Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/Nee 18-9 Bedenk jij je weekmenu met behulp van de weekaanbiedingen?

Peiling

Eten mbv weekaanbiedingen
84 stemmen
42%
58%

Daddy_gijs schreef op 19-09-2023 om 00:02:

[..]

1 keer per dag? 1 keer per week? 1 keer in je hele leven? 😆😉

per uur..

nee 1 keer per week.

rionyriony schreef op 18-09-2023 om 20:57:

[..]

Dank je, misschien wel een idee, daar had ik nog niet aan gedacht. Voor soep en dergelijke.

Ja bijvoorbeeld. Ik vries ook altijd preien in voor quiche. Ik vind preiquiche maken altijd al genoeg werk en vind het dan makkelijk als ik de twee preien al gewassen en gesneden heb liggen. Die kunnen dan hup, de pan in 

Ik probeer maar 2 keer per week boodschappen te doen en dan kijk ik zeker naar de aanbiedingen. Als de sperziebonen of andijvie bijvoorbeeld in de aanbieding zijn dan eten we die zeker weten. Helaas zijn er niet altijd goede aanbiedingen. Deze week leveren ze bij de Lidl geen inspiratie voor het boodschappenlijstje van vandaag helaas.

Tuinfluiter

Tuinfluiter

19-09-2023 om 08:17 Topicstarter

Tara82 schreef op 19-09-2023 om 08:05:

Ik probeer maar 2 keer per week boodschappen te doen en dan kijk ik zeker naar de aanbiedingen. Als de sperziebonen of andijvie bijvoorbeeld in de aanbieding zijn dan eten we die zeker weten. Helaas zijn er niet altijd goede aanbiedingen. Deze week leveren ze bij de Lidl geen inspiratie voor het boodschappenlijstje van vandaag helaas.

Gisteren een lekkere vegetarische roerbak met de aanbiedings oesterzwammen van de Lidl gecombineerd met een overgebleven aanbiedings prei van de AH van vorige week.

oh ik koop echt wel in de uitverkoop maar dat zie ik dan in de winkel en dan bedenk ik pas of ik daar die dag of de dag erna zin in heb.

Prei vries ik inderdaad ook regelmatig in. Net als rode pepers.

Nee gestemd, maar zo nu en dan is het ja.
Ik heb wel een weekmenu, omdat ik wegens werk op maandag de boodschappen moet doen voor de rest van de week (t/m donderdag) Ik kies wel eens voor broccolli ipv bloemkool of andersom omdat er een aanbieding is. Verder ben ik allang blij dat ik weer voor 4 keer eten heb kunnen bedenken, dus vind ik het al snel gespikkeld. 

Ik maak dus zaterdag lijstjes in mijn telefoon van de winkels met aanbiedingen en dan kijk ik in de week door wat ik ervan haal en waar. Alles is in de buurt van mijn huis of werk ( geen kleding of schoenenwinkel in de omtrek maar supermarkten bij bosjes

Nee want het supermarktaanbod is schraal. Een deel verkoopt allen kant en klaar gesneden groenten ed, voor de werkende jongeren of het werkende stel. Daar kom ik al nooit. Maar de supermarkt die dat niet doet, heeft altijd wisselende lege schappen. Of er is geen kip, of nauwelijks brood (veel brood is plofbrood of smaakt eenzijdig), groentenafdeling is ook wat karig, vind ik zelf. Regelmatig zijn de uien op of het knoflook.. of er is geen groente (waarin ze sowieso beperkt zijn) maar wel heel veel soorten tomaten en appels, aardappels én altijd twee soorten komkommer. En dan is er de truc van aanbiedingen niet verrekenen bij de kassa. Ontmoedigingsbeleid. 
Regelmatig hoor je bij thuiskomst: we eten toch geen x want het was er niet. Volledig inspiratieloos.
Er is ook een natuursuper vlakbij maar die vind ik zo duur. Zo nu en dan kom ik er om out of the box te denken. Maar die heeft niet echt aanbiedingen. Eens in de week ga ik buiten de stad om groot in de slaan. Dan kijk ik wel naar de aanbiedingen. 

wat een goed idee om preiringen in te vriezen. Nooit aan gedacht. En niet zozeer voor het geld, prei is nooit erg duur, maar voor het gemak en tegen verspilling.

Ik ben sinds kort ook begonnen met invriezen van geraspte kaas, ook zo handig.

impala schreef op 19-09-2023 om 21:41:

wat een goed idee om preiringen in te vriezen. Nooit aan gedacht. En niet zozeer voor het geld, prei is nooit erg duur, maar voor het gemak en tegen verspilling.

Ik ben sinds kort ook begonnen met invriezen van geraspte kaas, ook zo handig.

nou ik had een maand terug of zo, of mss nog wel wat langer, prei per stuk voor 75 cent. Wat kun je nou met 1 prei? 

Friezinnetje schreef op 19-09-2023 om 21:47:

[..]

nou ik had een maand terug of zo, of mss nog wel wat langer, prei per stuk voor 75 cent. Wat kun je nou met 1 prei?

Met 1 prei maak ik gemengde roerbakgroente, met paprika, tomaat, mais, ui, knoflook. Of, een deel van die prei kan (eerst even stoven) in een zelfgemaakte vegaburger met noten en bonen (rest in de vriezer).

Alleen zijn die extra ingrediënten natuurlijk zelden allemaal tegelijk in de aanbieding.

Auwereel schreef op 19-09-2023 om 21:53:

[..]

Met 1 prei maak ik gemengde roerbakgroente, met paprika, tomaat, mais, ui, knoflook. Of, een deel van die prei kan (eerst even stoven) in een zelfgemaakte vegaburger met noten en bonen (rest in de vriezer).

Alleen zijn die extra ingrediënten natuurlijk zelden allemaal tegelijk in de aanbieding.

maar dat bedoel ik, je moet er nog van alles bij doen om een volwaardige maaltijd te maken (iig extra groente) en dan betaal je voor 1 prei al 75 cent. 

Friezinnetje schreef op 19-09-2023 om 22:26:

[..]

maar dat bedoel ik, je moet er nog van alles bij doen om een volwaardige maaltijd te maken (iig extra groente) en dan betaal je voor 1 prei al 75 cent.

Voor een gezin van 4 heb ik voor vanavond een pasta op het menu waar champignons, paprika, ui en prei in gaat.  Daar gaat bijna deze hele prei in, het feestje gaat in de vriezer voor als ik binnenkort weer bouillon ga trekken. Meestal probeer ik een dunnere prei uit te kiezen dan gaat hij helemaal op maar die waren er nu niet. 

Voor 1persoons huishoudens is het altijd moeilijker om meerdere groenten ergens in te verwerken, omdat je dan met allemaal restjes blijft zitten die misschien niet op gaan. 

Ik bestel 1x per week de weekboodschappen en dan maak ik het weekmenu. Ik begin bij de aanbiedingen voor ik de rest doorga. Dus we eten een aantal dagen wel gebaseerd op de aanbiedingen,  maar ik gebruik de aanbiedingen ook om ideeen op te doen.
Ook gebruik ik de aanbiedingen voor voorraad, bijvoorbeeld als de limonade in de aanbieding is of weet ik wat. 

 Excuus, dubbel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.