Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 11:18

Hitte!

adobestock-hitte-temperatuur.jpg

Waar zouden we zijn zonder een klaag- en moppertopic over de komende hitte? Of vind je het juist fijn en word je blij van  40°? Alles mag hier gedeeld worden. 

Dus: hoe warm is het bij jullie en hoe houd je je hoofd koel....😎🥵


Het is hier nog 28 graden in de woonkamer. Zo benauwd en plakkerig! Slaapkamer is denk ik net zo warm maar door de ventilator slaap ik redelijk! Al wel wat afgekoeld want het was 30 graden binnen 🥵

Ik heb sinds vorig jaar een aircooler van aeg. Heerlijk ding, je krijgt het gewoon koud als hij op vol vermogen staat. Echt een enorm verschil in mijn huis of die van mijn vriendin 2 deuren verder. Ik had denk ik allang liggen lillepoten zonder dat ding. 

Hier ook constant buien die elke keer weer afbuigen richting het oosten als ze op de radar hier zouden moeten vallen (N. In mijn weerbericht is het al dagen hetzelfde; straks regen en 2 uur later; regen stopt. Ik kan me echt serieus niet herinneren wanneer  hier voor het laatst een flinke bui is gevallen, ik denk echt ergens in mei ofzo.

Het valt me echt op hoe vaak het weerbericht er flink naast zit de laatste weken. Ik snak echt naar een flinke onweersbui!

het us hier 25,5 in de woonkamer 

Madamecannibale schreef op 16-08-2022 om 22:55:

[..]

Klopt dat zie je weinig. Wat ik hier zie bij sommige huizen (ons huis heeft dat ook in een iets mindere mate) is dat ze hele grote dakoverstekken maken. Ik snap niet dat ze dit niet standaard doen, in de zomer heb je schaduw rondom je hele huis en in de winter staat de zon laag genoeg om er onder door te gaan. Zoiets als dit:

41641810-0.jpg



En bij de benedenverdieping een overkapping met veranda. 

Madamecannibale schreef op 16-08-2022 om 22:55:

[..]

Klopt dat zie je weinig. Wat ik hier zie bij sommige huizen (ons huis heeft dat ook in een iets mindere mate) is dat ze hele grote dakoverstekken maken. Ik snap niet dat ze dit niet standaard doen, in de zomer heb je schaduw rondom je hele huis en in de winter staat de zon laag genoeg om er onder door te gaan. Zoiets als dit:

41641810-0.jpg



Hebben de huizen hier in de wijk ook. Helpt zeker tegen rechtstreeks zon in de ramen. Maar de hitte blijft nog steeds hangen in de muren 

mijn partner lijkt er minder mee te zitten, die gaat rustig slapen met de slaapkamer deur dicht incl raam, zonder ventilator. Kom ik boven in een sauna elke avond 

Hier 25gr binnen. Vies warm. Vanochtend is het wel de eerste ochtend dat ik 15min eerder opstond en het huis ook daadwerkelijk door waait en afkoelt!! Ik moet zo weg dus het feest is klaar helaas.

Het weerstation in mijn wijk is niet betrouwbaar, maar bij mijn werk (ook in mijn woonplaats) is sinds kort een weerstation neergezet. Ik hoop dat ik binnenkort bij die gegevens kan, zodat ik eens kan zien hoe het weer was, hoogste temperatuur, laatste keer neerslag van betekenis....

Heerlijk, hier plenst het nu. Het is 24 graden in mijn woonkamer. 

alhambra schreef op 16-08-2022 om 22:19:

Leuk zo'n megagoed geïsoleerd huis in de winter maar over de zomer heeft men niet nagedacht. Nog 27 graden binnen

Nou, hier zat ik toevallig gisteravond aan te denken.
Ze hebben hier 2 jaar geleden groot onderhoud gedaan aan de boutenkant, waaronder het (opnieuw?) isoleren van de spouwmuur

Net even opgezocht en kwam toen dit zinnetje tegen ''Dat zorgt voor minimaal warmteverlies, waardoor u minder hoeft te stoken en toch een heerlijk warme woning heeft. Dit geldt ook andersom, wanneer het buiten 35 graden is blijft het binnen aangenaam koel door isolatie''

Nou, koel is het hier echt niet in de zomer..

Hier is nog geen spat regen gevallen maar wel bewolkt. Schuifpui open en de ramen aan de andere kant en nu 22,5 binnen maar er staat geen zuchtje wind. Net wel lekker half uurtje gewandeld. 
Vanmiddag werken, hopelijk is de temperatuur daar binnen ook iets gezakt inmiddels. Collega en ik werden er gisteravond beiden onpasselijk van.

noas_1993 schreef op 17-08-2022 om 08:21:

[..]

Nou, hier zat ik toevallig gisteravond aan te denken.
Ze hebben hier 2 jaar geleden groot onderhoud gedaan aan de boutenkant, waaronder het (opnieuw?) isoleren van de spouwmuur

Net even opgezocht en kwam toen dit zinnetje tegen ''Dat zorgt voor minimaal warmteverlies, waardoor u minder hoeft te stoken en toch een heerlijk warme woning heeft. Dit geldt ook andersom, wanneer het buiten 35 graden is blijft het binnen aangenaam koel door isolatie''

Nou, koel is het hier echt niet in de zomer..

Ja, koel geldt alleen de eerste dag van een periode van hitte. Het warmt langzamer op maar eenmaal binnen gaat het er nauwelijks meer uit  

Het enige, en fijne voordeel, van mijn super slecht geïsoleerde etage is dat het ook snel weer afkoelt naar normale temperaturen. Iets waar ik nu even heel blij mee ben (van de winter mopper ik weer lekker over de kou )

Lollypopje schreef op 17-08-2022 om 10:09:

Het enige, en fijne voordeel, van mijn super slecht geïsoleerde etage is dat het ook snel weer afkoelt naar normale temperaturen. Iets waar ik nu even heel blij mee ben (van de winter mopper ik weer lekker over de kou )

Ja dat is echt zo, bij mijn moeder is dat ook in haar huis. Enige prettige bij een slecht geïsoleerd huis

en isolatie is alleen voor de kou, als je een koel huis wilt moet je helemaal geen isolatiemateriaal gebruiken, maar een ander soort bouwmateriaal. Ik weet dat steen/beton/hout veel beter werkt tegen hitte. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.