Huiskamer
MidasWolf
29-09-2024 om 10:02
Ja/Nee kat op of in bed ?
Mogen de kat(ten) op of in bed. Of hoe je het ook zeggen wilt. Om ja in te vullen is het ook goed als de katten enkel overdag op bed liggen.
En als aanvulling slapen de katten bij je op bed in de avond/nacht.
Peiling
Kat op of in bed ?
Ambra
29-09-2024 om 22:13
Feles schreef op 29-09-2024 om 21:45:
Nee. Hij mag wel in de slaapkamer, maar ligt dan in een doosje/mandje of op het kleed.
Hoe hou je hem daar, als je zelf slaapt? Katten zijn nogal eigenwijze types..
Springtouw
29-09-2024 om 22:14
Ik heb spijt dat we er nooit aan begonnen ben. Mijn katten zijn nachts wel irritant, word daarom vaak wakker. Maar als we de deur dicht laten, dan krabben ze er steeds aan en de hele tijd janken. Dus we laten de deur toch maar open
Pimpelmees67
29-09-2024 om 23:57
Mag wel, maar ze doet het niet. Ze ligt wel bij de kinderen maar nooit bij ons.
Moosey
30-09-2024 om 00:00
Ambra schreef op 29-09-2024 om 21:04:
Als we weg zijn mogen ze in de slaapkamer, op de overlopen en kattenkamer, plus nog een kamer.
Door de week slapen ze in hun katten kamer, in het weekend en als we vakantie hebben mogen ze 's nachts bij ons op bed. We hebben een enorm waterbed, dus dat past wel. Een ligt bescheiden op haar hoekje bij mijn voeten, haar broer ligt het liefst onhandig tegen mijn man aan. Dat wil zeggen, man vind het onhandig, kat uiteraard niet.
Ze slapen mee uit, in de meeste gevallen. Dus niet dat we er eerder wakker door worden.
Ik vind dit verbazend. Waarom alleen in het weekend en de vakantie? En accepteren ze dat zomaar?
Ambra
30-09-2024 om 07:40
Moosey schreef op 30-09-2024 om 00:00:
[..]
Ik vind dit verbazend. Waarom alleen in het weekend en de vakantie? En accepteren ze dat zomaar?
Omdat zeker mijn man minder goed slaapt als de kat zich gezellig opdringt, dus vandaar niet door de week als er gewerkt moet worden. We vinden het wel gezellig en accepteren dus dat we in het weekend mogelijk iets minder diep slapen.
Hun katten kamer is vanaf dag 1 hun plek, en ja ze accepteren het. Ze liggen ook in de zomer bij ons trouwens omdat hun kamer dan een stoofpot is. Wij vinden het ook verbazend dat ze dan na bv 6 weken zonder gedoe weer op hun kamer slapen.
Moosey
30-09-2024 om 08:29
Ik snap het Grappig dat ze het ook prima vinden als het dan weer niet mag
Ambra
30-09-2024 om 09:47
Moosey schreef op 30-09-2024 om 08:29:
Ik snap het Grappig dat ze het ook prima vinden als het dan weer niet mag
Ja het is best bijzonder. Er wordt soms even gekrabd aan de deur, maar dat gaat ook weer over. Ze vinden het alleen echt niet leuk als ze ons horen praten en lachen in bed, dan willen ze erbij. Dus we fluisteren
Feles
30-09-2024 om 13:07
Ambra schreef op 29-09-2024 om 22:13:
[..]
Hoe hou je hem daar, als je zelf slaapt? Katten zijn nogal eigenwijze types..
Goed afgericht . Nee zonder gekheid, blijkbaar hebben we een brave kat. Hij springt ook niet op het aanrecht of op kasten.
Ninon
30-09-2024 om 15:19
Mijn poezen gaan mee naar bed. Eén ligt altijd aan het voeteneind en de ander naast mij. Als het koud is, dan kruipt er eentje ‘s nachts onder het dekbed en ligt ze gezellig tegen me aan te spinnen. In het weekend drink ik ‘s ochtends mijn eerste koffie’tje in bed met twee spinnende poezen, zo gezellig 😍
ToetieToover
30-09-2024 om 17:45
Nou ik heb vanmorgen mijn hoogpolige lichtgekleurde kleed in de slaapkamer gered van een haarbal door héél snel op te staan en de kat naar de gang te bonjouren. Maar verder heb ik er geen bezwaar tegen. Mijn katten zijn binnenkatten (komen alleen in mijn eigen tuin) en ontvlooid, ontwormd en verder mogen ze mij niet likken want ik weet waar die tong allemaal langs gaat. Blijft over de haren, tja ik ben niet degene die stofzuigt en ook niet degene die het beddengoed wast. Meer ‘nadelen’ zie ik niet en dan wegen de voordelen toch zwaarder. Zó gezellig met een spinnende kat in slaap vallen. Daarna verhuist die naar het voeteneind of naar het kleed, als ik slaap. En zodra ik zelf nog maar amper weet dat ik wakker ben, komt hij alweer aan. Even wakker worden al knuffelend met de spinnende kat, heerlijk
Yindi
30-09-2024 om 22:05
Ja... toen we haar als kitten kregen zeiden we: neeee, dat doen we niet hoor! Maar ze was toch wel erg schattig. Enfin. Drie jaar later ligt ze tussen ons in als we gaan slapen. Er gaat niks boven een luid spinnende kat in je knieholte om bij in slaap te vallen. Waar ik eerder een slechte slaper was raak ik nu mijn kussen en val ik in slaap.
MissHolmes
30-09-2024 om 22:42
Mijn kat is erg blij met dit topic want ze mag weer bij me (had sinds een tijdje de deur weer dicht. Ik vind het vooral hygiënischer zonder kat maar vd andere kant het is toch wel erg gezellig en mn bed verschoon ik 1 x per week dus ik vind het wel best.. (En anders staat ze sochtends voor mn deur te gillen... Zonder koffie.. )
oudmaarnognietkoud
01-10-2024 om 09:37
Nick90 schreef op 29-09-2024 om 16:42:
das toch vies? En dan denk ik even aan vlooien en wormen enzovoort
Mijn kat is een binnenkat. Nooit een vlo of wormen gehad.
Nick90
01-10-2024 om 09:59
oudmaarnognietkoud schreef op 01-10-2024 om 09:37:
[..]
Mijn kat is een binnenkat. Nooit een vlo of wormen gehad.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.