Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe vaak douche jij?

Herfstappeltaart schreef op 22-08-2023 om 12:10:

[..]

In principe is douchen inderdaad lekker snel, maar ik gebruik aan de wastafel koud water en het grootste voordeel vind ik nog dat ik de douche niet hoef af te drogen (dat doe ik namelijk altijd i.v.m. kalkaanslag), èn dat mijn huid er minder droog van wordt.

Wij hebben sinds een tijdje een water ontharder; dat helpt tegen droge huid en kalkaanslag. 

Zilver_gray schreef op 22-08-2023 om 12:58:

[..]

Wij hebben sinds een tijdje een water ontharder; dat helpt tegen droge huid en kalkaanslag.

Oja, dat geloof ik best ja.

Ik douche ook twee keer per week en de andere dagen met een washand aan de wastafel. Deze frequentie is aanbevolen door dermatologen. Ik heb een veel te droge huid om iedere dag te douchen, dan ga ik schilferen. Maar het is dus niet moeilijk om ook zonder douchen schoon en fris te worden.

Vervolgvragen:
1. gebruik je als je doucht elke keer zeep en/of shampoo?
2. maak je de douche na afloop droog?

1. Ik gebruik een klein beetje zeepvrije wasgel. Shampoo en conditioner als ik mijn haar was ongeveer 1 keer per 5 dagen.
2. Ik wis de glazenwand en de vloer.

Wat ik heel fijn vind aan mijn douche is dat ik heel snel warm water heb. Een enorm verschil met mijn vorige huis. Er gaat bijna geen koud water verloren.

1. Ja Douchegel
2. Nooit, het raam staat altijd open. Het droogt zichzelf wel. Af en toe het douchegordijn in de wasmachine. 

Douch twee keer per week max en meestal korter dan 5 minuten. Gebruik ook geen deo of parfums omdat deze altijd vreselijk gaan stinken na een tijd. 
Maak douche proper met de schoonmaak, meer is ook niet nodig dankzij goede verluchting. 
Partner doucht ongeveer 3 keer per week en stiefzoon ook twee keer. Toen hij vroeger vaker douchte, kreeg hij last van droge plekken, maar die zijn sindsdien verdwenen.

Ik douch bij normale temperaturen en inspanningen 2-3 keer per week. In de ochtend. En als ik eens ècht zweet, wat ik niet snel doe, dan stap ik 's middags of 's avonds ook nog even onder de douche.  

Mijn haar was ik tijdens het douchen, indien nodig met shampoo. Verder gebruik ik babyzeep of mild doucheschuim, maar mijn gezicht en schaamstreek, was ik alleen met water. 

Vrijwel elke dag. In t weekend meestal in de ochtend, want dan sport ik ook in de ochtend. En doordeweek in de avond, want dan heb ik ik de avond gesport.
Altijd met zeep, ik ben dol op lekker geurend douchespul, dus ik heb altijd meerdere flessen staan. Haren wassen doe ik zo’n 3x in de week, liefst minder maar dat red ik meestal niet qua zweten na t sporten

Ik gebruik zeepvrije wasgel (klein beetje) en een dotje shampoo ter grootte van een erwtje.
Droogmaken om kalkaanslag te voorkomen dus. Dat het vanzelf opdroogt is niet relevant in dit geval.

Auwereel schreef op 22-08-2023 om 10:58:

Vervolgvragen:

1. Ik douche me voornamelijk omdat mijn haar 2 keer per week vuil is. Dus jep, elke keer shampoo en zeep. (Als ik dan toch aan 't klooien ben met shampoo en dat spul moet intrekken kan ik de rest van mijn lijf net zo goed met zeep doen.)

2. Die douche droogt vanzelf wel. Daar hou ik me dus niet mee bezig. Ik sterf ook niet van 3 druppels kalkspoor op de douchedeur.

Marty1984 schreef op 22-08-2023 om 15:58:

[..]

1. Ik douche me voornamelijk omdat mijn haar 2 keer per week vuil is. Dus jep, elke keer shampoo en zeep. (Als ik dan toch aan 't klooien ben met shampoo en dat spul moet intrekken kan ik de rest van mijn lijf net zo goed met zeep doen.)

2. Die douche droogt vanzelf wel. Daar hou ik me dus niet mee bezig. Ik sterf ook niet van 3 druppels kalkspoor op de douchedeur.

Ik sterf ook niet van drie druppels kalk hoor

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

22-08-2023 om 16:13

Auwereel schreef op 22-08-2023 om 10:58:

Vervolgvragen:

1. Ja. Als ik onder de douche ga, ga ik ook haren wassen met shampoo.
2. Nee zeg, ik moet er niet aan denken. Flink ventileren en twee keer per jaar een flinke schrob-beurt om eventuele kalk-aanslag weg te krijgen.
Maar ik heb ook niet zo'n plastic cabine... misschien scheelt dat.

Weinig zeepgebruik hier, alleen voor mijn oksels en soms m'n liezen. Shampoobar zo'n 2x per week. Ik gebruik ook geen bodylotion na het douchen oid. En ja, ik maak de douche droog, vooral om kalkaanslag te voorkomen. En de douche is vrij nieuw.  Nu hebben we een inloopdouche met tegels met matte print, dus zo klaar en het valtook niet zo op mocht er een restje kalk zitten. 

Herfstappeltaart schreef op 22-08-2023 om 16:12:

[..]

Ik sterf ook niet van drie druppels kalk hoor

Nou, bij mij wordt het dan wel spannend hoor

Kalk, nog daaraantoe, maar schimmel is niet gezond, dus daar poets ik graag voor.

Koud water, daarvan heb ik vooral 's winters last. Dat vang ik op in een emmer om de wc mee door te spoelen. Of liever, dat doet man, want hij doucht eerst, ik daarna om de douche-cabine weer te drogen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.