Huiskamer
Bakblik
14-12-2022 om 13:34
✔ Klusje geklaard
Op het ouders online forum hadden we ooit een kastje per dag topic om elkaar te motiveren en complimenteren met het doen van huishoudelijke klussen die je maar voor je uit schuift.
Ik heb vandaag de vriezer ontdooid en schoongemaakt.
Ga zo de wekelijkse klus van de woensdag doen, de badkamer poetsen.
Dan hoop ik volgende week de frituurpan te kunnen doen.
Doet jij mee? Blij zijn dat een klusje klaar is in plaats van hoggen?
Hoggen is huishoudelijk ontwijkend gedrag vertonen.
MellowTurkey78
14-01-2024 om 21:00
Damoontje schreef op 14-01-2024 om 20:30:
- vuilniszakken allemaal bij de voordeur gezet
En toen ging ik onverwachts uit eten. Dus alles staat en ligt er nog steeds hahahah.
Had ik ook met mijn gftzak gedaan, kwam net veel later dan gepland thuis en d8 '??? Wat staat daar nou voor de deur'?
Damoontje
14-01-2024 om 21:11
Ja wie heeft dat er allemaal neer gegooid?
Het is wel gewoon binnen in de flat. Morgen weer een dag.
Kizomba
14-01-2024 om 21:13
Gisteren was het etentje gezellig. Echt genoten. Ook best goed geslapen, dus dat was een meevaller.
✅️Twee wassen gedraaid
✅️Beetje opgeruimd
✅️Leuke sociale activiteit gedaan. Kon zitten dus dat was fijn. Was gezellig. Op tijd thuis en al om 20.30 mijn bed opgezocht. Nu nog een uurtje op mijn mobiel loeren en dan hopelijk weer goed slapen.
Morgen;
⭕️Naar het ziekenhuis
⭕️Boodschappen doen
⭕️Carnavalswinkel
⭕️Lunchen (Weer starten met mijn Calorieapp. Hopelijk lukt het mij om af te gaan vallen de komende maanden 🍀).
⭕️Stofzuigen en Dweilen beneden
⭕️Wc poetsen beneden
⭕️Nog een was wegdraaien
⭕️Droge was opruimen
⭕️Make-Upkoffer cleanen/ordenen
⭕️Koken (Wil vaker gaan koken en wat vaker nieuwe dingen gaan proberen.)
Damoontje
15-01-2024 om 05:00
Leuk met die kleurtjes, ik krijg er bijna zin in!
Ik krijg a.s. woensdag bezoek en zal hier thuis even de puntjes op de i zetten. Ik heb het redelijk bijgehouden gelukkig. Heb alleen wat dingen voor MP die nog niet opgehaald zijn die liggen nu midden in de kamer. Daar is nu even niets aan te doen.
Valkuil is hier dat die dingen soms lang blijven liggen. Ook zo´n kratje voor de kringloop, het duurt lang voordat dat werkelijk bij de kringloop is ipv in mijn keuken.
Kizomba
15-01-2024 om 22:38
Vandaag;
⭕️Naar het ziekenhuis
⭕️Boodschappen doen
⭕️Carnavalswinkel
⭕️Lunchen (Weer starten met mijn Calorieapp. Hopelijk lukt het mij om af te gaan vallen de komende maanden 🍀).
⭕️Wc poetsen beneden
⭕️Nog een was wegdraaien werden er 2
⭕️Droge was opruimen
Nou, zoals ik had verwacht viel het ziekenhuisbezoek weer tegen. Wel foto's gemaakt en bloed geprikt. Maar ik voel nu alweer aan mijn water dat ik weer met een kluitje het riet ingestuurd ga worden. Maar daar ga ik niet mee akkoord dit keer. Even de uitslagen afwachten wel.
Door dit gedoe weer een eetbui gehad. Maar heb het weten te beperken. Wil afvallen 🙌. En weer zeer weinig gedaan in het huishouden. Veel te moe. Baal als een stekker.
Morgen;
⭕️Werken. En dat is genoeg. Vooral als het zo'n helse dag wordt als vorige week. Hoop het niet 🍀🍀🍀.
Bij thuiskomst douchen en op de bank ploffen. Man kookt.
Kizomba
15-01-2024 om 22:41
Damoontje schreef op 15-01-2024 om 05:00:
Leuk met die kleurtjes, ik krijg er bijna zin in!
Ik krijg a.s. woensdag bezoek en zal hier thuis even de puntjes op de i zetten. Ik heb het redelijk bijgehouden gelukkig. Heb alleen wat dingen voor MP die nog niet opgehaald zijn die liggen nu midden in de kamer. Daar is nu even niets aan te doen.
Valkuil is hier dat die dingen soms lang blijven liggen. Ook zo´n kratje voor de kringloop, het duurt lang voordat dat werkelijk bij de kringloop is ipv in mijn keuken.
Bezoek krijgen werkt als een tierelier. Dan geef ik wel gas hoor en dan is het zo spik en span als mogelijk. Krijg ik een adrenalinekick of zo 😅.
Bij mij blijven dingen ook te lang staan/liggen. Ookal erger ik mij eraan. Terwijl ik wéét dat wanneer het opgeruimd/weg is ik mij beter voel. Raar brein.
Damoontje
15-01-2024 om 23:08
Vorige keer dat ze kwam was het een beetje een troep. Des te leuker als het nu netjes is. Ze komt ook iets brengen voor mijn huis. Het helpt mij wel om bij de ochtendroutine iets in huis te doen.
S avonds na het eten ben ik vaak moe en ga dan niet de hele keuken nog doen. Ik krijg dat niet in mijn systeem. S ochtends vind ik niet erg.
uiteindelijk toch t vuilnis weggebracht. Trappenhuis wordt zo rommelig anders. T is wel heel koud!
_Audrey
15-01-2024 om 23:15
Kizomba schreef op 15-01-2024 om 22:38:
Vandaag;
⭕️Naar het ziekenhuis
⭕️Boodschappen doen
⭕️Carnavalswinkel
⭕️Wc poetsen beneden
⭕️Nog een was wegdraaien werden er 2
⭕️Droge was opruimen
Nou, zoals ik had verwacht viel het ziekenhuisbezoek weer tegen. Wel foto's gemaakt en bloed geprikt. Maar ik voel nu alweer aan mijn water dat ik weer met een kluitje het riet ingestuurd ga worden. Maar daar ga ik niet mee akkoord dit keer. Even de uitslagen afwachten wel.
Door dit gedoe weer een eetbui gehad. Maar heb het weten te beperken. Wil afvallen 🙌. En weer zeer weinig gedaan in het huishouden. Veel te moe. Baal als een stekker.
Morgen;
⭕️Werken. En dat is genoeg. Vooral als het zo'n helse dag wordt als vorige week. Hoop het niet 🍀🍀🍀.
Bij thuiskomst douchen en op de bank ploffen. Man kookt.
Ik wil met je mee afvallen, maar door dikke stress en ook ziekenhuisgedoe ben ik veranderd in een bodemloze put wat betreft eten. Hopeloos! Als de storm is gaan liggen ga ik afvallen.
Klusjes vandaag:
✅️ naar de bouwmarkt
✅️ kliko buiten gezet
✅️ vaatwasser leeggeruimd
✅️ koffie bij de buurvrouw. Zo'n lief mens! Al een dagje ouder (78), maar ze voelt als een goede vriendin. Leuk hoe die dingen kunnen gaan.
Kizomba
16-01-2024 om 08:27
_Audrey schreef op 15-01-2024 om 23:15:
[..]
Ik wil met je mee afvallen, maar door dikke stress en ook ziekenhuisgedoe ben ik veranderd in een bodemloze put wat betreft eten. Hopeloos! Als de storm is gaan liggen ga ik afvallen.
Zo dacht ik ook altijd, maar heb nu wel in de smiezen dat die storm nooit geheel gaat liggen. Er is altijd wel iets gaande in mijn leven waarbij ik voorheen ook altijd dacht, ach het komt wel. Maar het komt niet. Ja, behalve de extra kilo's 🙄. Ik moet het nu doen. En blij worden van kilootjes minder mocht het mij lukken. Dan ben ik tenminste nog ergens blij over langs alle stress en gedoe. Maar goed, zal moeilijk worden (heb weinig energie en doorzettingsvermogen,) maar ik ga ervoor. Want wat ik nu weeg is niet gezond. En dat moet ik voor ogen houden.
_Audrey
16-01-2024 om 08:44
Kizomba schreef op 16-01-2024 om 08:27:
[..]
Oef ja, je hebt gelijk, waar wacht ik eigenlijk op? Goede eye-opener wel!
Misschien toch maar gaan meeschrijven in een afvaltopic, voor de broodnodige inspiratie.
Damoontje
16-01-2024 om 08:54
Ik val best af nu. Alcohol geschrapt en gestopt met zware medicijnen.
Wel opletten dat ik genoeg beweeg anders houd ik huid over. Schoonmaak is goede manier om in beweging te komen.
_Audrey
16-01-2024 om 09:06
Fijn Damoontje, knap van je!
Dan zal ik toch ook maar 's gaan schoonmaken Het staat wel op mijn to-do lijstje voor vandaag: - Wc en woonkamer poetsen en stofzuigen.
Damoontje
16-01-2024 om 09:14
- vaatwasser ingeruimd
- gestofzuigd
Ik houd bij het opruimen altijd zo’n restje over. Spullen die ik naar de kringloop wil doen, maar niet meteen wegbreng. Stapel papieren die ik misschien moet bewaren. Iets wat terug moet naar de mensen waar ik t van geleend heb. Etc.
Ken iemand die voor zulke dingen dan weer een aparte kast had.
De was droogt ook niet echt in deze tijd van het jaar.
Knutselkei
16-01-2024 om 19:18
Mijn plannen werden door auto met kapotte accu inde war geschopt. Dus nieuwe accu gaan halen. Geprobeerd er zelf in de zetten maar niet de goede sleutel.
Verder alleen gaan lopen met de hond en werken .
Loulou39
16-01-2024 om 19:48
Knutselkei schreef op 16-01-2024 om 19:18:
Mijn plannen werden door auto met kapotte accu inde war geschopt. Dus nieuwe accu gaan halen. Geprobeerd er zelf in de zetten maar niet de goede sleutel.
Verder alleen gaan lopen met de hond en werken .
Dat je weet hoe dat moet 😱, ben onder de indruk 😁
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.