Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Is er al een kerstpakkettentopic?

Ik heb ook donderdag de jaarlijkse kerstmarkt met lokale ondernemers waar je dan munten mag besteden. Ik ben benieuwd. Ik drink niet en kan niet tegen parfum dus voor mij is t vaak chocolade en iets om neer te zetten of een sjaal. Vorig jaar een boekenbon gedaan. Die ligt er nog bedenk ik me nu.  Oeps. Heb een reader met abonnement. Zoon mag m gaan besteden.

Auwereel schreef op 09-12-2024 om 23:31:

Ik hoor op mijn werk over "geld tekort" en "bezuinigingen", ik denk dat het blijft bij de kerstbijeenkomst dit jaar, zonder pakket

ik weet niet of je onder een cao valt, maar een kerstpakket is onderdeel van het beloningspakket en daarmee van je salaris. Dus als in de cao staat dat er een kerspakket gegeven wordt kunnen ze dat niet zomaar achterwege laten. 

Mijn collega’s mochten dit jaar kiezen uit een tijdschriftenbak, een picknickmand, een handbagage trolley, een gietijzeren braadpan en een solar powerbank.
Daarnaast krijgen we nog een vega pakketje van de plaatselijke lekkernijen winkel.

wij krijgen weer een digitale bon twv €50

Gisteren mijn kerstpakket mee genomen. Er zat een rolkoffer in en nog wat chocolade en nootjes enzo. Ik werk trouwens niet bij de Jumbo, dus hij is niet geel gelukkig. Hij komt vast wel een keer van pas.

Hier een bon om iets uit te zoeken. Keuze genoeg in principe  maar ook een hoop waardeloze onzindingen voor dat bedag.  Ik twijfel nu tussen een Etosbon van 30 euro.Een kortlopend tijdschrift abonnement.  Een powerbank. Of doneren. Ben er nog niet echt uit.
Wat ik zeker niet ga kiezen: 4 kleine espressokopjes voor dat bedrag of 2 kaarsenhoudertjes.    dat kiest toch echt niemand?

lientje69 schreef op 15-12-2024 om 15:30:

Hier een bon om iets uit te zoeken. Keuze genoeg in principe maar ook een hoop waardeloze onzindingen voor dat bedag. Ik twijfel nu tussen een Etosbon van 30 euro.Een kortlopend tijdschrift abonnement. Een powerbank. Of doneren. Ben er nog niet echt uit.
Wat ik zeker niet ga kiezen: 4 kleine espressokopjes voor dat bedrag of 2 kaarsenhoudertjes. dat kiest toch echt niemand?

Bij dat soort bonnen kies ik ook bijna altijd voor een bon voor etos of bol als dat kan. Het enige wat ik er ooit voor besteld heb wat geen bon was was een tasje, was een prima klein schoudertasje wat jaren is meegegaan. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

15-12-2024 om 15:47 Topicstarter

Dat soort bonnen gaat altijd naar mijn nichtje. Meiden van  begin 20 kunnen vaak nog wel iets met keuzes uit een staafmixer, schalensetje of theemokken voor hun eerste huisje.

Dolfje schreef op 15-12-2024 om 15:42:

[..]

Bij dat soort bonnen kies ik ook bijna altijd voor een bon voor etos of bol als dat kan. Het enige wat ik er ooit voor besteld heb wat geen bon was was een tasje, was een prima klein schoudertasje wat jaren is meegegaan.

Bol.com zat er helaas  niet tussen. Anders had ik  die idd zeker gekozen!

Waarschijnlijk weer een VVV-kaart , net als vorig jaar .

Ik heb voor onze schoonmaakhulp (moslima) een zo niet-kerstig mogelijk kerstpakket gemaakt, om haar niet in verlegenheid te brengen. Dus eerder een winterpakketje. Erin zat een pakketje chocola in de vorm van sneeuwpopjes (geen gelatine), een kaars in de vorm van een dennenappel en (vooruit) toch twee simpele kerstballen, een rode en een groene. Kaartje erbij om een gelukkig Nieuwjaar te wensen met wat meer geld dan anders. Ze appte dat ze er blij mee was.

Bij mijn werkgever is het al een tijdje gerotzooi rondom het kerstpakket. Een echt pakket hebben we nooit gehad. In mijn eerste jaren kregen we een fles bubbels, die maakten wij altijd soldaat met Oud en Nieuw. Scheelde mij weer inkopen. Daarna kleine pakketjes met nootjes of een uitzoeksysteem met dingen als douchegel, vogelvoer etc. Dat vogelvoer was zo'n mega zak, ik geloof dat dit nu het 4e jaar is dat de musjes in onze tuin er blij van worden. 

Ineens kwam er vanwege het saamhorigheidsgevoel ook een diner bij met het voltallige personeel in een afgehuurd restaurant, als extraatje. Vorig jaar was het alleen maar dat diner en daar waren sommige werknemers het niet mee eens: dan moesten ze in de avond ineens ook wat met werk terwijl ze thuis een gezin hadden waar ze liever zaten, of niet konden vanwege sport/hobby/..., en als je dan niet komt, heb je dus geen kerstgeschenk. 

Inmiddels hebben we een nieuwe directie en een nieuw beleid: ene jaar wordt het zo'n diner, het andere jaar zou het een presentje zijn. De laatste dag voor de kerstvakantie is standaard "kerstontbijt" (lees: oud kerstbrood met lauwe chocolademelk). Dit jaar zou het een presentje zijn, maar ik heb er nog niets van gehoord en vrijdag start de vakantie. Wel hebben we dit jaar met sinterklaas behalve de geijkte chocoladeletter (van de Aldi, mij hoor je niet klagen), ook een boek gekregen over hoe je moet omgaan met vervelende collega's. Grapje? Of zijn er serieuze problemen? 

Ook van man is er nog niets bekend over een kerstgeschenk, maar hij mocht voorgaande jaren inderdaad iets uitzoeken van de twinkelingensite of hoe dat ook heet. Hij kreeg dit jaar met sinterklaas een letter die al een paar maanden over datum was (over van vorig jaar?) en een zak mix om pepernoten te bakken. Op zich is dat laatste wel leuk, maar ze kregen het pas op 5 december en het lijkt me niet dat je daarna nog pepernoten gaat bakken. De mix was houdbaar tot juli 2025, dus tot volgend jaar bewaren was ook niet echt een optie. De letter heeft hij overigens gewoon opgegeten. De bakmix heb ik gedoneerd.   

Ach, we nemen het allemaal niet zo serieus meer. We weten inmiddels dat de presentjes van onze werkgevers "mwoah" zijn. 

Je kon kiezen tussen het traditionele pakket of uitzoeken op een markt.

Ik heb op de markt een spel, een paar biertjes en chocola. Dus erg tevreden 

Ik heb net nieuw werk maar wel een kerst'geschenk' gekregen, waarvan ik niet goed weet of ik er nou iets speciaals (bloemen of iets kerstigs of 10 plakken Tony Ch  ) van moet kopen of gewoon boodschappen; we hebben een cadeaukaars vd Jumbo van 25E gehad...Ben al blij dat ik wat gekregen heb aangezien ik een tijdje geen werk had maar wat ik hiervan moet vinden weet ik niet zo goed...

wij hebben donderdag kerstbrunch en een activiteit voor wie dat leuk vindt met eigen locatie. We krijgen altijd een bol bon van €50 en iets van een boekje met tips/recepten oid geschreven door collega’s. 
onze teamleiders doen er altijd nog een aardigheidje bij met een geschreven persoonlijk woordje voor iedereen, dat vind ik eigenlijk nog het leukste. 

MissHolmes schreef op 15-12-2024 om 22:21:

Ik heb net nieuw werk maar wel een kerst'geschenk' gekregen, waarvan ik niet goed weet of ik er nou iets speciaals (bloemen of iets kerstigs of 10 plakken Tony Ch ) van moet kopen of gewoon boodschappen; we hebben een cadeaukaars vd Jumbo van 25E gehad...Ben al blij dat ik wat gekregen heb aangezien ik een tijdje geen werk had maar wat ik hiervan moet vinden weet ik niet zo goed...

BIj mij was er ook een borrel/feestje. En dus die Jumbo kaart (Waarvan ik nog niet weet wat ik ervan ga kopen...)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.