Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 11:18

Hitte!

adobestock-hitte-temperatuur.jpg

Waar zouden we zijn zonder een klaag- en moppertopic over de komende hitte? Of vind je het juist fijn en word je blij van  40°? Alles mag hier gedeeld worden. 

Dus: hoe warm is het bij jullie en hoe houd je je hoofd koel....😎🥵


LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-08-2022 om 09:11

Hier staat alles open, het koelt lekker af en de geur van de bloeiende lavendel waait naar binnen en doet mij denken aan vakanties in Frankrijk! Dat is genieten zo 

Vanmiddag wordt het weer warm zeggen ze, maar wel de laatste dag voorlopig. 

Mug schreef op 16-08-2022 om 09:11:

Hier staat alles open, het koelt lekker af en de geur van de bloeiende lavendel waait naar binnen en doet mij denken aan vakanties in Frankrijk! Dat is genieten zo

Oh lekker!! 

Het is hier nu 24.5 binnen. Alle ramen en deuren tegen elkaar open, maar het lijkt niet af te koelen. Ook de slaapkamers blijven nu vies warm.. Tot zondag kon ik het redelijk koel houden, maar de warmte zit nu in de muren..

Er is hier ook nog geen spatje regen gevallen. 

Hier ook nog geen druppel regen gevallen. Buienradar verschuift ook steeds. Vanmiddag zou het om 0:00 uur al gaan regenen, inmiddels is dit 4:00 uur. 
Het koelt ook totaal niet af, bah. Vind het zo vies in huis en kijk ook tegen de nacht op.

Heda schreef op 16-08-2022 om 22:14:

Hier ook nog geen druppel regen gevallen. Buienradar verschuift ook steeds. Vanmiddag zou het om 0:00 uur al gaan regenen, inmiddels is dit 4:00 uur.
Het koelt ook totaal niet af, bah. Vind het zo vies in huis en kijk ook tegen de nacht op.

Ja idd, broeierig bah 

Leuk zo'n megagoed geïsoleerd huis in de winter maar over de zomer heeft men niet nagedacht. Nog 27 graden binnen   

alhambra schreef op 16-08-2022 om 22:19:

Leuk zo'n megagoed geïsoleerd huis in de winter maar over de zomer heeft men niet nagedacht. Nog 27 graden binnen

Dan is een airco echt een uitkomst.

alhambra schreef op 16-08-2022 om 22:19:

Leuk zo'n megagoed geïsoleerd huis in de winter maar over de zomer heeft men niet nagedacht. Nog 27 graden binnen

Nou idd!! Huizen worden hier op de winter gebouwd, in de zomer stik je van de hitte. Kijkend naar zuidelijke landen, daar weten ze wel hoe je moet bouwen tegen hitte(dikke muren kleine ramen)

GroenTuintje schreef op 16-08-2022 om 22:21:

[..]

Nou idd!! Huizen worden hier op de winter gebouwd, in de zomer stik je van de hitte. Kijkend naar zuidelijke landen, daar weten ze wel hoe je moet bouwen tegen hitte(dikke muren kleine ramen)

Wanneer je naar veel nieuwbouw kijkt zie ik daar nog niet veel aanpassingen op dat gebied. Duurzaamheid wel op warmte bouwen niet echt.

Al nachten op rij slaap ik zo goed als niet; de warmte gaat ook gewoon het huis niet uit. Ben echt moe en chagrijnig en morgen heb ik een studiedag; daar ben ik graag een klein beetje fris bij. 😖

ik kan gelukkig wel goed slapen, heb 's nachts de ventilator aan op de slaapkamer. 

Mijn slaapkamer is op de begane grond, net als de rest van mijn huis(op de zolder na)Deze is wel redelijk koel. Veel muren klein raam dat helpt wel. Geen airco op de slaapkamer.

MidasWolf schreef op 16-08-2022 om 22:25:

[..]

Wanneer je naar veel nieuwbouw kijkt zie ik daar nog niet veel aanpassingen op dat gebied. Duurzaamheid wel op warmte bouwen niet echt.

Klopt dat zie je weinig. Wat ik hier zie bij sommige huizen (ons huis heeft dat ook in een iets mindere mate) is dat ze hele grote dakoverstekken maken. Ik snap niet dat ze dit niet standaard doen, in de zomer heb je schaduw rondom je hele huis en in de winter staat de zon laag genoeg om er onder door te gaan. Zoiets als dit:

41641810-0.jpg


 

Ik slaap ook met de ventilator aan, dat geeft iig een windje waardoor het wat minder warm lijkt. Maar een nacht écht goede nachtrust, kan ik wel gebruiken.

GroenTuintje schreef op 16-08-2022 om 22:21:

[..]

Nou idd!! Huizen worden hier op de winter gebouwd, in de zomer stik je van de hitte. Kijkend naar zuidelijke landen, daar weten ze wel hoe je moet bouwen tegen hitte(dikke muren kleine ramen)

Ja, onze vakantiewoning was perfect. Muren van 50cm dik. 's Ochtends en 's avonds een vestje aan in huis terwijl het daar ook 30 graden was overdag.  

Madamecannibale schreef op 16-08-2022 om 22:55:

[..]

Klopt dat zie je weinig. Wat ik hier zie bij sommige huizen (ons huis heeft dat ook in een iets mindere mate) is dat ze hele grote dakoverstekken maken. Ik snap niet dat ze dit niet standaard doen, in de zomer heb je schaduw rondom je hele huis en in de winter staat de zon laag genoeg om er onder door te gaan. Zoiets als dit:

41641810-0.jpg



Ja ik heb dit ook. De balkon van mijn boven buuf zit boven mijn slaapkamer en werkkamer. Daar blijft het een heel stuk koeler dan de woonkamer waar geen balkon zit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.