Huiskamer
Sassenach
08-03-2024 om 14:47
Monteurs die zonder te vragen naar het toilet gaan.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met monteurs/schilders enz. met betrekking tot het naar het toilet gaan. Vragen ze het over het algemeen of ze gebruik mogen maken van het toilet of doen ze dat zonder te vragen?
Gisteren een monteur in huis gehad die het niet vroeg en ik merk dat ik daar toch verbaasd over ben. Ik zou zelf nooit zomaar bij een vreemde naar het toilet gaan zonder het te vragen.
Sowieso vind ik het prettig om het te weten, omdat ik graag de wc schoonmaak als er een vreemde of visite naar het toilet is geweest. Het gaat me er dus niet om dat ze er geen gebruik van mogen maken, want dat mag gerust, maar dat ze het niet vragen. Het voelt toch een beetje hetzelfde als dat ze ongevraagd in de koelkast oid zouden gaan kijken.
Hoe ervaren jullie dat? En als je zelf een beroep hebt waarbij je vaak bij mensen thuis jouw werk doet, vraag jij dan of je naar het toilet mag?
citroentje
08-03-2024 om 19:56
Laatst had ik de postbode, in herkenbaar uniform, aan de deur of ze mocht plassen. Ze keek zo benauwd dat ik dacht dat er iets veel ernstigere was, maar ze was al bij 4 huizen geweigerd. Hoeveel wantrouwen heb je als je zo'n dame dat weigert? Ik ben dan vanwege haar kleur en accent toch bang dat het deels racisme is.
Bakblik
08-03-2024 om 19:57
Werklui mogen hier altijd naar het toilet. Meestal vragen ze dat. 20 jaar geleden toen ik voor het laatst werklui had die meerdere dagen kwamen heb ik wel gevraagd of ze alleen het toilet beneden wilden gebruiken dat de badkamer netjes bleef.
Ongeveer 15 jaar geleden is hier in de straat en incident geweest waardoor er urenlang hulpverlening rondliep (agenten, ambulancepersoneel) Toen stond mijn voordeur open en kon ook iedereen hier naar het toilet.
Emmertje sop erdoor toen de rust was weergekeerd en klaar.
Campanula
08-03-2024 om 19:57
JohnnyC. schreef op 08-03-2024 om 19:48:
Ik vind het heel vreemd dat ze het bij zovelen moeten vragen om naar het toilet te gaan. Zoiets bied je toch gewoon aan wanneer er mensen langer dan een uur bij jou over de vloer komen? ‘Hier is het drinken, en daar het toilet, succes’
Eens. ik bied mijn toilet altijd aan en ik informeer ook vooraf of ze 3 of 4 laags prefereren. Stukje interesse, maatwerk en ontzorgen.
Dorestad
08-03-2024 om 20:28
Zilver_gray schreef op 08-03-2024 om 16:41:
[..]
Ik heb het nog niet meegemaakt dat werklui me vroegen of ze aan mijn eettafel hun lunch mochten nuttigen. Ik zou sowieso niet willen dat ze in hun (vuile) werkkleding op mijn dure eetkamer stoelen zouden gaan zitten. Al helemaal niet ongevraagd!!! Maar een fatsoenlijke werknemer doet dat ook niet.
En ik heb al heel veel werklui in en om mijn huis gehad.
Maar waar lunchen ze dan? Ik had het najaar de hovenier een week in mijn tuin. De tuin was bagger, het weer was bagger. Hij werkte in een doorwerkpak. En trokdat keurig uit wanneer hij binnenkwam voor koffie en lunch.
Toilet: graag dat ze het vragen, de eerste keer.
Vorig jaar was de schilder boven geweest, daar heb ik wat van gezegd. Boven heb ik een douche wc, daar wil ik alleen gezinsleden
JohnnyC.
08-03-2024 om 20:40
Dorestad schreef op 08-03-2024 om 20:28:
Zou het antwoord ook nee kunnen zijn?
(Ik probeer het principe erachter te begrijpen)
Sassenach
08-03-2024 om 20:46
Dorestad schreef op 08-03-2024 om 20:28:
[..]
Maar waar lunchen ze dan? Ik had het najaar de hovenier een week in mijn tuin. De tuin was bagger, het weer was bagger. Hij werkte in een doorwerkpak. En trokdat keurig uit wanneer hij binnenkwam voor koffie en lunch.
Vorig jaar was de schilder boven geweest, daar heb ik wat van gezegd. Boven heb ik een douche wc, daar wil ik alleen gezinsleden
Je vroeg het niet aan mij, maar als bij mij de tuinman bezig is zet ik een tuinstoel buiten als het niet koud/nat is. Hij zit dan zelf ook liever buiten. Als het rotweer is laat ik hem binnen eten, maar dan leg ik wel een handdoek over mijn nog redelijk nieuwe stoffen stoelen. Zijn kleding is begrijpelijkerwijs namelijk meestal wel vies en ik wil mijn stoelen graag netjes en schoon houden.
GroenTuintje
08-03-2024 om 20:47
hier een poos terug een nieuwe wc laten plaatsen… ging de monteur er uitgebreid op poepen uiteraard goed schoongemaakt na de tijd.
GroenTuintje
08-03-2024 om 20:51
Sassenach schreef op 08-03-2024 om 16:01:
[..]
Ik was laatst op bezoek bij iemand, die alleen een toilet in de badkamer heeft. Ik was daar heel verbaasd toen ik de tandenborstels op een plankje boven het toilet zag staan. Brrrr. Ik heb toen ik moest plassen, de toiletbril dichtgedaan bij het doortrekken en ik vroeg mij af of iedereen die naar het toilet ging dat wel deed.
He getsie.
hier regelmatig mensen op een verjaardag die uitgebreid gaan zitten poepen. En die stank trekt dan door het hele huis ( en woonkamer) echt ontzettend awkward. Ik zet dan wel de voordeur open en maak de wc goed schoon
Dorestad
08-03-2024 om 21:03
Sassenach schreef op 08-03-2024 om 20:46:
[..]
Je vroeg het niet aan mij, maar als bij mij de tuinman bezig is zet ik een tuinstoel buiten als het niet koud/nat is. Hij zit dan zelf ook liever buiten. Als het rotweer is laat ik hem binnen eten, maar dan leg ik wel een handdoek over mijn nog redelijk nieuwe stoffen stoelen. Zijn kleding is begrijpelijkerwijs namelijk meestal wel vies en ik wil mijn stoelen graag netjes en schoon houden.
De werklieden hier hebben nog nooit voor viezigheid gezorgd. Keurig schoenen uit. En doorwerkpak bij nattigheid.
Dorestad
08-03-2024 om 21:06
JohnnyC. schreef op 08-03-2024 om 20:40:
[..]
Zou het antwoord ook nee kunnen zijn?
(Ik probeer het principe erachter te begrijpen)
Het antwoord is altijd JA. Maar wel even erbij gezegd dat het om toilet beneden gaat. Boven is voor gezin. Daar is dus 1x ongevraagd gebruik van gemaakt.
Poison
08-03-2024 om 21:16
GroenTuintje schreef op 08-03-2024 om 20:47:
hier een poos terug een nieuwe wc laten plaatsen… ging de monteur er uitgebreid op poepen uiteraard goed schoongemaakt na de tijd.
Maar een wc is toch om op te poepen en plassen. Iemand is de eerste om erop te poepen.
En monteurs en werklui zijn net mensen. Iedereen poept en plast en bij voorkeur op een toilet. Niets menselijkers dan poepen hoor. Wel fatsoenlijk om het daarna netjes achter te laten uiteraard.
En als ik bij iemand op bezoek ben en ik moet dan kan ik dat ook echt niet uren ophouden tot ik thuis kan poepen hoor. Is ook niet gezond zo lang ophouden. Dus poep ik dan daar. Uiteraard maak ik eventuele sporen schoon en spray ik luchtverfrisser als dat er hangt. Maar als dat er niet is, tsja poep ruikt nou eenmaal niet erg lekker. Maar daar is de toiletruimte toch echt voor gemaakt. Ik hoop altijd maar dat mijn bezoek gewoon naar het toilet durft bij ons thuis. Boven of beneden. Liever dat dan dat ze buikpijn krijgen ofzo.
Campanula
08-03-2024 om 21:25
Poison schreef op 08-03-2024 om 21:16:
[..]
Maar een wc is toch om op te poepen en plassen. Iemand is de eerste om erop te poepen.
En monteurs en werklui zijn net mensen. Iedereen poept en plast en bij voorkeur op een toilet. Niets menselijkers dan poepen hoor. Wel fatsoenlijk om het daarna netjes achter te laten uiteraard.
En als ik bij iemand op bezoek ben en ik moet dan kan ik dat ook echt niet uren ophouden tot ik thuis kan poepen hoor. Is ook niet gezond zo lang ophouden. Dus poep ik dan daar. Uiteraard maak ik eventuele sporen schoon en spray ik luchtverfrisser als dat er hangt. Maar als dat er niet is, tsja poep ruikt nou eenmaal niet erg lekker. Maar daar is de toiletruimte toch echt voor gemaakt. Ik hoop altijd maar dat mijn bezoek gewoon naar het toilet durft bij ons thuis. Boven of beneden. Liever dat dan dat ze buikpijn krijgen ofzo.
Colonempathie +1
Moederkareltje
08-03-2024 om 21:39
Campanula schreef op 08-03-2024 om 19:57:
[..]
Eens. ik bied mijn toilet altijd aan en ik informeer ook vooraf of ze 3 of 4 laags prefereren. Stukje interesse, maatwerk en ontzorgen.
Heel goed en ernaast zal ik er papierenwegwerphandoekjes bij leggen en ontsmettingsspray bij de wasbak anders heb je dat de werkers na het plassen of poepen hun handen gaan wassen en een smerige zeeppomp moeten aanraken en vervolgens hun handen moeten afdrogen aan zo een vies handdoekje van de gastvrouw waar ik weet niet hoeveel bacteriën al in zitten.
Campanula
08-03-2024 om 21:47
Moederkareltje schreef op 08-03-2024 om 21:39:
[..]
Heel goed en ernaast zal ik er papierenwegwerphandoekjes bij leggen en ontsmettingsspray bij de wasbak anders heb je dat de werkers na het plassen of poepen hun handen gaan wassen en een smerige zeeppomp moeten aanraken en vervolgens hun handen moeten afdrogen aan zo een vies handdoekje van de gastvrouw waar ik weet niet hoeveel bacteriën al in zitten.
Bedankt voor deze tips!. Mijn zeeppompje heb ik inmiddels vervangen door een automatische dispenser met infraroodsensor en mijn handdoekjes (waar ik mijn punani uiteraard mee afdroogde) heb ik vervangen voor een warme luchtblazer om elk fysiek contact uit te sluiten. Ben nu aan het sparen voor automatische schuifdeuren in huis om de deurklinkcontacten te minimaliseren.
Due-scimmie
08-03-2024 om 22:07
Dit zijn echt dingen waar ik me geen seconde druk om kan maken. Ik poetste vroeger bij een jeugdherberg, dus heb vanalles al gezien. Dus hier mag iedereen gewoon naar het toilet, ook zonder vragen als ze binnen aan het werk zijn, en als we gaan verbouwen mogen ze ook gewoon aan de eettafel zitten.
Als ik moet poepen, moet ik poepen. Of ik nu thuis ben of niet dus dan ga ik naar het toilet . Denk.nog nooit overwogen zelfs om dit op te proberen te houden. Iedereen poept en plast.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.