Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 11:18

Hitte!

adobestock-hitte-temperatuur.jpg

Waar zouden we zijn zonder een klaag- en moppertopic over de komende hitte? Of vind je het juist fijn en word je blij van  40°? Alles mag hier gedeeld worden. 

Dus: hoe warm is het bij jullie en hoe houd je je hoofd koel....😎🥵


Wobbelkont schreef op 18-07-2022 om 21:41:

Het is hier nog zo’n 30 graden binnen - en echt afkoelen gaat het ook niet meer. Misschien vannacht lekker buiten slapen.

Oef, woon je in een flat? Of appartement?

GroenTuintje schreef op 18-07-2022 om 21:41:

[..]

Oef, woon je in een flat? Of appartement?

Chalet op vakantiepark, zonder airco helaas ..

Hier binnen is het 25 graden, geen airco alles vandaag zoveel mogelijk dicht gehouden. Het scheelt voor mijn gevoel wel dat mijn slaapkamer ook op de begane grond is.

Wobbelkont schreef op 18-07-2022 om 21:42:

[..]

Chalet op vakantiepark, zonder airco helaas ..

Oef ja, dat is net zoals een Tiny house heel snel warm binnen. 

ik denk dat ik het raam in de voordeur maar open houd vannacht, en boven alles wat open en de ventilator aan. Die staat nu al een tijdje aan, op de slaapkamer

Hier is het de hele dag 24 graden geweest, in de avond werd het even 27 en nu zie ik hem alweer terugzakken naar de 26. Tegen de tijd dat ik naar bed ga is hij vast weer 24-25. Mijn slaapkamer is koeler, want die heb ik potdicht gehouden met mijn rolgordijnen. In mijn woonkamer heb ik alleen in between gordijnen dus daar wordt het warmer.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 22:28

Friezinnetje schreef op 18-07-2022 om 22:20:

ik denk dat ik het raam in de voordeur maar open houd vannacht, en boven alles wat open en de ventilator aan. Die staat nu al een tijdje aan, op de slaapkamer

Dat zou ik niet durven, er wordt hier regelmatig ingebroken helaas.  Boven alles open doen we wel. 

Ik denk dat ik maar op de bank ga slapen,  boven is het niet om te hebben. Buiten ook nog steeds 28 graden,  dus het koelt nauwelijks af. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

18-07-2022 om 22:37

Friezinnetje schreef op 18-07-2022 om 21:26:

ik wil altijd een koud kussen hebben en doe dan zo'n gel-pack erin (die heb ik in de koelkast liggen) en die doe ik er dan in.

coolpack-meermalig-gebruik-12-x-29-cm-5-stuks.jpg

Wat een ontzettend goede tip!!

Het was binnen zo koel (22 graden) dat we maar in de tuin zijn gaan zitten, heerlijke zomeravond. Niks bijzonders voor gedaan behalve alle deuren dicht en screens/rolluiken naar beneden. Dochter vond het wel een goed idee om de oven aan te zetten om een pizza af te bakken, toen werd het in de keuken wel acuut 23 graden. Als “dank” ga ik morgenochtend om 5 uur ook haar slaapkamerraam openzetten tijdens het luchten  .

Ik ben blij met onze airco’s op deze dagen. Ons huis wordt heel snel warm, ‘t zou op een dag als vandaag al snel richting de 30 graden binnen gaan. En dan kan je niet zo lekker meer slapen.

Coreopsis schreef op 18-07-2022 om 16:01:

[..]


Ik weet niet welke warme landen je bedoelt. In Europa misschien. In grote (warme) delen van de rest van wereld is de meerderheid van de bevolking echt niet rijk genoeg voor airco. En ja, mensen die niet continu in de airco zitten kunnen wel degelijk beter met de hitte omgaan dan mensen die dat wel doen. Juist die wisseling tussen warm en koud maakt het voor je lichaam zwaar.

Er zijn genoeg warme landen te bedenken waar een beetje huishouden een airco heeft, maar dat gaat een beetje off topic. Ik ben geboren in de tropen, heb in verschillende warme landen gewoond, waaronder de VS en Zuid-Europa, desondanks ga ik niet beter om met de hitte dan mijn vrouw die hier in Nederland geboren is!



De wisseling tussen warm en koud (airco) is een geschenk uit de hemel, maar je raakt er wel 'verwend' door.

Maar goed, nu helaas geen fatsoenlijke airco in huis, dan maar de ventilator weer eens afstoffen, het blijft hier rond de 26 graden in huis...bah!

Het waait nauwelijks dus koelt het ook nauwelijks af in huis. Ik word wel lek geprikt door muggen.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 23:57

Ik had morgen 3 afspraken staan, die zijn allemaal afgezegd gelukkig. De laatste stuurde net nog een mailtje, hij zal het ook wel te warm vinden. 

 Nu kan ik morgen fijn thuis blijven bij de airco 

om 23u gister de boel open gezet. Het is net 2 graden gezakt in huis. Eerder opgestaan om de boel verder open te zetten maar het waait niet. Jammer van mijn slaap.

Dat is balen, Stokstaart.

Ik had ook de wekker vroeg gezet om alle ramen open te gooien en vervolgens nog even verder te dutten, maar dat laatste lukt helaas niet. Maar gelukkig koelt het hier nu wel lekker af ondanks dat het niet echt waait.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.