Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 11:18

Hitte!

adobestock-hitte-temperatuur.jpg

Waar zouden we zijn zonder een klaag- en moppertopic over de komende hitte? Of vind je het juist fijn en word je blij van  40°? Alles mag hier gedeeld worden. 

Dus: hoe warm is het bij jullie en hoe houd je je hoofd koel....😎🥵


Moosey schreef op 18-07-2022 om 18:57:

Hier binnen 24 graden. Ons antieke huis houdt zich goed

Ik duik zo nog even de rivier in en daarna ga ik nog wat fruit plukken bij een dorpsgenoot, alwaar ik vast ook een glaasje koude witte wijn opgedrongen krijg. Wat een rotleven

Wauw, net als die reclame van Appelsientje.

Nee, alleen maar onwelriekende sloten hier met een dikke laag kroos.

DS1971 schreef op 18-07-2022 om 18:06:

[..]

Het lijkt mij wel dat ze dat kunnen. Waarom niet? Bij dit soort temperaturen past men de werktijden aan (althans, dat zou moeten kunnen).

Maar waarom zijn uitzonderingsgevallen ineens de norm?

Dat doet me denken aan een vroegere buurman. Die was asbestsaneerder van beroep, en dat is echt afzien bij hoge temperaturen… op net zo’n warme dag als deze kwam hij thuis na een dag werken, voordeur in, in een streep door naar de achterdeur, en pardoes het zwembad in… ik hoorde het nog net niet sissen…

De temperatuur loopt hier op naar 26gr.. Nog 2 uur zon te gaan. Ik zit ondertussen met een natte theedoek op mijn hoofd, ik gloei helemaal. Ooh en mijn koelmatras staat aan, mijn bed is zo 20gr en die laat ik aanstaan vannacht op 22gr.

stokstaart schreef op 18-07-2022 om 19:16:

De temperatuur loopt hier op naar 26gr.. Nog 2 uur zon te gaan. Ik zit ondertussen met een natte theedoek op mijn hoofd, ik gloei helemaal. Ooh en mijn koelmatras staat aan, mijn bed is zo 20gr en die laat ik aanstaan vannacht op 22gr.

Dit klinkt lekker. Wat is het en waar kan ik die kopen? 😊 

Buiten 34, binnen 25. Maar het voelt wel relatief koel aan binnen, gelukkig. Ons nieuwe huis is zo anders warm dan ons oude jaren 70 huis. Daar was ik al lang weggesmolten.

stokstaart schreef op 18-07-2022 om 19:16:

De temperatuur loopt hier op naar 26gr.. Nog 2 uur zon te gaan. Ik zit ondertussen met een natte theedoek op mijn hoofd, ik gloei helemaal. Ooh en mijn koelmatras staat aan, mijn bed is zo 20gr en die laat ik aanstaan vannacht op 22gr.

een koelmatras? Nog nooit van gehoord. Ik ging er even op googlen, maar zijn dat die dingen die wel 400 euro kosten, of heb je hier varianten op?

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

18-07-2022 om 20:16

Hier buiten: 31
Hier binnen: 25

Ik vond het vandaag nog wel meevallen.

Eerlijk gezegd krijg ik vooral rode vlekken van de media die twee dagen iets warmer weten op te blazen tot een halve apocalyps. 
Toen ik jong was, ging je lekker zwemmen, nu moeten er hele protocollen komen. 

En nee, ik heb niet makkelijk praten. Door een auto-immuunziekte triggert warmte (pak m beet boven de 25 graden) van alles. Maar dat is dus nog beter te handelen dan die hysterie die ervan gemaakt wordt. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 20:17

buiten 34, binnen 24. Dat is goed te doen nog 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

18-07-2022 om 20:33

Madamecannibale schreef op 18-07-2022 om 18:21:

[..]

Dat is wel knap, dat je de temperatuur zo laag hebt gehouden. Woon je in een regio waar het wat koeler is? Of hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Midden van het land en buiten is het echt wel warm, nu ook nog. Inmiddels staat er toch 23 op de thermostaat. Vanochtend was het 19 omdat ik alle ramen open had de hele nacht. Toen alles dichtgedaan incl. gordijnen etc. 

Ons huis is afgelopen jaar geïsoleerd dus dat zal wel iets helpen. Maar boven voelt het wel een stuk warmer, gelukkig slapen we daar niet

https://www.zorgmatras.com/thermo-matrastopper-tegen-nachtzweten-en-rls.html
Ik moet zeggen dat ik m al een aantal jaren heb en het toen een heel stuk goedkoper was

ik heb er een extra lange slang bij zodat ie buiten mijn slaapkamer staat. Het was elke cent waard

Hier is het nog steeds +/- 30 graden, binnen en buiten. Hel. 

@Stokstaartje, dank je voor de link! Ik ga er eens een nachtje over slapen, of wakker liggen van de warmte. 

ik wil altijd een koud kussen hebben en doe dan zo'n gel-pack erin (die heb ik in de koelkast liggen) en die doe ik er dan in. 

coolpack-meermalig-gebruik-12-x-29-cm-5-stuks.jpg

hier was het 40 graden in de tuin en 21 graden binnen. Geen airco wel goed geïsoleerd nieuwbouwhuis en ventilatoren, en een groene achtergevel (rozenstruik en vlinderstruik + appelboom) En snachts en sochtends ramen open gehad. Nu buiten 28 graden en binnen 22.

TanSwallow86

TanSwallow86

18-07-2022 om 21:37

Ik wou eigenlijk morgen even naar mijn vader voordat hij woensdag weer terug gaat naar camping, maar het word bloedje heet morgen. 
Nog masr even over nadenken 

Het is hier nog zo’n 30 graden binnen - en echt afkoelen gaat het ook niet meer. Misschien vannacht lekker buiten slapen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.