Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 11:18

Hitte!

adobestock-hitte-temperatuur.jpg

Waar zouden we zijn zonder een klaag- en moppertopic over de komende hitte? Of vind je het juist fijn en word je blij van  40°? Alles mag hier gedeeld worden. 

Dus: hoe warm is het bij jullie en hoe houd je je hoofd koel....😎🥵


Ik heb sinds vanochtend vroeg alles potdicht, dubbele gordijnen. De zon kom erop in de middag tot aan ondergang. Het is hier aan het opwarmen en ben benieuwd waar de thermostaat op eindigt. Nu is het al 24.5 itt vanochtend toen het 21 was. Jonge poes lijkt weinig last te hebben en vind dat ik met speeltjes moet gooien (ze apporteert). Ze wilde zostraks op het balkon maar was na 2 min in de palle zon wel weer genezen. Oudere poes ligt ergens te slapen.
Ik word langzaam wat misselijk en heb een vage hoofdpijn. Morgen een halve dag op de OK werken, lekker koel Ik hoop dat het vanavond/vannacht wat afkoelt in huis.

hier nu buiten op terras in de schaduw.  Buiten 29 graden,  binnen 25,5. Ramen boven open en beneden de deur.  
Prima te doen 

Binnen is het nu 22 graden, prima dus. Zal wel nog een paar graden oplopen. 

Action had vorig jaar een tamelijk koude airco en als het niet verboden is in winkels vanwege de energie die ze slurpen dan zullen ze hem ook nu wel aanhebben.

Ik moet daar altijd kuchen door de koude luchtstroom.

Het is buiten hier inmiddels 31 graden en binnen 26. Ik moet straks weer de deur uit en als ik thuis kom zal het wel zeker 29 a 30 graden zijn thuis verwacht ik. Ondanks ramen dicht en luxaflex dicht en extra lakens en doeken voor de ramen. Maar goed, het duurt maar even, dus het is te overzien.

Lekker twee dagen maaltijdsalade eten, want ik wil geen fornuis aan!

Pimpelmees67 schreef op 18-07-2022 om 16:08:

[..]

Zo blijkt wederom hoe jij buiten de realiteit leeft. Of kunnen dakdekkers/stratenmakers of verzin een beroep overdag in een zwembad springen?

Het lijkt mij wel dat ze dat kunnen. Waarom niet? Bij dit soort temperaturen past men de werktijden aan (althans, dat zou moeten kunnen).

Maar waarom zijn uitzonderingsgevallen ineens de norm?

Achter in de tuin is het hier (  Kennemerland ) 34 graden in de zon . Binnen in woonkamer 26 graden met 2 draaiende ventilatoren en zonnescherm uitgedraaid .

 Het is hier buiten wel warm, 33 graden zag ik zojuist op de thermometer. Maar ik vind de warmte niet heel vervelend vandaag omdat de luchtvochtigheid laag is. Binnen is het lekker, de zonneschermen staan uit en de airco houd de temperatuur op 23C. Wij hebben alleen airco op de slaapkamer maar hij koelt de benedenverdieping redelijk mee als we de deuren een beetje slim tegenover elkaar openzetten.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

18-07-2022 om 18:19

Hier is het gelukt om het binnen niet warmer dan 22 te hebben. Buiten geen idee, voelt als zeker 10 graden warmer. Ik zie op tegen morgen, vannacht koelt het nog redelijk af, morgennacht niet. Dus dan pas woensdag ergens wat verkoeling als de temperatuur zakt.

En ik heb alweer hoofdpijn. Zo irritant, wat ik ook doe, ik kan dat niet voorkomen. Zodra het boven de 30 komt heb ik aan het eind van de dag hoofdpijn.

Nera schreef op 18-07-2022 om 18:19:

Hier is het gelukt om het binnen niet warmer dan 22 te hebben. Buiten geen idee, voelt als zeker 10 graden warmer. Ik zie op tegen morgen, vannacht koelt het nog redelijk af, morgennacht niet. Dus dan pas woensdag ergens wat verkoeling als de temperatuur zakt.

En ik heb alweer hoofdpijn. Zo irritant, wat ik ook doe, ik kan dat niet voorkomen. Zodra het boven de 30 komt heb ik aan het eind van de dag hoofdpijn.

Dat is wel knap, dat je de temperatuur zo laag hebt gehouden. Woon je in een regio waar het wat koeler is? Of hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Hier (drenthe) is het inmiddels 31 graden.
Binnen 23

Mijn telefoon geeft nu buiten 34 graden aan, hier binnen is het 26,5 maar het is nog steeds goed te doen. Heb vanmiddag zelfs gestofzuigd en nog een rondje gewandeld.

Heb gelukkig airco in huis en in de woonkamer is het nu 22 graden. Buiten is t 33.

Hier binnen 24 graden. Ons antieke huis houdt zich goed

Ik duik zo nog even de rivier in en daarna ga ik nog wat fruit plukken bij een dorpsgenoot, alwaar ik vast ook een glaasje koude witte wijn opgedrongen krijg. Wat een rotleven

Ik vraag me af of ik de moeite zal doen om de slaapkamerventilator neer te zetten of dat ik het erop gok dat het wel meevalt vannacht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.