in de woonkamer.

De andere werklui die naderhand kwamen waren er niet de hele dag. Vaak maar een paar uurtjes.

Zilver_gray schreef op 08-03-2024 om 22:37:

[..]

De aannemer en personeel in de bouwkeet of de bedrijfswagen.

De jongens van de hovenier zaten in de tuin op de tuinstoelen en de tuintafel of bedrijfswagen.

De verhuizers op camping stoelen in de woonkamer.

De andere werklui die naderhand kwamen waren er niet de hele dag. Vaak maar een paar uurtjes.

Aha, bouwkeet heb ik hier nooit gehad. En bedrijfswagen kon niet eens altijd.  Er werden hier weleens  zoveel mensen dat ze niet eens gezamenlijk hier konden komen,  iemand zette dan een ander af en vertrok dan weer. Man man, wat een stoelendans was dat hier in de eerste weken van coronatijdperk.  Buiten zitten kon toen nog niet.  

Dorestad schreef op 08-03-2024 om 22:59:

[..]

Aha, bouwkeet heb ik hier nooit gehad. En bedrijfswagen kon niet eens altijd. Er werden hier weleens zoveel mensen dat ze niet eens gezamenlijk hier konden komen, iemand zette dan een ander af en vertrok dan weer. Man man, wat een stoelendans was dat hier in de eerste weken van coronatijdperk. Buiten zitten kon toen nog niet.

Ja ik vond het ook wel erg intens allemaal. Blij dat het nu klaar is. Maar ja dan heb je ook wat hoor 😉

Deze situatie is maar heel weinig voorgekomen; alleen in gevallen waarin ze langer dan enige uren aan het werk waren en zelf geen chemisch toilet in hun wagen hadden. In dat geval heb ik gezegd dat ze er gebruik van konden maken. Ik stelde ook koffie voor maar die hadden ze zelf al meegenomen. Ging alleen om de wc.

Misschien heeft deze situatie twee keer gespeeld? Wel eens een postbezorger die vroeg of hij even naar de wc mocht wat je eigenlijk niet kan weigeren, maar dat betekent voor mij een rondje ontsmetten.

Dorestad schreef op 08-03-2024 om 22:24:

nou ik heb me vorige zomer wel heel ongemakkelijk gevoeld. 1 schilder was boven met raampje badkamer/toilet bezig, de andere schilder juist beneden bij raam toilet.
Ik had hoge nood. Op een ochtend waar geen horeca open was. Ik kon nog net op tijd het gezondheidscentrum hier bereiken. Wat een opluchting. En wat ben ik uitgelachen door man en kinderen.

Je plas kan je overal wegspoelen waar een afvoer is maar met drollen ligt het moeilijker; ik zou een pak melk leeggooien in een pan en het bovenste deel eraf knippen en die eronder houden of een dubbele vuilniszak ergens neerleggen, die samenvouwen en buiten in de vuilnisbak neergooien.

Dus de dingen die je ook op vieze campings of parkeerzones zonder wc doet om het er even uit te houden.

nou ik heb me vorige zomer wel heel ongemakkelijk gevoeld. 1 schilder was boven met raampje badkamer/toilet bezig, de andere schilder juist beneden bij raam toilet.
Ik had hoge nood. Op een ochtend waar geen horeca open was. Ik kon nog net op tijd het gezondheidscentrum hier bereiken. Wat een opluchting. En wat ben ik uitgelachen door man en kinderen.

Of zoals ze in het Britse leger leren, the seven P's:
Proper planning and preparation prevents piss poor performance.

Waarom uitgelachen? En mijn buren zouden van harte welkom bij mij zijn in zo'n geval om de wc te gebruiken. En de schilder die even een paar minuutjes moet ophouden met schilderen, was dat ook niet mogelijk?

Maar waarom bel je dan niet even bij de buren aan? Mijn buurvrouw zou dan gewoon hier naar toilet mogen

Ik heb zo'n hekel aan werklui over de vloer maar ze mogen wel naar de wc. 
Vrijdag en zaterdag krijgen we weer een schilder en hij is al eens komen kijken en het is een kwal van een vent en ik zie er nu al tegenop ( zou hem zelf de opdracht niet gegeven hebben maar hij komt via de VvE nav een lekkage).
Vind dan zelf naar de wc gaan ook vervelend trouwens.

Zijn er dan mensen die 'nee' antwoorden op die vraag? Want dat zou ik pas gek vinden. 
Wat maakt dat je daar eerst toestemming voor wilt geven/van op de hoogte wilt zijn? Geen oordeel, probeer het gewoon te begrijpen. 

Due-scimmie schreef op 09-03-2024 om 08:30:

[..]

Maar waarom bel je dan niet even bij de buren aan? Mijn buurvrouw zou dan gewoon hier naar toilet mogen

Dat is het nu juist: waar ik woon is het overdag uitgestorven. Er is niemand thuis en de enige buuv die thuis kon zijn was net opgenomen in ziekenhuis. 

Ik woon 50 meter bij het bos vandaan,  een volgende keer zou ik daar naar toe gaan. 

Zilver_gray schreef op 08-03-2024 om 23:53:

[..]

Ja ik vond het ook wel erg intens allemaal. Blij dat het nu klaar is. Maar ja dan heb je ook wat hoor 😉

Inderdaad,  intens.  Onze zolderverdieping,  bovenverdieping,  tuin, badkamer,  toilet en keuken zijn allemaal klaar. Nu het project woonkamer nog. Ik schuif het al jaren voor mij uit.  Het betekent breken,  stukadoren,  vloer,  haard eruit, deels nieuwe meubels. Eigenlijk alles.  Ik ga die weken in de blokhut van mijn broer wonen,  lekker in het bos 15 km verderop.  Maar voor hetzelfde geld stel ik het nog 5 jaar uit.

Mijn man is trouwens ook monteur en die moet dus ook wel eens poepen bij klanten, net even gevraagd of hij vraagt of hij van de wc gebruik mag maken. 
Heeft nog nooit een nee te horen gekregen. Hij zegt dat bij een nee hij dan even weg zou gaan naar benzinepomp of bouwmarkt of zo. Nu hoeft hij niet zo vaak te poepen 

Poezel_en_Wip schreef op 09-03-2024 om 09:15:

Zijn er dan mensen die 'nee' antwoorden op die vraag? Want dat zou ik pas gek vinden.
Wat maakt dat je daar eerst toestemming voor wilt geven/van op de hoogte wilt zijn? Geen oordeel, probeer het gewoon te begrijpen.

Ik zeg wel eens met een glimlach nee. Grapje. Even testen of ik een letterlijknemer/droogstoppel/onzekere danwel mentaal lenige/relativerende/doortastende persoonlijkheid tegenover mij heb. 

Know the rules well, so you can break them effectively. 

Maar als ik mensen ontmoet die het weigeren vanwege de inbreuk op hun persoonlijke hygiëne,  huisvrede of gevoel van privacy dan kneed mijn darmflora nog gerust een extra rondje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.