Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/Nee 18-9 Bedenk jij je weekmenu met behulp van de weekaanbiedingen?

Peiling

Eten mbv weekaanbiedingen
84 stemmen
42%
58%

Nee niet echt. Ik probeer in het weekend een beetje te bedenken wat ik de komende week wil eten omdat ik probeer balans te zoeken tussen vegetarisch/vlees/vis en aardappelen/pasta/rijst e.d. En ik probeer zoveel mogelijk met de seizoenen mee te eten, dat zorgt ervoor dat ik automatisch betaalbare groenten heb.
Wat ik wel doe is aanbiedingen kopen voor de lange termijn (als er iets naar mijn gading bij zit). Voor de voorraadkast of vriezer.

rionyriony schreef op 18-09-2023 om 18:14:

Als ik drie preiën voor 1 euro heb gekocht of iets dergelijks dan wordt er wel dagen, soms weken achtereen prei gegeten overal doorheen. In de soep, gesnipperd door de nasi enz.

Je kunt prei heel makkelijk invriezen. In ringetjes snijden, wassen en in een diepvrieszakje. Is dat niks voor je?

nee, ik ga meestal 1 keer naar de winkel, daar koop ik waar ik zin in heb of makkelijk in meerdere gerechten kan gebruiken (bv wortel, champignons, prei). En dan zie ik wel wat ik er van maak. Heb altijd wel leftovers in de vriezer, dus dat pak ik er ook wel bij. 

Deels. 
Ik kijk elke week wat er in de bonus is bij AH en plan daar wat gerechten bij. Niet een heel weekmenu, daar hou ik me toch nooit aan en dan moet ik teveel weggooien. 

Ik doe niet aan weekmenus, maar ik kijk wel elke week de folders door en als bv zalm en de roerbakgroenten die ik daar graag bij eet in de aanbieding zijn, dan zal ik dat eerder kopen dan anders. Maar ik moet er dan wel trek in hebben die week. Ook koop ik dingen als kaas en koffie en maaltijdsalades daar waar het in de aanbieding is. Ik loop daar rustig een paar supermarkten voor af, er zitten er hier een stuk of zes op kleine afstand. Het moet wel een beetje zoden aan de dijk zetten, 10 cent korting boeit me niet.

Ik kijk met een vluchtige blik om wat ideeën op te doen, maar ga sowieso elke avond naar de supermarkt en koop waar we zin in hebben.
Gezien het al niet lukt om voor 2 à 3 dagen te kopen zonder wegsmijten (verandering van plannen, overschot van de vorige avond, toch absoluut geen zin in wat ik gisteren gekocht heb, ...) begin ik niet eens aan een weekmenu.

Het kan dus best af en toe zijn dat we zin hebben in de promo, maar evengoed kan het zijn dat we 2 weken niets uit promo eten.

Herfstappeltaart schreef op 18-09-2023 om 19:33:

[..]

Je kunt prei heel makkelijk invriezen. In ringetjes snijden, wassen en in een diepvrieszakje. Is dat niks voor je?

Dank je, misschien wel een idee, daar had ik nog niet aan gedacht. Voor soep en dergelijke.

Ik let zeker wel op de aanbiedingen, maar doe niet aan een weekmenu. Ik kook, zoveel mogelijk vanuit voorraad, waar ik die dag zin in heb. Mocht ik iets missen is de supermarkt om de hoek. 

Ja, maak elke week een menu en keek daarbij ook wat er die week in de aanbieding staat. We gaan normaal één keer per week winkelen.
Weekmenu helpt er ook voor om te zorgen dat we meer variatie hebben in de maaltijden.

Ik maak twee keer per week een planning voor het avondeten en kijk zeker naar aanbiedingen (van één supermarkt).

Ik koop wel aanbiedingen en eet dus wel aanbiedingen, maar ik maak geen weekmenu’s. Meestal bedenk ik in de trein wat we gaan eten en als ik niet hoef te werken kijk ik in de koelkast wat kan. 

Nee, ik maak mijn weekmenu aan de hand van ingrediënten waar ik nog restjes van heb en ook hoeveel tijd er is voor koken en wie er komt eten (vega, glutenvrij etc). Daarbij vind ik niet dat jumbo echt interessante vers aanbiedingen heeft. Dus dat loont ook niet echt.

watertoren schreef op 18-09-2023 om 18:17:

Nee, ik maak geen weekmenu. Ik eet waar ik zin in heb of het nu in de aanbieding is of niet.

Hier ook zo. Ik weet nu toch niet waar ik vrijdag zin in heb om te eten en om te maken.

Ik bekijk het per dag of hooguit een dag of wat vooruit. 

Scheelt waarschijnlijk wel dat we maar met zijn tweetjes zijn en bij echt geen zin /tijd /inspiratie is een ei zo gebakken.

JA ♥️ !

Elk weekend bekijk in de aanbiedingen van de AH, schrijf ik op wat in de bonus én wat ik eventueel nog in huis heb, en aan de hand daarvan maak ik een weekmenu..

En op de een of andere manier geeft dit mijn zo’n fijn gevoel elke keer

PS.. Je moet mij ook niet zonder boodschappenlijstje de winkel in sturen. Dat kan mijn hoofd op de een of andere manier niet aan 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

19-09-2023 om 00:02

Friezinnetje schreef op 18-09-2023 om 19:43:

nee, ik ga meestal 1 keer naar de winkel, 

1 keer per dag? 1 keer per week? 1 keer in je hele leven? 😆😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.