Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Moeten we ons niet zo bang laten maken?

noas_1993 schreef op 01-06-2024 om 09:47:

[..]

Dat ze voorheen gewoon binnen konden lopen, maar nu moeten aanbellen zodat ze gescreent kunnen worden. Ik denk dat dat toch een drempel gaat zijn voor sommige
Geen idee hoeveel bezoekers ze daar per dag hebben, maar het zijn er in elk geval meer dan 10.

Bij dat soort aantallen zie ik je probleem niet zo. Het wordt anders als je Schipholachtige taferelen krijgt en mensen zich uren van tevoren moeten melden om op tijd te zijn voor een afspraak, om maar eens een ander uiterste te noemen. 

Friezinnetje schreef op 01-06-2024 om 12:21:

[..]

jij haalde een incident in een supermarkt erbij met een verward persoon. Kunnen ook moeilijk alle supermarkten beveilig inzetten. En in de OP staat een openbaar gebouw waar ze te maken hebben gehad met een verward persoon. Staat niet bij hoe vaak.

Ik snap echt je punt niet hoor. Er zijn plekken waar verwarde personen regelmatig zorgen voor problemen. Dan lijkt het me alleen maar slim dat daar middels beveiliging op wordt geacteerd. Anders zal zo'n verwarde persoon zich echt niet persé richten op personeel hoor. Bezoekers kunnen ook slachtoffer worden. Zie voorbeeld van de Jumbo in Eindhoven. Dat was ook geen los incident, daar hadden ze ook veel vaker deze problemen voor het uit de hand liep.

Dutchgirly schreef op 01-06-2024 om 12:48:

[..]

Ik snap echt je punt niet hoor. Er zijn plekken waar verwarde personen regelmatig zorgen voor problemen. Dan lijkt het me alleen maar slim dat daar middels beveiliging op wordt geacteerd. Anders zal zo'n verwarde persoon zich echt niet persé richten op personeel hoor. Bezoekers kunnen ook slachtoffer worden. Zie voorbeeld van de Jumbo in Eindhoven. Dat was ook geen los incident, daar hadden ze ook veel vaker deze problemen voor het uit de hand liep.

ok, nou ja, ik snap jou punt niet. Je kunt niet alles voorkomen, en door overal beveiliging neer te zetten, zelfs dan niet. En wat kost het allemaal? En op wie wordt dat verhaald? 

Ik ben blij dat mijn afdeling bij de nieuwbouw van het ziekenhuis afgesloten is. Dat scheelt echt heel veel. Sowieso is er veel meer geweld in de zorg. Dus beschermen van het personeel en patiënten is belangrijk. 

Ik werk in een openbaar gebouw en op zaterdag en in de avond werken wij maar met 2 personen. Doordeweeks is er nog kantoorpersoneel aanwezig.
En ja wij hebben ook weleens de politie gebeld vanwege een verward persoon of overlast gevend tuig.
Nu zijn er gelukkig meestal andere bezoekers dus ik ben niet zo snel bang maar ik heb best wat collega's die dat dus wel zijn en liever die diensten niet draaien.

misschien is de verwachting dat de verwarde persoon vaker terugkomt, zolang hij/zij niet opgepakt kan worden?
Liever dat bij een reële dreiging tijdig ingegrepen wordt, dan dat het een leven moet kosten. Als bezoekers dan even niet meer zonder afspraak binnen kunnen, is dat dan zo erg?

noas_1993

noas_1993

01-06-2024 om 17:38 Topicstarter

Zeespiegel schreef op 01-06-2024 om 17:07:

misschien is de verwachting dat de verwarde persoon vaker terugkomt, zolang hij/zij niet opgepakt kan worden?
Liever dat bij een reële dreiging tijdig ingegrepen wordt, dan dat het een leven moet kosten. Als bezoekers dan even niet meer zonder afspraak binnen kunnen, is dat dan zo erg?

De meeste bezoekers daar komen al op afspraak. Is het dan nodig om gescreent te worden? Het pand is nog wel toegankelijk voor bezoekers, maar wil je naar binnen moet je eerst aanbellen.

En natuurlijk snap ik de veiligheid enzo, maar ik vind dat we af en toe echt doorslaan

Neem het voorbeeld van een supermarkt, die kunnen moeilijk gaan werken op die manier..

Loeki72 schreef op 01-06-2024 om 13:33:

Ik ben blij dat mijn afdeling bij de nieuwbouw van het ziekenhuis afgesloten is. Dat scheelt echt heel veel. Sowieso is er veel meer geweld in de zorg. Dus beschermen van het personeel en patiënten is belangrijk.

Toch kan je bijna elk ziekenhuis in Nederland zomaar inlopen zonder enige beveiliging, vrij vreemd vind ik dat.

Muurbloem1985 schreef op 01-06-2024 om 17:53:

[..]

Toch kan je bijna elk ziekenhuis in Nederland zomaar inlopen zonder enige beveiliging, vrij vreemd vind ik dat.

want? Als ik het ziekenhuis in loop, doen dat nog een 100 tegelijk. Moeten die allemaal gecheckt worden? 

Friezinnetje schreef op 01-06-2024 om 18:07:

[..]

want? Als ik het ziekenhuis in loop, doen dat nog een 100 tegelijk. Moeten die allemaal gecheckt worden?

Ik zeg alleen dat ik het vreemd vind dat iedereen meet in en uit kan lopen daar zonder enige beveiliging, ik zeg toch niet dat je ze allemaal moet checken, zeg ik dat? alleen het zou wel veiliger zijn als er beter gecontroleerd zou worden wie er in gaat ja.

Friezinnetje schreef op 01-06-2024 om 18:07:

[..]

Plus dat je zonder identiteitsbewijs je je niet meer kan aanmelden, voor je afspraak in het ziekenhuis. Zelfs kinderen die nog niet verplicht zijn een identiteitsbewijs te hebben, zijn in het ziekenhuis wel verplicht deze te hebben. Mijn dochter had dus al voor ze 1 was een eigen identiteitsbewijs, om van het gezeik af te zijn. Maar als begeleider kan je wel zonder identificatie mee. En vermoedelijk ook als je je gewoon niet aanmeld.

noas_1993 schreef op 01-06-2024 om 17:38:

[..]

De meeste bezoekers daar komen al op afspraak. Is het dan nodig om gescreent te worden? Het pand is nog wel toegankelijk voor bezoekers, maar wil je naar binnen moet je eerst aanbellen.

En natuurlijk snap ik de veiligheid enzo, maar ik vind dat we af en toe echt doorslaan

Neem het voorbeeld van een supermarkt, die kunnen moeilijk gaan werken op die manier..

Ik vind persoonlijk dat jij een beetje doorslaat. Ik begrijp ook niet zo goed waarom jij hier zo’n sterke mening over hebt. Het is op geen enkele manier jouw zaak. Je hebt er precies niets mee te maken. Zonde van je energie. 

Alleen maar goed wat meer beveiliging. Zo veel gekken tegenwoordig. Het is gewoon nodig denk ik.

noas_1993 schreef op 01-06-2024 om 17:38:

[..]

Heftig. 
Liever dat, dan een 'hadden we maar', zou ik zeggen. Kleine "negatieve" impact voor de bezoeker en misschien wel grote positieve impact voor de medewerkers

Muurbloem1985 schreef op 01-06-2024 om 18:15:

[..]

Ik zeg alleen dat ik het vreemd vind dat iedereen meet in en uit kan lopen daar zonder enige beveiliging, ik zeg toch niet dat je ze allemaal moet checken, zeg ik dat? alleen het zou wel veiliger zijn als er beter gecontroleerd zou worden wie er in gaat ja.

Dus eigenlijk zeg je het wel. Is toch niet te doen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.