Huiskamer
Reflectione
25-08-2022 om 06:25
Linkerkant of rechterkant van het bed?
Mijn kraamverzorgster zei dat de meeste vrouwen aan de rechterkant van het bed slapen.
Omdat je kunt discussiëren wat links en rechts is bij een bed en ik natuurlijk goede onderzoeksresultaten nodig heb: hier ligt de vrouw rechts.
Deze theorie wil ik toetsen op via. Waar ligt de vrouw des huizes bij jullie?
Peiling
Aan welke kant van het bed slaapt de vrouw des huizes?
MiniJCW
25-08-2022 om 08:28
Het dichtst bij het raam of het verst van de deur (meestal is dit hetzelfde). Lang was deze keuze onbewust tot ik een keer iets las dat de meeste mensen niet per se een voorkeur hebben voor links of rechts, maar meer voor deur of raam. Toen ben ik er eens op gaat letten en ik kies inderdaad altijd voor de plek het verst weg van de deur.
Lollypopje
25-08-2022 om 08:36
Courage schreef op 25-08-2022 om 07:07:
Ook meestal rechts, maar het is geen must. Ik slaap het liefst zo ver mogelijk van de deur af. Als dat links is dan lig ik daar.
Links en het liefst zo dicht mogelijk bij de deur 😂
Breek ik mijn nek niet als ik 's nachts moet plassen
Madamecannibale
25-08-2022 om 08:36
MiniJCW schreef op 25-08-2022 om 08:28:
Het dichtst bij het raam of het verst van de deur (meestal is dit hetzelfde). Lang was deze keuze onbewust tot ik een keer iets las dat de meeste mensen niet per se een voorkeur hebben voor links of rechts, maar meer voor deur of raam. Toen ben ik er eens op gaat letten en ik kies inderdaad altijd voor de plek het verst weg van de deur.
Dat heb ik ook wel eens gelezen inderdaad. Ik heb juist voorkeur voor de deur. Als het even kan trouwens deur en raam 😁 maar in de huidige slaapkamer kan dat niet.
Zusterclivia
25-08-2022 om 08:39
MiniJCW schreef op 25-08-2022 om 08:28:
Dat had ook wel invloed op mijn keuze, maar niet zo heel veel meer. Maar ik lig liever met mijn voeten naar een raam dan naar een deur...
Ik lig momenteel links... in het kader van dan slijt mijn matras aan beiden kanten.
Maar tijdens mijn relatie heb ik zowel links als rechts geslapen. Af en toe gewisseld ivm niet lekker (dan lig ik fijner op mijn rechterzijde), snurken + voorkeurszijde (dus dat we niet naar elkaar toe snurkten), tijdens vakantie afhankelijk van raam/ventilator (voor partner) of toilet (voor mij).
Het maakt mij nu niet veel uit of het links of rechts is, maar niet in het midden van het bed.
RaSa
25-08-2022 om 09:05
Rechts. Maar in de tent slaap ik juist weer links. Gek eigenlijk. Nooit zo over nagedacht maar kennelijk heb ik geen specifieke voorkeur.
Rondstruiner
25-08-2022 om 09:38
Het liefst aan de kant waar ik vanuit bed het raam open en dicht kan doen. Als dat niet kan het dichtst bij de deur. Of aan de kant waar ik het meeste ruimte heb en waar een nachtkastje staat voor water en mobiel.
Ik heb dus geen vaste kant. Als ik eenmaal aan een bepaalde kant lig, wil ik wel echt niet meer wisselen van kant.
Reflectione
25-08-2022 om 09:57
Grappig om te lezen, ik lees veel over de deur en het raam. Ik wilde ook altijd het liefste zo ver mogelijk van de deur, maar ik heb mijn man z'n zin gegeven met links dus lig ik bij de deur. Eigenlijk wel handig aangezien ik het vaakst het bed uit moet s nachts.
Vitamientje
25-08-2022 om 10:03
Thuis lig ik altijd links. Ergens anders kan wisselend zijn. Het is meer gewoonte dan voorkeur.
Aangezien je het over kraamzorg had... Bevallen moest ik rechts in het bed zodat de verloskundige er beter bij kan. Daarna wel gewoon weer links geslapen.
LostJellyfish83
25-08-2022 om 10:35
Links. Ik doe geen oog dicht als ik rechts lig, dat klopt voor mij niet.
Kersje
25-08-2022 om 10:54
Ik wissel (meestal maandelijks) van kant. Ik ben single en heb een vrij duur bed met 2 (elektrische) matrassen van elk 90 breed en 2.10 lang. Vind het zonde om 1 matras te verslijten en het andere ongebruikt te laten, vandaar dat ik steeds wissel van plek 🤭
LostJellyfish83
25-08-2022 om 10:56
Kersje schreef op 25-08-2022 om 10:54:
Ik wissel (meestal maandelijks) van kant. Ik ben single en heb een vrij duur bed met 2 (elektrische) matrassen van elk 90 breed en 2.10 lang. Vind het zonde om 1 matras te verslijten en het andere ongebruikt te laten, vandaar dat ik steeds wissel van plek 🤭
Heerlijk, zo'n groot bed in je uppie! Dan ging ik schuin overdwars liggen ofzo
Kersje
25-08-2022 om 10:57
Mug schreef op 25-08-2022 om 10:56:
[..]
Heerlijk, zo'n groot bed in je uppie! Dan ging ik schuin overdwars liggen ofzo
Ik ook hoor, zalig!
letterkoekje
25-08-2022 om 13:02
Vitamientje schreef op 25-08-2022 om 10:03:
Thuis lig ik altijd links. Ergens anders kan wisselend zijn. Het is meer gewoonte dan voorkeur.
Vitamientjeeeeeeeee.... verspreek je je hier?
In onze vorige twee huizen ook rechts. Nu links. Waarom weet ik niet. Man laten kiezen denk ik. En die zal eens op een andere plaats hebben willen liggen. Maar nog wel bij dezelfde vrouw. (ikke)
ToetieToover
25-08-2022 om 13:11
Ik ben een linksligger. Dichtbij de deur maar toen vriend bij mij thuis nog geen nachtkastje had ingericht, wisselenden we af.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.