Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

✔ Klusje geklaard

Zo, weekend! 
Maandag de intake voor de WMO. Ik vind het zelf wel nodig want altijd met huishouden bezig en toch blijft het troep. Heb ook jaren niemand binnen gelaten. 
Ik zal dit weekend niet teveel opruimen want dan vindt ze het misschien niet nodig. 
Heb iig veel was, de eerste ronde zit al in de machine. 
- was doen
- was ophangen 
- vaatwasser inruimen 
- mp ding ophalen
- zuurkool koken
- planten water geven
- vensterbank en bureau schoonmaken 
- stickers op de mappen plakken 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

20-01-2024 om 10:12

Ik heb gisteravond al een was gedaan, had ik geen zin in maar nu ben ik blij dat ik het gedaan heb want nu alleen de lakens nog. Bed ook al verschoond en kattenbak gedaan.
Verder moet ik nog even wat boodschappen doen en ga ik zo eerst richting BFF. (Moeder onverwacht overleden dus ik ga even mijn steun betuigen, vind ik mijn plicht als BFF maar ik wil het ook...)

Ah vervelend. Hier zit de tweede was er nu in. Het hangt straks wel overal (ik heb geen droger). Stranks bed nog even afhalen. Vorige week bij Ikea een leuk nieuw hoeslaken gekocht. Oude hoeslakens zijn gekrompen.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

20-01-2024 om 10:44

Oww ik heb wel een droger maar hang de gekleurde was ook op met het oog op de kosten.. (lakens doe ik wel in de droger want te weinig ruimte)

Beddengoed vind ik wel lastig, dat hangt erg in de weg. Was blijft wel langer mooi zonder droger. 
Misschien ga ik nog even naar de stad voor nieuwe oogschaduw. Heb nu 1 doosje maar daar zit glitter in en dat is beetje too much. Zijn jullie van het opmaken? 

lientje69 schreef op 17-01-2024 om 17:05:

[..]

Mijne ook niet . Maar man snapt er de ballen van. En het scheelt 2000 euro op jaarbasis als ik dit de boekhouder laat doen. Dus dat is nog best veel geld.

😵‍💫 €2000. Niet normaal. 

Nou, tussen mijn laatste onafgewerkte lijstje en vandaag zitten 4 hele dagen. In die 4 dagen 2,5 dag gewerkt en best wat afspraken gehad. Maar weer heel weinig huishoudelijke taken gedaan, zelfs in de avonduren niet. 1x de wc gepoetst (en dat is te weinig, I know) en drie wassen weggewassen en gedroogd. Staan nu nog 3 manden om te vouwen. 
Ook staan mijn kratten  met accessoires nog in de woonkamer. Accessoires om de lege plekken na kerst weer op te vullen . Normaal kan ik daar niet mee wachten en nu staat het er al sinds 6 januari.
Koken en keuken opruimen deed man alle dagen. Dus daar bofte ik ook erg mee. Ik ben nu gewoon te moe en heb te veel last van mijn lijf. 
Wel realiseer ik mij steeds meer dat het ook een stuk karakter is; uitstelgedrag. Ik doe het dán, want....en dan een goede reden. Om vervolgens Netflix te gaan liggen kijken 😇. 
Ik moet denk ik wat strenger voor mezelf worden, want het niks doen geeft ook alleen maar stress aan mijn hoofd (in mijn hoofd ben ik er namelijk wél constant mee bezig; dit moet nog, dat moet nog...). Terwijl ik óók weet wat voor opluchting het geeft als ik het gedaan heb. En de beweging die ik heb met huishouden doen is natuurlijk ook beter voor mijn lijf. 
Ik word gewoon moe van mijzelf op dit moment 🙄. 

Voor vandaag staat gepland
🔅Lunchen bij de Mac 🫣
🔅Bed verschonen
🔅Wc poetsen beneden
🔅Was opvouwen
🔅Wat laptopwerk 
🔅Vanavond een feestje. 

Fijn weekend allemaal!

Bakblik

Bakblik

20-01-2024 om 12:59 Topicstarter

Ben geveld door griep of zo en ga na 2 dagen weer iets de goede kant op. Nog geen zin in huishoudelijke klussen naar ik heb wel het zegeltjesblik uit de kelder gehaald om eens te plakken en te tellen. 
Ik heb meer dan genoeg Douwe Egberts zegels om de 2 gesneuvelde mokken gratis te vervangen.  Handige actie van zoon die de vaatwasser uitruimde.

OH DE zegels zijn zo leuk! Nostalgie. 
Ik zit nog steeds in pyjama, lekker dagje zo. Wasmachine draait op eco, dat gaat niet zo snel. 
Ondertussen met vriendinnen aan t appen over de vakantie. Iedereen heeft ook eigen plannen maar we gaan ws een lang weekend met elkaar, leuk!

Damoontje schreef op 20-01-2024 om 13:12:

OH DE zegels zijn zo leuk! Nostalgie.
Ik zit nog steeds in pyjama, lekker dagje zo. Wasmachine draait op eco, dat gaat niet zo snel.
Ondertussen met vriendinnen aan t appen over de vakantie. Iedereen heeft ook eigen plannen maar we gaan ws een lang weekend met elkaar, leuk!

Leuk hè, voorpret! Wij hebben ook iets op het oog, heerlijk!

hier zit de 2e was in de machine inmiddels. Net een pakket opgehaald, want dhl had gisteren niet zoveel zin om aan te bellen. Ook gelijk melk gehaald want ik ga straks pannenkoeken bakken en kwam erachter dat ik te weinig melk had.

Ja, zo leuk! We komen niet zo vaak meer met de ouwe garde bij elkaar. Dit is mijn idee en ik vind het leuk om het te organiseren. Niet iedereen krijgt het rond qua planning en dat is ook prima… het groepje dat wel kan is heel enthousiast. Leuk om er nu al mee bezig te zijn. 

Damoontje schreef op 20-01-2024 om 13:30:

Ja, zo leuk! We komen niet zo vaak meer met de ouwe garde bij elkaar. Dit is mijn idee en ik vind het leuk om het te organiseren. Niet iedereen krijgt het rond qua planning en dat is ook prima… het groepje dat wel kan is heel enthousiast. Leuk om er nu al mee bezig te zijn.

Super! 

Mijn Lush order is net bezorgd dus ik ga zometeen in bad liggen met een bruisbal en gezichtsmasker. Want dat is óók een klusje.

Verder kan ik afvinken:
✅ een deel administratie bijgewerkt (was een ‘eat the frog’ klusje)
✅ cake gebakken 
✅ ramen en deuren open om te luchten
✅ de ‘moeilijke’ ramen gelapt (2 zijn enorm groot en 3 zijn heel smal)
✅ tuinvogels gevoerd
✅ met de katten gespeeld, die mogen niet naar buiten want nu er ijs ligt op de sloot, kunnen ze ontsnappen, was heel erg dringend deze klus! 🐈‍⬛ 🐈‍⬛ 
✅ benedenverdieping gedweild met de stoomreiniger en daarna meteen ook de wc beneden maar gedaan
✅ deuren en ramen weer dicht, verwarming weer hoger, bad loopt 🛀🏿 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.