Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/Nee 17-9 Ben je blij dat het nu echt herfst wordt?

Peiling

blij met de herfst?
128 stemmen
51%
49%

Blèèèh, vreselijk dat de zomer weer op zn eind loopt! Nu hoeft het voor mij ook echt niet dagelijks 28 graden te zijn en ook niet persé tot 22.30 uur licht, maar vind de komende maanden echt de meest afschuwelijke vh jaar.

Feestdagen heb ik ook helemaal niets mee, gezellige dagen/avonden met leuke/lieve mensen om me heen maak ik zelf genoeg, dus die verplichtingen kunnen mij gestolen worden. Koud, guur, donker en nat weer, bah! 

Ik ben altijd weer blij als oktober t/m februari voorbij zijn, kan me niet snel genoeg gaan…… op naar de lente en zomer ❤️

FancyDuck29

FancyDuck29

17-09-2023 om 19:33

Niet blij, extatisch ik ben dol op de herfst.

Lieveheersbeest schreef op 17-09-2023 om 19:33:

Niet blij, extatisch ik ben dol op de herfst.

Vertel, maak ons enthousiast!

Als ik kon kiezen dan zou ik alleen maar herfst en lente willen hebben. Wég met de winter en zomer. Ik kan niet tegen hitte en kou, vandaar. Ik heb echt de dagen zitten aftellen totdat het zomerweer voorbij was… vanaf morgen wordt het eindelijk lekker weer (voor mij dan) en kan ik weer buiten van alles gaan ondernemen 

Moirmel schreef op 17-09-2023 om 18:23:

Kijk elk jaar weer uit naar de herfst. Geen fan van de zomer. De hitte op zich is niet zo erg, maar heb het lastiger met de lange schoolvakantie en het gegeven dat ik veel minder alleen thuis ben.
Nu de scholen weer open zijn en iedereen weer werken gaat, kan ik ook overdag rustig buiten zitten om te lezen, zonder het lawaai uit de andere tuinen.

Die lange zomervakantie is voor mij juist iets om wel van de zomer te houden😁

De seizoenen hebben hun charme, zeker. Maar ik word altijd wat weemoedig van het einde van de zomer. De barbecue schoonmaken en de garage in. Tuinmeubels onder hun hoes. Fleurige uitbundige zomerbloeiers die plaats maken voor bescheiden heide en viooltjes. Zonnebrandcrème achter in de kast. Zomerjurkjes naar zolder. Bericht van het lokale zwembad; het is weer hondenzwemmen! Buitenbad dicht dus. Badje schoonmaken en opruimen. Tot volgend jaar. De zomer gaat altijd zo echt voorbij voorbij. De andere seizoenen gaan voor mijn gevoel meer geleidelijk in elkaar over. En kennen ook niet zo'n 'afsluiten'. En dus neem ik altijd wat verdrietig afscheid van de zomer. Als het dan eenmaal echt herfst is kan ik ook wel genieten van die keer dat de zon schijnt op het zelfde moment dat ik vrij ben en buiten ben. Maar deze periode van het 'afsluiten' van de zomer stemt me nog weemoedig.

Nee zeker niet! Je zal mij niet gauw horen klagen over het weer omdat dat zo weinig zin heeft. Maar ik ben van de zomer zes weken naar een tropisch land geweest en toen we thuis kwamen was hier die warme week, wat een genot! Ik kan zo genieten van de zomer, van de warmte, de vrijheid, het buiten leven, de relaxte vakantiesfeer, kinderen lekker vrij, varen, ijsjes eten, toeristen in de stad; wat een rijkdom! Dus niet alleen de warmte, maar eigenlijk alles wat bij de zomer 'hoort' vind ik echt heel positief. Behalve de muggen😅.

FancyDuck29

FancyDuck29

17-09-2023 om 21:49

Herfstappeltaart schreef op 17-09-2023 om 19:38:

[..]

Vertel, maak ons enthousiast!

‘S ochtends een frisse neus kunnen halen, en wellicht ‘s middags nog even genieten van ‘met zonder jas’. Iedere zonnestraal is een cadeautje, geen vanzelfsprekendheid. Herfst betekent laagjes = meer kleding, en ik ben dol op kleding  Niet meer zweten zonder te sporten. Sjaals kunnen weer uit de kast (dol op sjaals). De natuur verandert en er is veel meer variëteit te zien. De menukaarten veranderen ook: wild, rode wijn saus, stoofpeertjes. Pumpkin spice latte een bockbiertje bij het gestookte fikkie op het terras. ‘S avonds de kaarsjes aan en een spelletje spelen. In de plassen stampen… ik wil het allemaal 

Een paar graden koeler mag wel overdag (tussen de 18 en 22 vind ik lekker) en dan frisse nachten. Zo heb ik het het liefst het hele jaar.

Lieveheersbeest schreef op 17-09-2023 om 21:49:

[..]

‘S ochtends een frisse neus kunnen halen, en wellicht ‘s middags nog even genieten van ‘met zonder jas’. Iedere zonnestraal is een cadeautje, geen vanzelfsprekendheid. Herfst betekent laagjes = meer kleding, en ik ben dol op kleding Niet meer zweten zonder te sporten. Sjaals kunnen weer uit de kast (dol op sjaals). De natuur verandert en er is veel meer variëteit te zien. De menukaarten veranderen ook: wild, rode wijn saus, stoofpeertjes. Pumpkin spice latte een bockbiertje bij het gestookte fikkie op het terras. ‘S avonds de kaarsjes aan en een spelletje spelen. In de plassen stampen… ik wil het allemaal

. Nu ga ik opgewekt de herfst in.

Mevrouw75 schreef op 17-09-2023 om 20:38:

[..]

Die lange zomervakantie is voor mij juist iets om wel van de zomer te houden😁

Ja ik ook! Lekker vrij in plaats van aan het werk, wie wil dat nou niet. 

Rockstar schreef op 18-09-2023 om 09:36:

[..]

Haha, en de rest van het jaar klagen dat je werk zo zwaar is en je heus echt waar niet zo lang vakantie hebt 

_Audrey schreef op 18-09-2023 om 09:43:

[..]

Haha, en de rest van het jaar klagen dat je werk zo zwaar is en je heus echt waar niet zo lang vakantie hebt

Ja zoiets

Nee serieus, in mijn andere werk had ik nooit zo’n behoefte aan vakantie, maar vond ik het wel belachelijk dat ik mijn tijd moest verdoen op een kantoor, alleen maar omdat mijn contract dat voorschreef, als het zwembadweer was. Dat ‘ik verdoe mijn tijd’ heb ik nu in ieder geval nooit. 

Mevrouw75 schreef op 18-09-2023 om 09:56:

[..]

Ja zoiets

Nee serieus, in mijn andere werk had ik nooit zo’n behoefte aan vakantie, maar vond ik het wel belachelijk dat ik mijn tijd moest verdoen op een kantoor, alleen maar omdat mijn contract dat voorschreef, als het zwembadweer was. Dat ‘ik verdoe mijn tijd’ heb ik nu in ieder geval nooit.

Herkenbaar Zat ik in mijn uppie op kantoor naar werk te zoeken,  alleen maar omdat er nou eenmaal iemand aanwezig moest zijn. Iedereen op vakantie en lekker in de zon en daar zit je dan. Wat was dat vreselijk! 

Rockstar schreef op 18-09-2023 om 09:36:

[..]

Iets andere situatie omdat ik vrij prikkelgevoelig ben (ass) en het voor mij dus betekend dat ik twee maanden amper kan buiten zitten om rustig te lezen door het lawaai van de buurtkinderen (en echt ik gun hen een leuke vakantie, maar wat ben ik blij als de scholen weer opengaan). 
Ook toen ik nog werkte nam ik nooit vakantie in de zomermaanden, altijd in de tussenseizoenen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.