Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe vaak douche jij?

Misschien een rare vraag, maar als je 's avonds doucht en niet meer weg hoeft; gebruik je dan deo?

Ik zelf niet, want ik hoef toch niet meer weg. Maar ik benoemde dat laatst dus tegen een vriendin. Het antwoord weet ik niet meer precies, maar echt fris vond ze het niet.

Soms slaan mensen door hoor.

noas_1993 schreef op 22-08-2023 om 16:37:

Misschien een rare vraag, maar als je 's avonds doucht en niet meer weg hoeft; gebruik je dan deo?

Ik zelf niet, want ik hoef toch niet meer weg. Maar ik benoemde dat laatst dus tegen een vriendin. Het antwoord weet ik niet meer precies, maar echt fris vond ze het niet.

Ja,  ik gebruik een roller en dat vind ik het prettigst om op te doen meteen na het douchen. Als ik pas de volgende ochtend deo op doe blijf ik een plakkerig gevoel houden. 

ik gebruik 2xpw zeep wat ik ook als shampoo gebruik. Als ik vaker douche dan alleen een snelle water.
De douche droogmaken heeft bij mij geen zin, die is al zo oud dat het een museum stuk is en daar zit nog kalk op uit 1980 zo niet ouder. Bij lief droog ik m wel netjes

Ik gebruik alleen deo als ik externe afspraken heb, niet dagelijks. Dat trekken mijn oksels niet. 

En ik maak de douche droog om bacteriegroei op de zeepresten te voorkomen, dat vind ik zo goor. De douche droogt niet vanzelf want inpandig en alleen mechanische ventilatie. 

Auwereel schreef op 22-08-2023 om 10:58:

Vervolgvragen:
1. gebruik je als je doucht elke keer zeep en/of shampoo?
2. maak je de douche na afloop droog?

1 , doucheschuim wel , shampoo niet elke keer.

2 als ik de laatste ben wel maar ik zorg er altijd voor dat ik de eerste ben  anders spoel ik me af in het bad dat is makkelijker droog maken.

Nee. Deo alleen in de ochtend of tussendoor op het werk eens.

Andere vraag : ga je onder de douche voor je in bad gaat? ( zag dat laatst eens voorbij komen online)

Ik niet in elk geval.

Deo op natte huid anders vind ik het erg vervelend. Ik heb een spray. Bad is hier weggedaan. zat nooit iemand in maar als ik ging dan douchte ik niet van te voren.

Duufje schreef op 22-08-2023 om 16:20:

[..]

Nou, bij mij wordt het dan wel spannend hoor

Dolfje schreef op 22-08-2023 om 17:57:

[..]

Andere vraag : ga je onder de douche voor je in bad gaat? ( zag dat laatst eens voorbij komen online)

Ik niet in elk geval.

Nee. Ik ga nooit in bad en laatst had ik gewoon wel zin en ben in het bad van dochter geplonst (na haar baddersessie). Lekker vies ouderwets😁

en deo had ik op een gegeven moment ook niet meer nodig. Tot ik hormonaal zweet kreeg, en deo ook niet meer voldoende was 😭

Nee, ik gebruik alleen deo in de ochtend en later op de dag alleen als ik weg moet/een afspraak heb.

Dolfje schreef op 22-08-2023 om 17:57:

[..]

Ik niet in elk geval.

Wat is het nut van douchen vóórdat je in bad gaat? De enkele keer dat ik badder (heb er het geduld niet voor) douch ik wel even na zodat de shampoo en het badschuim echt van m'n lijf zijn. 

yette schreef op 22-08-2023 om 18:52:

[..]

Wat is het nut van douchen vóórdat je in bad gaat? De enkele keer dat ik badder (heb er het geduld niet voor) douch ik wel even na zodat de shampoo en het badschuim echt van m'n lijf zijn.

Vroeger vonden mijn klasgenoten het vies om in je eigen vuil te weken. 

Mevrouw75 schreef op 22-08-2023 om 18:53:

[..]

Vroeger vonden mijn klasgenoten het vies om in je eigen vuil te weken.

Och jee   

Tsja, je kàn natuurlijk in een sloot of hooiberg hebben gelegen, dan snap ik het. Maar als je niet echt smerig bent, vind ik het een beetje gek om te spreken van 'je eigen vuil'. 

Ik douche iedere avond kort, minder dan 5 minuten als ik mijn haar was, misschien 2 minuten als ik mijn haar niet was. Ik gebruik dan zeep en om de dag shampoo. Daarna deo en 's morgens weer. De dermatoloog kan daar iets van vinden, mijn huid vindt er helemaal niks van. En ik maak de douche droog. Want ondanks dat ik van kalkstrepen hoogstwaarschijnlijk ook niet sterf, vind ik het jammer van mijn badkamer. Kleine moeite, groot plezier. 

Een bad heb ik niet meer sinds de nieuwe badkamer, onding om schoon te maken en ik ben zo iemand die niet graag in eigen vuil marineert. Dus ik zou ervoor willen douchen om het eerste vuil weg te spoelen, en erna om de zeepresten weg te spoelen, dat gaat me wat ver.

ik gebruik alleen Syneo5, een keer of 6 per jaar, als het weer nodig wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.