Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/Nee kat op of in bed ?

Mogen de kat(ten) op of in bed. Of hoe je het ook zeggen wilt. Om ja in te vullen is het ook goed als de katten enkel overdag op bed liggen. 

En als aanvulling slapen de katten bij je op bed in de avond/nacht. 

Peiling

Kat op of in bed ?
127 stemmen
68%
32%

das toch vies? En dan denk ik even aan vlooien en wormen enzovoort

Nick90 schreef op 29-09-2024 om 16:42:

das toch vies? En dan denk ik even aan vlooien en wormen enzovoort

Die hebben ze niet als je dat goed bijhoud.

Als we met zijn twee erin liggen is het wat krap en onhandig (bed is 1m40). Bij 't minste dat ik een teen beweeg vliegt de kat alle kanten op.
Maar als één van ons alleen erin ligt ... Laat de kat maar komen.
En ook overdag doet ie zijn zin.

Onder de lakens vind ik iets minder. En de kat houdt het ook niet lang uit  .

Kat slaapt overigens niet elke nacht bij ons. Ze heeft zo haar periodes dat ze ineens naar boven komt en erbij kruipt. Of dat ze begint bij man - die meestal eerder gaat slapen - en als ik erbij kom trapt ze het af omdat ze intussen beseft dat er met 2 personen in bed weinig plaats overblijft. Komt ze vaak weer terug als man opstaat  .

Nee, ik vind een beest in de slaapkamer echt vies. 

Nee. Katten blijven beneden.

Sommige honden hebben een natte kwijlbak. Als ze iets lekkers zien dan loopt het speeksel uit hun mond.  Onder hun kin worden ze dan nat, en ze wassen hun bek nooit, dus daar zitten veel bacteriën. Gaan ze met hun snoet op je laken liggen dan zie je een natte vlek. En niet alleen nat maar ook vies.

Overigens kan je ze wel schoonpoetsen, daar wennen ze aan, maar het is veel makkelijker om iets niet toe te staan. Dan komen ze ook niet op het idee om 's morgens voor dag en dauw bovenop je bed te springen. "O wat een mooie dag. Gaan we uit?"

De katten blijven beneden en meestal in onze eigen tuin. Met drie katten moet ik echt om de dag stofzuigen en moet er niet aan denken dan het hele huis te moeten doen. Ze doen wel erg hun best boven te komen, maar we proberen echt van niet.

ik heb voor ik moeder werd katten gehad en die mochten op de dekens bij me slapen. Voelde heel gezellig aan. De hond trouwens ook. Nu geen dieren meer maar kinderen en dat is geen combinatie nu voor mij. Toen ik een keer een vriendje had die dat niet wilde hadden we telkens discussie en ruzie erover. Dit soort dingen zou ik later meteen bespreken op date mocht het zover komen. 

rionyriony schreef op 29-09-2024 om 19:18:

Sommige honden hebben een natte kwijlbak. Als ze iets lekkers zien dan loopt het speeksel uit hun mond. Onder hun kin worden ze dan nat, en ze wassen hun bek nooit, dus daar zitten veel bacteriën. Gaan ze met hun snoet op je laken liggen dan zie je een natte vlek. En niet alleen nat maar ook vies.

Overigens kan je ze wel schoonpoetsen, daar wennen ze aan, maar het is veel makkelijker om iets niet toe te staan. Dan komen ze ook niet op het idee om 's morgens voor dag en dauw bovenop je bed te springen. "O wat een mooie dag. Gaan we uit?"

Topic gaat over katten op bed, niet over honden.

Dat is een totaal ander onderwerp.

Die komen bij mij niet eens binnen.

Ja, heerlijk als ze dat doen. Hoewel ik wel slechter slaap door hun gespin. 

mijn laatste kat is al paar jaar dood maar ik vond dat heerlijk. Als ik s ochtends dan een beetje wakker begon te worden kwam ze aan mijn neus snuffen (volgens mij om te checken of ik nog wel leefde ) en dan even onder de deken

als de kat binnen slaapt slaapt ze het liefst op bed. Dit mag alleen als wij erin liggen, ik wil ze niet aan de binnenkant van mn dekbed hebben. Als we wat later naar bed gaan kan ze ook echt verwijtend kijken: schiet nou eens op, ik wil slapen. Het is altijd wel een gevecht ‘s nachts, ze wil het liefst het hele bed dus duwt ons er met liefde uit en is weinig subtiel, Loopt dwars over je heen als dat het snelst is. Plus dat ze vaak ligt te likken en dat vind ik echt een verschrikkelijk geluid. Dan schuif ik ze met gang op de grond, de deur uit.

Als we weg zijn mogen ze in de slaapkamer, op de overlopen en kattenkamer, plus nog een kamer.
Door de week slapen ze in hun katten kamer, in het weekend en als we vakantie hebben mogen ze 's nachts bij ons op bed. We hebben een enorm waterbed, dus dat past wel. Een ligt bescheiden op haar hoekje bij mijn voeten, haar broer ligt het liefst onhandig tegen mijn man aan. Dat wil zeggen, man vind het onhandig, kat uiteraard niet. 
Ze slapen mee uit, in de meeste gevallen. Dus niet dat we er eerder wakker door worden.

FancyDuck29

FancyDuck29

29-09-2024 om 21:25

brrr nee. Ik vind het idee heel romantisch, maar al die haren op/in bed. Gedver.

Nee. Hij mag wel in de slaapkamer, maar ligt dan in een doosje/mandje of op het kleed. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.