Huiskamer
Bakblik
14-12-2022 om 13:34
✔ Klusje geklaard
Op het ouders online forum hadden we ooit een kastje per dag topic om elkaar te motiveren en complimenteren met het doen van huishoudelijke klussen die je maar voor je uit schuift.
Ik heb vandaag de vriezer ontdooid en schoongemaakt.
Ga zo de wekelijkse klus van de woensdag doen, de badkamer poetsen.
Dan hoop ik volgende week de frituurpan te kunnen doen.
Doet jij mee? Blij zijn dat een klusje klaar is in plaats van hoggen?
Hoggen is huishoudelijk ontwijkend gedrag vertonen.
Damoontje
16-01-2024 om 20:13
Whaaah ik krijg hulp in huis via WMO! Ik red het niet zelf, ik kan het niet, ik zie het niet, ik heb andere talenten.
Morgen dus bezoek, ik zet ook wat rommel op de slaapkamer. Het is echt al veeeel beter dan het was.
Kizomba
16-01-2024 om 21:14
Damoontje schreef op 16-01-2024 om 08:54:
Ik val best af nu. Alcohol geschrapt en gestopt met zware medicijnen.
Wel opletten dat ik genoeg beweeg anders houd ik huid over. Schoonmaak is goede manier om in beweging te komen.
Is natuurlijk ook waar 😉. Zondag maar eens proberen wat meer te gaan doen op een dag. Buiten het werk om dan. Komende dagen geen tijd.
Kizomba
16-01-2024 om 21:20
Damoontje schreef op 16-01-2024 om 20:13:
Whaaah ik krijg hulp in huis via WMO! Ik red het niet zelf, ik kan het niet, ik zie het niet, ik heb andere talenten.
Morgen dus bezoek, ik zet ook wat rommel op de slaapkamer. Het is echt al veeeel beter dan het was.
Dat is fijn nieuws voor jou ☺️.
Knutselkei
16-01-2024 om 21:24
Loulou39 schreef op 16-01-2024 om 19:48:
[..]
Dat je weet hoe dat moet 😱, ben onder de indruk 😁
Hahaha dank u.Lijkt heel wat…Maar tegenwoordig overal filmpjes voor.😂. Ik vroeg bij de auto-onderdelenwinkel. Denkt u dat ik dat zelf kan. Ik ben wel redelijk handig. Toen die man zei, dat denk ik wel hoor. Het is niet moeilijk. Nou toen dacht ik… proberen maar😉 Bleken ook maar 3 bouten te zijn. Goede tip was eerst de min pool🤪
Maar ja manlief bleek de sleutel die ik nodig had in zijn auto te hebben dus die heeft t als nog mogen doen. En ik met de auto van zoonnaar t werk.
lientje69
16-01-2024 om 21:29
Accu wisselen is idd niet moeilijk. Ook al eens gedaan . Meestal doet man hier de technische klussen , maar hij is vaak weken weg voor zijn werk. Dus dan moet je wel eens wat..
Klusjes vandaag : de btw aangifte van man zijn bedrijf gedaan en boekhouding bijgewerkt.
Fysio
Deel van de kast uitgezocht, nu drie zakken voor de kledingbak.
Verder weinig productiefs gedaan. Morgen werken, wordt een drukke dag verwacht ik. Zag al dat collega's eea hebben laten liggen aan werk.
Netherfield
16-01-2024 om 22:37
lientje69 schreef op 16-01-2024 om 21:29:
Klusjes vandaag : de btw aangifte van man zijn bedrijf gedaan en boekhouding bijgewerkt.
Knap, BTW-aangifte doen! Zou mijn hobby niet zijn.
MellowTurkey78
17-01-2024 om 06:52
Damoontje schreef op 16-01-2024 om 20:13:
Wat fijn!!!!!!
Damoontje
17-01-2024 om 08:08
Zeker! Eigenlijk komt er al vanaf april iemand hier thuis. Maar die zette dan zijn stoel neer, ging tussen de rotzooi zitten, en dan praten over de rotzooi. En tegen mij zeggen dat het wel mee viel terwijl het viel helemaal niet mee. Hele rare organisatie.
Ondertussen hebben mijn broers hier een paar keer opgeruimd. Ik zal dat ook aangeven tijdens de overdracht, dat dit best raar is geweest. Ook voor mijn broers, die mij in een onbewoonbaar huis zagen zitten en helemaal geen resultaat zagen van de hulp.
Ik heb gewoon het overzicht niet. Ik heb wel het gevoel dat die nieuwe mevrouw van de korte metten is. Ook haar mails, heel kort en bondig en ze kan 30 januari beginnen.
Die eerste meneer maakt volgens mij ook foto's van zijn beeldscherm met zijn telefoon en dat stuurt hij dan weer in een bijlage. Hele vage mailtjes. Ik gebruik altijd gewoon FW. Ook belt hij dan uit de auto met ene hele slechte headset. Hij heeft zelf de boel niet echt op orde.
Anyway.... vandaag:
- alles voor kringloop op 1 plek
- tafel ruim
- doekje over tafel
- eettafel opruimen
- vloer zuigen en dweilen
- vaatwasser uitruimen
- vaatwasser inruimen
- losse bekertjes weggooien
- afspraak C verplaatsen
- S bellen
Evt vensterbanken schoonmaken
MellowTurkey78
17-01-2024 om 09:37
Ik wilde voor vandaag opschrijven dat ik o.a. de bank zou bellen en contact met de krant op zou nemen maar hoeft niet meer want 1e net gedaan en 2e nu mee bezig, en mn workout heb ik ook al gedaan. Handig, ochtendmens zijn! 😀
MellowTurkey78
17-01-2024 om 16:34
PhoebeHolmesreturns schreef op 17-01-2024 om 09:37:
Ik wilde voor vandaag opschrijven dat ik o.a. de bank zou bellen en contact met de krant op zou nemen maar hoeft niet meer want 1e net gedaan en 2e nu mee bezig, en mn workout heb ik ook al gedaan. Handig, ochtendmens zijn! 😀
Inmiddels ook even een half uurtje zitten studeren en kattenbakvulling gehaald. Lekker productief dagje!
lientje69
17-01-2024 om 17:05
Netherfield schreef op 16-01-2024 om 22:37:
[..]
Knap, BTW-aangifte doen! Zou mijn hobby niet zijn.
Mijne ook niet . Maar man snapt er de ballen van. En het scheelt 2000 euro op jaarbasis als ik dit de boekhouder laat doen. Dus dat is nog best veel geld.
Damoontje
17-01-2024 om 17:32
Nou mijn taken waren goed gelukt en was gezellig met tante. Soms heeft ze er een handje van opmerkingen te maken over dat wat je juist niet opgeruimd hebt. Maar ze zei niets. Ze wilde ook in de studeerkamer even iets bekijken en ook daarover zei ze niets geks.
t Is een beetje een tweede moeder en ze kan wel eens in die rol schieten.
Vanavond lekker rustig aan doen. Heb in huis genoeg gedaan en heb een drukke week... even proberen te ontspannen. Tante had nog wat leuke films en series aangeraden.
Broodjebrie
17-01-2024 om 19:02
zomervakantie aangevraagd
Beddengoed gewassen, bed verschoond
Vuilnis weggebracht
Kadootje gekocht voor verjaardag aankomend weekend.
Damoontje
18-01-2024 om 20:37
vaatwasser uitgeruimd
Vaatwasser ingeruimd
Stofgezogen
Gedweild
Ik verwacht een pakket tussen nu en 22 uur. Zit er toch beetje op te wachten. Wil eigenlijk douchen, pyjama etc
Knutselkei
18-01-2024 om 21:50
pottenbakmachine versleept naar iemand anders…klus geklaard😅
2 x gewandeld met hond,gestofzuigd en gedweild beneden.
Wc schoon en gewerkt
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.