Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/Nee 17-9 Ben je blij dat het nu echt herfst wordt?

Peiling

blij met de herfst?
128 stemmen
51%
49%

_Audrey schreef op 18-09-2023 om 10:03:

[..]

Herkenbaar Zat ik in mijn uppie op kantoor naar werk te zoeken, alleen maar omdat er nou eenmaal iemand aanwezig moest zijn. Iedereen op vakantie en lekker in de zon en daar zit je dan. Wat was dat vreselijk!

Wij waren niet eens alleen, dan had ik het nog gesnapt. 

Mevrouw75 schreef op 18-09-2023 om 10:10:

[..]

Wij waren niet eens alleen, dan had ik het nog gesnapt.

Maar ja, je moet nou eenmaal beschikbaar zijn voor als die ene persoon wat van je moet en je moet natuurlijk je uren maken!

Poezie schreef op 18-09-2023 om 10:13:

[..]

Maar ja, je moet nou eenmaal beschikbaar zijn voor als die ene persoon wat van je moet en je moet natuurlijk je uren maken!

Ja dat uren maken, dat was het enige en daarom zat ik daar. Beschikbaar voor die ander hoefde niet, want die ander had ook geen zal te doen. 

Moirmel schreef op 18-09-2023 om 10:08:

[..]

Iets andere situatie omdat ik vrij prikkelgevoelig ben (ass) en het voor mij dus betekend dat ik twee maanden amper kan buiten zitten om rustig te lezen door het lawaai van de buurtkinderen (en echt ik gun hen een leuke vakantie, maar wat ben ik blij als de scholen weer opengaan).
Ook toen ik nog werkte nam ik nooit vakantie in de zomermaanden, altijd in de tussenseizoenen.

Ja, snap ik. Bij mij is het dus precies andersom. 

Ik kan steeds minder goed tegen de zomermaanden die ook steeds langer duren. Die overload aan licht, zon en warmte waar je niet aan kunt ontsnappen. Ik snak naar de herfst en hou er ook echt van! De langere en donkere avonden. De gezelligheid van binnen en thuis zijn. De natuur wat verkleurd en loslaat. De wind, regen en kou. De kleding in laagjes. Ik hou ervan!  

_Audrey schreef op 18-09-2023 om 09:43:

[..]

Haha, en de rest van het jaar klagen dat je werk zo zwaar is en je heus echt waar niet zo lang vakantie hebt

Nou zoveel vakantie hebben Nederlanders nou ook weer niet toch?

Mevrouw75 schreef op 18-09-2023 om 09:56:

[..]

Ja zoiets

Nee serieus, in mijn andere werk had ik nooit zo’n behoefte aan vakantie, maar vond ik het wel belachelijk dat ik mijn tijd moest verdoen op een kantoor, alleen maar omdat mijn contract dat voorschreef, als het zwembadweer was. Dat ‘ik verdoe mijn tijd’ heb ik nu in ieder geval nooit.

Ik heb in de zomer nooit dat ik mijn tijd verdoe. Ligt gewoon nog steeds een berg werk klaar voor me elke dag. Maar ik vind het toch fijner werken in de zomer dan in de winter, want dan heb je zowel voor als na je werk nog lekker daglicht en in de winter zie je gewoon hele dagen geen daglicht want dan ga je van huis en kom je thuis in het pikkedonker.

Rockstar schreef op 18-09-2023 om 12:41:

[..]

Nou zoveel vakantie hebben Nederlanders nou ook weer niet toch?

Het ging haar specifiek om de leerkrachten denk ik. 

Was het maar eeuwig lente/zomer. Word zo moe van het donker. De kou/regen valt mee maar zo weinig daglicht. Over maandje mn zonlichtlamp er maar weer bijpakken. 

Mevrouw75 schreef op 18-09-2023 om 12:43:

[..]

Het ging haar specifiek om de leerkrachten denk ik.

Oh ja, die zijn er ook. Die hebben helemaal een fijne zomer.🤩 Gewoon een week of 5-6 helemaal niks hoeven, wat een luxe.

Koettie schreef op 18-09-2023 om 12:43:

Was het maar eeuwig lente/zomer. Word zo moe van het donker. De kou/regen valt mee maar zo weinig daglicht. Over maandje mn zonlichtlamp er maar weer bijpakken.

Gadverdamme nee. Liever eeuwig herfst en winter. Misschien is het maar goed dat wij het niet voor het zeggen hebben 😅

Wel heel vervelend dat je last hebt van de donkere dagen. Ik hoop voor je dat de lamp helpt! 

Cle0 schreef op 18-09-2023 om 14:07:

[..]

Gadverdamme nee. Liever eeuwig herfst en winter. Misschien is het maar goed dat wij het niet voor het zeggen hebben 😅

Wel heel vervelend dat je last hebt van de donkere dagen. Ik hoop voor je dat de lamp helpt!

Ik heb een idee. Ik heb ooit een documentaire gezien over een verre planeet die niet draaide, dus één kant was altijd donker en steenkoud en de andere kant was altijd licht en lekker warm.

Rockstar schreef op 18-09-2023 om 14:31:

[..]

Ik heb een idee. Ik heb ooit een documentaire gezien over een verre planeet die niet draaide, dus één kant was altijd donker en steenkoud en de andere kant was altijd licht en lekker warm.

En wat is dan 'lekker warm'? 

Op mijn plekje is het dan overdag wel licht, maar wel bewolkt dus geen zon, een graad of 7-12, af en toe een bui. En om 17.00-18.00 donker is prima

Ik heb wel wat herfstdeco klaar staan, o.a. stenen pompoenen, maar ik wacht er nog wat mee tot begin oktober.

Cle0 schreef op 18-09-2023 om 14:43:

[..]

En wat is dan 'lekker warm'?

Op mijn plekje is het dan overdag wel licht, maar wel bewolkt dus geen zon, een graad of 7-12, af en toe een bui. En om 17.00-18.00 donker is prima

Echt? 
met 5-6 donker ben ik dus alle dagen in het donker naar buiten. ‘S ochtends is het dan ook laat licht. Ik moet echt van september tm april in het donker naar mijn werk en nov-Jan/feb ook weer in het donker terug. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.