Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

BrightEchidna89

BrightEchidna89

05-01-2023 om 10:32

Hond, paktraining ja of nee?

Peiling

Paktraining nuttig?
78 stemmen
3%
88%
9%

Valdemar schreef op 16-01-2023 om 04:59:

@Poezie:
Sloten en bewakingscamera's zorgen voor een vals gevoel van veiligheid.

Een wapen naast je bed ook. Als iemand in de kamer staat met een pistool ben je altijd te laat.

Ik zou mij persoonlijk ook juist niet veilig voelen bij iemand die in het leven staat zoals jij.

Valdemar schreef op 16-01-2023 om 04:59:

@ToetieToover:
Je hebt totaal geen besef over ons gezin en dan direct deze conclusie trekken? Dikke duim.

@Poezie:
Sloten en bewakingscamera's zorgen voor een vals gevoel van veiligheid.

Het levert in ieder geval wel op dat er van binnenuit geen gevaar dreigt, en het ontmoedigd gevaar van buitenaf wat het niet specifiek op jou gemunt heeft.

Kritiek op het wereldbeeld van TO lijkt mij niet erg on-topic

Doglover351 schreef op 16-01-2023 om 09:11:

Nou, de vraag van TO is: "Paktraining ja of nee". Het wereldbeeld van TO is wel relevant, want met zo'n wantrouwende houding naar de medemens zou ik paktraining nóg meer afraden. Daar komt alleen maar gevaar van. 

Zijn wereldbeeld is relevant omdat dat de reden is dat hij nadacht over paktraining. Namelijk zijn hond als agressief wapen kunnen gebruiken mocht er oorlog of iets dergelijks uitbreken. 

Terwijl die hond en zo in het leven staan je waarschijnlijk niet zal beschermen als de shit echt uitbreekt.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

16-01-2023 om 18:32

Er staat toch in de OP wat de motivatie o.a. is? Dus het is wel degelijk van belang. 

Lollypopje schreef op 16-01-2023 om 09:31:

[..]

Zijn wereldbeeld is relevant omdat dat de reden is dat hij nadacht over paktraining. Namelijk zijn hond als agressief wapen kunnen gebruiken mocht er oorlog of iets dergelijks uitbreken.

Terwijl die hond en zo in het leven staan je waarschijnlijk niet zal beschermen als de shit echt uitbreekt.

Bediscussiëren of het wereldbeeld van TO gelegitimeerd is, is irrelevant tot de vraag of een hond dat hem zou kunnen beschermen.

Daarbij vind ik het te zwart-wit om zo te zeggen dat een hond dat niet zo kunnen. Politiehonden schrikken ook niet weg van schreeuwende menigten met wapens. 

Doglover351 schreef op 16-01-2023 om 19:28:

[..]

Bediscussiëren of het wereldbeeld van TO gelegitimeerd is, is irrelevant tot de vraag of een hond dat hem zou kunnen beschermen.

Daarbij vind ik het te zwart-wit om zo te zeggen dat een hond dat niet zo kunnen. Politiehonden schrikken ook niet weg van schreeuwende menigten met wapens.

De gemiddelde politiehond woont niet bij een gezin IN huis,  meestal in een kennel

Ysenda schreef op 16-01-2023 om 19:32:

[..]

De gemiddelde politiehond woont niet bij een gezin IN huis, meestal in een kennel

Nee hoor, een kennis van mij fokt en voedt politiehonden op. Haar honden leven gewoon in een huiselijke kring, oftewel, in haar huis waar ook gewoon bezoek komt.

Doglover351 schreef op 16-01-2023 om 19:28:

[..]

Klopt. Maar hij wil een gezinshond die daarnaast de vijand uit zichzelf kan aanvallen zonder commando. Ik ben geen hondenkenner maar ik betwijfel of een hond uit zichzelf het onderscheid kan maken tussen de vijand en een onschuldig iemand die zijn terrein op wandelt.

Lollypopje schreef op 16-01-2023 om 19:41:

[..]

Klopt. Maar hij wil een gezinshond die daarnaast de vijand uit zichzelf kan aanvallen zonder commando. Ik ben geen hondenkenner maar ik betwijfel of een hond uit zichzelf het onderscheid kan maken tussen de vijand en een onschuldig iemand die zijn terrein op wandelt.

Zonder begeleiding is dat lastig voor de hond ja. Het zou kunnen als je altijd je gasten zelf ontvangt met de hond naast je en dat hij dan wel mensen aanpakt/afblaft als het baasje niet aanwezig.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

16-01-2023 om 19:47

ToetieToover schreef op 16-01-2023 om 08:02:

[..]

Welke conclusie? Dat jij ervoor moet zorgen dat jij zelf veilig blijft voor de mensen om je heen? Dat is omdat ik lees wat jij schrijft en ik maak me zorgen. De grootste zorg is dat jij niet open staat voor een toets aan ‘is dit nog normaal’ en zelfreflectie lees ik ook niet van jou. Niks duim. De overeenkomsten met mijn (inmiddels overleden) broer: alcoholisme, psychische problemen, angst voor andere mensen, slapen met een wapen.

Spijtig voor je ervaring met je wijlen broer, maar misschien zit er toch een stuk projectie? 
Kan het best begrijpen trouwens want ik formuleer niet altijd even subtiel.

Stelt het je gerust als ik je zeg dat mensen mij typeren als zachtaardig, verzorgend en beleefd? Dat ik in de veertig jaar dat ik hier al rondloop nog nooit in aanraking ben geweest met de politie, zelfs niet voor een boete. Dat in de vechtpartijen waarbij ik betrokken was, ik ofwel tussenbeide kwam om de gemoederen te bedaren of de agressor in bedwang hield. 

Paktraining is niet onwenselijk an sich, mocht TO een pittige hond kopen is het wel een handig hulpmiddel om de hond te ondersteunen in zijn pittige karakter. 

Als voorbeeld heb ik in mijn omgeving een hond eigenaar die een zeer pittige Australische herder heeft die het baasje door zijn energielevel soms tot bloedens toe bijt. Haar werd aanbevolen om paktraining te gaan doen, om het bijten te reguleren.

(De eigenaresse had deze hond overigens aanschaft voor het beoefenen van een andere hondensport en had zich dus verkeken op de pittigheid)

Doglover351 schreef op 16-01-2023 om 19:33:

[..]

Nee hoor, een kennis van mij fokt en voedt politiehonden op. Haar honden leven gewoon in een huiselijke kring, oftewel, in haar huis waar ook gewoon bezoek komt.

Ik denk niet dat zij getrainde honden in huis heeft. Dat is in ieder geval niet de gewenste situatie. Honden van handhavingsdiensten hebben altijd een aparte kennel, bij de woning van degene die met ze werkt.

MMcGonagall schreef op 16-01-2023 om 19:49:

[..]

Ik denk niet dat zij getrainde honden in huis heeft. Dat is in ieder geval niet de gewenste situatie. Honden van handhavingsdiensten hebben altijd een aparte kennel, bij de woning van degene die met ze werkt.

Goed, we kunnen hier een welles-nietes van maken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.