Huiskamer
BeneficialJay65
14-07-2022 om 15:09
Hoe vol is jouw huis?
Hoeveel spullen, rommeltjes, tierelantijntjes heb jij in je huis, hoeveel hangt er aan je muur ( lijsten, decoratie, foto’s )?
Is het bij jou gezellig rommelig, of ben je meer van weinig spullen.
Ik ben niet zo van de vele spullen en decoratie, liever wat minder aan de muur en niet overal prullaria.
Auwereel
14-07-2022 om 22:44
Mijn ouders vroegen ook regelmatig san mijn broer of hij de zolder niet eens opruimen moest, ja dat doe ik nog wel een keertje was altijd het antwoord. Toen mijn ouders overleden waren en het huis verkocht en leeggehaald moest worden, brak het keertje aan.
Dewi-Sri
14-07-2022 om 22:56
Ik ben een minimalist pur sang en hier staat niets dat geen functie heeft. Al mijn boeken staan op mijn werkkamer. We zoeken alleen nog 1 groot schilderij (modern) voor aan de muur en eventueel een sculptuur. Meer dan dat gaat het niet worden. Ik haat fotolijstjes en dat soort prullaria.
RavIvaR
14-07-2022 om 23:06
ToetieToover schreef op 14-07-2022 om 16:29:
Als frutsels heb ik alleen planten en wat kaarsen. Ongeveer 10 kandelaars in diverse soorten en 100+ planten. Is dat nou rommelig of niet? Boeken heb ik maar weinig, alleen fotoboeken en dan nog achter deurtjes (ik heb een e-reader). Bordspellen idem achter deurtjes. Ik heb niet eens een fruitschaal met troepjes. Eigenlijk ben ik heel opgeruimd, op die jungle na! Aan de muur hangt van alles maar ja ik maak zelf schilderijen... dus die passen -kuch vind ik zelf- heel goed in mijn kleurrijke interieur.
Klinkt als een heerlijke leefomgeving!
Oke, ik houd van planten en de kennis dat je de bordspellen weliswaar niet ziet maar ze er wel zijn zijn pluspunten.
Miekemv
14-07-2022 om 23:10
GroenTuintje schreef op 14-07-2022 om 22:35:
ik ken ook maar weinig mensen die een heel leeg huis hebben
Dat is dan ook weer zo kaal.
Rockstar
14-07-2022 om 23:16
Ik zou het niet vol noemen, eerder goed gevuld. Ik haaaaat lege huizen, kale huizen, huizen waarin niet geleefd lijkt te worden en waarin de eigenaar geen persoonlijkheid lijkt hebben (nja, een lege persoonlijkheid dan misschien). Ik heb mooie meubels, mooie decoratie, planten en nepbloemen, het meeste met zorg uitgezocht, sommige dingen gekregen of meegesleept van mijn kinderkamer. Ik hou niet van troep, dus dat is er meestal dan ook niet, tenzij ik het in gebruik heb. Momenteel ligt er een krant op de salontafel, 2 pakjes op de eettafel die ik moet opsturen en wat afwas van vandaag op het aanrecht en dat is het wel.
ToetieToover
14-07-2022 om 23:31
Waar las ik dat nou laatst... “niemand heeft een lege kamer in zijn huis” was vast zo’n mindfulness-achtig boek. En het is zo. Meer huis, meer spullen. Gelukkig heb ik een klein huis met weinig bergruimte en als mijn laatste kind uit huis vertrekt, moet ik eerlijk bekennen dat ik nu al plannen heb om die kamer in te pikken.
Fiorah
14-07-2022 om 23:34
Veel te vol en daar baal ik van. Ik ben absoluut niet van de tierelantijntjes. Ik heb twee kandelaars, 3 stenen kraanvogels en best een aantal plantjes maar dat was het wel qua accessoires. Maar verder??
Was
Was
Was
Schoenen
Sportspullen
Speelgoed
Boeken
Spullen voor werk
Spullen voor klussen
Spullen van de hond
Tassen
Nog meer tassen
Meer was
Wasrekken
Wasmanden
Onafgemaakte projecten
Zucht...
Ik wil veel wegdoen en ooit was ik daar best ver in en toen kreeg ik een groter huis en was het drama.
RavIvaR
15-07-2022 om 00:17
Fiorah (en uiteraard anderen die dat willen) Misschien is het een idee om in het minimalisme topic mee te lezen en wellicht schrijven.
Om mee te doen hoef je echt niet minimalistisch te zijn. (Ben ik ook niet) De intentie om wat te ontspullen is voldoende.
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-grote-minimalisme-topic?page=26#784
Herfstappeltaart
15-07-2022 om 07:38
Mijn salontafel en eettafel zijn leeg, op wat onderzettertjes en 1 plant na. De muren zijn wel bezet door o.a. 2 grote spiegels, een klok en een familiefoto. Vensterbanken: grote landelijke, stoere potten met planten, een paar fotolijstjes. Een servieskast met glazen deuren waarachter een kristallen glasservies en een koffieservies (in 1 kleur, zonder motief) te zien is. Een vloerkleed van hennep, wat kussens op de bank in effen groene stof. Ik heb nergens patronen, alles effen. Verder planten op plekken waar ze horen naar mijn gevoel.
Dus nee, niet leeg maar gezellig. Toch oogt het hier niet vol. Komt door de lege tafels denk ik en door het ontbreken van patronen op gordijnen en meubels.
bieb1963
15-07-2022 om 09:00
kitchenwitch schreef op 14-07-2022 om 17:51:
Ik ben niet zo van de strakke lijnen. En ook niet van het VT wonen design... Ik heb net even geteld, er staan hier alleen al 36 planten op verschillende plekken in de woonkamer. De (gelukkig brede) vensterbanken staan vol, plus grotere en kleinere exemplaren overal verspreid. Volle boekenplanken, niet op kleur of op grootte maar op favoriete schrijvers gesorteerd.
Qua meubels een mix van erfstukken, vintage en doodgewone Ikea. Dan nog een aquarium en een terrarium, wat verzamelstukken en handgemaakte spullen...
Nee, strak is het hier niet. En leeg ook niet. Wel is het altijd opgeruimd, alles heeft zo zijn eigen plek en wat ik gebruikt heb berg ik op, wat ik laat vallen raap ik op en wat ik uittrek hang ik weg.
Alleen de hond zoekt zijn eigen plekjes uit, dus die kun je overal in de kamer aantreffen...
Hier idem.
Fiorah
15-07-2022 om 10:11
RavIvaR schreef op 15-07-2022 om 00:17:
Fiorah (en uiteraard anderen die dat willen) Misschien is het een idee om in het minimalisme topic mee te lezen en wellicht schrijven.
Om mee te doen hoef je echt niet minimalistisch te zijn. (Ben ik ook niet) De intentie om wat te ontspullen is voldoende.https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-grote-minimalisme-topic?page=26#784
Oh wat leuk, dat vind ik zeker fijn. Dankjewel!
rionyriony
15-07-2022 om 11:16
Je bedenkt het niet; het overkomt je. Je denkt: ach; wat een mooie plant! En thuisgekomen met die plant besef je ineens dat op die plek al een plant stond die je nog steeds mooi vindt.
En voor je het weet heb je 50 planten.
In die programma's van VT-wonen hebben de mensen kennelijk genoeg aan een bank, een fauteuil, een salontafel, een eetset, twee lampen en twee prenten aan de muur.
Maar dat is bij mij geen reële situatie.
GlamorousGuanaco18
15-07-2022 om 11:47
rionyriony schreef op 15-07-2022 om 11:16:
Maar dat is bij mij geen reële situatie.
Bij niemand volgens mij! Tenzij je echt helemaal niets bewaart en je helemaal nergens aan hecht.
Tuinfluiter
15-07-2022 om 11:57
Er staat veel in mijn huis maar het is niet vol we hebben een flinke woonkamer.
Aan de muur schilderijen, een wandmeubel met boeken, servies en een paar mooie glazen voorwerpen, verder heb ik kaarsen, glas kunst en planten staan.
Rommel en wasgoed staat er niet dat ruim ik dagelijks op. Ik hou niet van een minimalistisch inrichting veel voorwerpen heb ik al lang en heb ik zorgvuldig uit gekozen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.