Huiskamer
Reflectione
25-08-2022 om 06:25
Linkerkant of rechterkant van het bed?
Mijn kraamverzorgster zei dat de meeste vrouwen aan de rechterkant van het bed slapen.
Omdat je kunt discussiëren wat links en rechts is bij een bed en ik natuurlijk goede onderzoeksresultaten nodig heb: hier ligt de vrouw rechts.
Deze theorie wil ik toetsen op via. Waar ligt de vrouw des huizes bij jullie?
Peiling
Aan welke kant van het bed slaapt de vrouw des huizes?
Reflectione
25-08-2022 om 06:30
Ik slaap dus rechts. Dat komt door mijn man, die slaapt altijd al links en dat wil hij graag. Ik heb geen voorkeur eigenlijk en vind het best zo.
MIDA
25-08-2022 om 06:40
Ik slaap rechts, maar op vakantie kan dat zomaar anders zijn. Ik wil namelijk graag het dichtst bij de deur liggen, nog een overblijfsel van toen de kinderen nog baby’s waren. Inmiddels is dat er zo ingesleten dat als we ergens anders slapen mijn man automatisch de andere kant van het bed neemt.
KillerQueen
25-08-2022 om 07:00
Rechts. Dat kwam omdat die plek het dichts bij de deur is in dit huis.
Als we op vakantie 'andersom' slapen, dan kan ik niet slapen. Hij moet aan mijn linkerkant slapen. Als ik alleen in bed lig omdat hij weg is, dan slaap ik ook slechter. Als hij nog beneden is omdat hij later naar bed gaat heb ik dat dan weer niet...
Soms na de seks liggen we wel eens andersom, dan zeg ik tegen hem "Het voelt alsof ik met een andere man in een vreemd bed lig"
BrightEchidna89
25-08-2022 om 07:04
Overige. Mijn vrouw slaapt normaal aan de rechterzijde. Dan begint ze meer plaats in te nemen tot ik aan het randje lig en als ik snurk beland ik in de zetel.
Courage
25-08-2022 om 07:07
Ook meestal rechts, maar het is geen must. Ik slaap het liefst zo ver mogelijk van de deur af. Als dat links is dan lig ik daar.
wild-flower
25-08-2022 om 07:29
Rechts , omdat dat het dichts bij de deur is .
Ook in ons vorige huis was dat zo .
afrodite05
25-08-2022 om 07:32
Ik slaap rechts. De eerste keer dat ik bij man (toen prille relatie) bleef slapen, was dat in een eenpersoonsbed. Hij liet mij aan de muurkant liggen om te voorkomen dat ik uit bed zou vallen. Haha, soort van romantisch beschermen!
Daarna op mijn studentenkamer (2p bed) lag ik ook rechts, terwijl daar links juist de muurkant was. Daar was het omdat ik vroeger wakker werd en op die manier niet over hem heen hoefde te klimmen als ik naar de wc of naar college moest. Dus op beide locaties was dit handig. Eigenlijk zijn we altijd zo blijven liggen.
Bakblik
25-08-2022 om 07:42
Rechts, ongeacht waar we liggen in een tent, de vouwwagen en hotel ik lig rechts.
Door een fysiek probleem heb ik moeite met opstaan en heb van de fysiotherapeut geleerd hoe ik dat moet/ het beste kan doen. Dat lukt alleen goed als ik op mijn rechterzij mezelf kan opdrukken en als tegenwicht mijn benen naar de grond laat zakken. Dus rechts is MIJN KANT!!
DS1971
25-08-2022 om 07:50
Ik slaap altijd links (man). Dus mijn vriendin rechts. Ook bij vorige langere relaties was dat zo. Bij kortstondige contacten is het wel eens zo geweest dat ik bij haar aan de andere kant terecht kwam, maar dat was vrij zeldzaam.
Dus ja: vrouwen slapen meestal rechts.
Peaches
25-08-2022 om 07:51
Links, behalve als er een kraamhulp in huis is. Dan rechts, want dat wilden ze graag (zijn blijkbaar allemaal rechtshandig geweest).
Op vakantie zoals het uitkomt, qua lucht/licht. Ik wil duisternis en frisse lucht, man wil niet 'op de tocht'.
Auwereel
25-08-2022 om 07:51
Rechts, maar dat ligt aan het huis! Als ik het gespiegelde buurhuis had gewoond had ik links gelegen: het dichts bij de deur, dat was handig om snel naar de kinderen te gaan, met name voor 's nachts borstvoeding was dat handig Nu 24 jaar later is dat mijn plek bij mijn nachtkastje.
Op vakantie varieert het en heb ik zelfs een lichte voorkeur voor links.
Tara82
25-08-2022 om 07:57
Ik lig altijd links. Ook als we ergens anders slapen. Weet niet precies waarom dat zo is ontstaan eigenlijk. Andersom voelt raar. Zelfs als ik op de plek van man lig en dochter op mijn plek.
Apiejapie
25-08-2022 om 07:58
links. Dit omdat ik zenuwpijn heb in voornamelijk mijn rechterbeen en daar niet op kan liggen (ook niet op mijn rug trouwens maar dat maakt voor de kant van het bed niet uit). Omdat we graag lepeltje lepeltje liggen lig ik aan de linkerkant van het bed dus.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.