Huiskamer
BeneficialJay65
14-07-2022 om 15:09
Hoe vol is jouw huis?
Hoeveel spullen, rommeltjes, tierelantijntjes heb jij in je huis, hoeveel hangt er aan je muur ( lijsten, decoratie, foto’s )?
Is het bij jou gezellig rommelig, of ben je meer van weinig spullen.
Ik ben niet zo van de vele spullen en decoratie, liever wat minder aan de muur en niet overal prullaria.
Mevrouw75
14-07-2022 om 19:02
GroenTuintje schreef op 14-07-2022 om 19:00:
[..]
Ja, lach er maar oom. Het is de vloek van mijn leven.
ToetieToover
14-07-2022 om 19:03
kitchenwitch schreef op 14-07-2022 om 17:51:
Ik ben niet zo van de strakke lijnen. En ook niet van het VT wonen design... Ik heb net even geteld, er staan hier alleen al 36 planten op verschillende plekken in de woonkamer. De (gelukkig brede) vensterbanken staan vol, plus grotere en kleinere exemplaren overal verspreid. Volle boekenplanken, niet op kleur of op grootte maar op favoriete schrijvers gesorteerd.
Qua meubels een mix van erfstukken, vintage en doodgewone Ikea. Dan nog een aquarium en een terrarium, wat verzamelstukken en handgemaakte spullen...
Nee, strak is het hier niet. En leeg ook niet. Wel is het altijd opgeruimd, alles heeft zo zijn eigen plek en wat ik gebruikt heb berg ik op, wat ik laat vallen raap ik op en wat ik uittrek hang ik weg.
Alleen de hond zoekt zijn eigen plekjes uit, dus die kun je overal in de kamer aantreffen...
Ik decoreer ook met katten, een plukje wit, grijs, crème, oranje her en der. Met of zonder kat, die plukken - maar de door de katten achtergelaten accessoires ruimen we weer op
Opgeruimd ben ik ook. Aan het einde van een activiteit ruim ik de gebruikte spullen altijd direct weer op.
LiefsteFeetje
14-07-2022 om 19:10
Weinig tierlantijntjes, ik haat prullen en kaarsjes enz.
Maar gewoon wel vol want klein huis en 4 mensen met hun spullen en hobby's in dat kleine huisje.
GroenTuintje
14-07-2022 om 19:29
Mevrouw75 schreef op 14-07-2022 om 19:02:
[..]
Ja, lach er maar oom. Het is de vloek van mijn leven.
Ik herken het wel, ik ben namelijk de enige die wel eens ontspult hier, als ik dat niet deed, waren we allang vastgegroeid in de spullen (partner kan moeilijk dingen wegdoen en mijn kids zijn ook een stel verzamelaars
Ambra
14-07-2022 om 19:36
in de huiskamer hangt aan 1 wand een Dockfour met wat foto's ertussen gestoken. En een vaasje en waxinelichthouder. De andere muren hangt niets aan. Ja, behang. Verder in hal en op zolder groot fotobehang ( Klimt en nog een schilder, die ben ik even kwijt. Muren in de buurt zijn meegeverfd in afgeleide kleuren. Dat maakt het rustig. Oppervlaktes proberen we leeg te houden maar dat mislukt vaak.
Auwereel
14-07-2022 om 20:15
Vol. Mijn huis is vooral vol met boeken. Ook een paar boekenplanken met prijzen, bekers die mijn kinderen hebben gewonnen met wedstrijden. De meeste van die prijzen zijn al oud, maar ik kan niet over mijn hart verkrijgen ze weg te doen.
Ook heb ik een kast vol cd's waar ik er maar een fractie van draai en ook niet vaak, ik prefereer Spotify en m'n koptelefoon.
En verder versieren mijn cavia's een hoek kamer, maar hooi is ook op andere plekken van het huis te vinden.
Miekemv
14-07-2022 om 20:33
redbulletje schreef op 14-07-2022 om 17:23:
Ik heb veel gezellige spulletjes van allerlei reizen meegenomen die mijn interieur opleuken.
Dat is juist leuk.
Miekemv
14-07-2022 om 20:34
Ik heb type ontploft huisje, veel rommeltjes, boeken en dieren en hun zooi.
Friezinnetje
14-07-2022 om 21:51
ik ben ook wel van de rommeltjes en ruim te weinig op. Nou ja, ik ruim wel op, maar binnen een dag ligt het er weer...
Ik ben wel van veel planten, de kattenspeeltjes liggen door de kamer. Reclamefolders of andere boeken liggen op tafel. Het aanrecht staat te vol, de plank er boven staat vol met potjes met kruiden.
Feles
14-07-2022 om 22:01
Hier ook een vrij vol huis, veel boeken en mijn man is een verzamelaar. Verder hebben de kinderen nogal veel speelgoed. Maar dat wordt vanzelf weer wat minder als ze ouder worden.
Ik houd niet van te veel prullen. Die vangen alleen maar stof.
Miekemv
14-07-2022 om 22:02
Friezinnetje schreef op 14-07-2022 om 21:51:
ik ben ook wel van de rommeltjes en ruim te weinig op. Nou ja, ik ruim wel op, maar binnen een dag ligt het er weer...
Ik ben wel van veel planten, de kattenspeeltjes liggen door de kamer. Reclamefolders of andere boeken liggen op tafel. Het aanrecht staat te vol, de plank er boven staat vol met potjes met kruiden.
Of ons huis is te klein
Tara82
14-07-2022 om 22:21
Miekemv schreef op 14-07-2022 om 22:02:
[..]
Of ons huis is te klein
Mijn ervaring is dat de grote van mijn huis niet uitmaakt. Toen ik een studentenkamer had van 12 m² was het vol. Toen we gingen samen wonen in een 3 kamer appartement was het heel snel net zo vol. En nu in onze eengezinswoning is het nog steeds vol. Ik zou graag een nog iets groter huis willen, maar dat is vast net zo snel weer vol.
Serengeti
14-07-2022 om 22:29
Ik (chaotisch typje) heb ook een vol huis..
Wat ik nu zie vanaf de bank: veel boeken (grootste deel in de kast, maar er ligt ook her en der wat in de woonkamer), reclamefolders, veel freubelmateriaal op de eettafel, planten, her en der staan tassen, meerdere kattenmandjes, meerdere schoenen staan nu voor de bank omdat ik nog niet weet welke ik morgen aan ga trekken...
watertoren
14-07-2022 om 22:40
Ik hou niet van rommel en van veel dingen bewaren. Mijn zoon is een tijd lid geweest van Top Gear en die tijdschriften mochten niet weg zo ook de tijdschriften van Feyenoord. Nu heeft hij een eigen huis gekocht en ik opperde dat hij die zooi ook onderhand mee kon nemen en wat denk je? Nu mag het wel allemaal weg want hij wil die zooi thuis ook niet. Toen hij nog thuis woonde heb ik al zo vaak gevraagd van wat ga je daar ooit mee doen. Niks dus. De papierkliko zit nu elke maand overvol want ik heb geen zin om daar apart voor naar de milieustraat te rijden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.