Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 11:18

Hitte!

adobestock-hitte-temperatuur.jpg

Waar zouden we zijn zonder een klaag- en moppertopic over de komende hitte? Of vind je het juist fijn en word je blij van  40°? Alles mag hier gedeeld worden. 

Dus: hoe warm is het bij jullie en hoe houd je je hoofd koel....😎🥵


JtM

JtM

18-07-2022 om 13:51

We hebben gelukkig op kantoor airco (die ik zelf kan instellen qua temperatuur). Verder heb ik op de slaapkamers de ramen op een kiertje en de zonwering + gordijnen dicht gedaan. Beneden is het zonnescherm uitgedraaid zodat er geen volle zon op het raam staat. 
Zodra ik thuis kom trek ik mn bikini aan en spring ik even in het zwembad om af te koelen. Ik vind het sneu voor de hond die thuis is, daar heb ik extra waterbakjes voor neer gezet en voor vriend die buiten staat te werken.

En zoon heeft de laatste schoolweek voor de vakantie waarin ze een hoop leuke activeiten zouden doen. Sneu dat ze daar vast het een en ander in moeten snijden om het rustig aan te doen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2022 om 14:01

JtM schreef op 18-07-2022 om 13:51:

We hebben gelukkig op kantoor airco (die ik zelf kan instellen qua temperatuur). Verder heb ik op de slaapkamers de ramen op een kiertje en de zonwering + gordijnen dicht gedaan. Beneden is het zonnescherm uitgedraaid zodat er geen volle zon op het raam staat.
Zodra ik thuis kom trek ik mn bikini aan en spring ik even in het zwembad om af te koelen. Ik vind het sneu voor de hond die thuis is, daar heb ik extra waterbakjes voor neer gezet en voor vriend die buiten staat te werken.

En zoon heeft de laatste schoolweek voor de vakantie waarin ze een hoop leuke activeiten zouden doen. Sneu dat ze daar vast het een en ander in moeten snijden om het rustig aan te doen.

Ik moest even 2 keer lezen, ik dacht dat de waterbakjes ook voor je vriend waren 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 14:06

Tickel schreef op 18-07-2022 om 14:01:

[..]

Ik moest even 2 keer lezen, ik dacht dat de waterbakjes ook voor je vriend waren

JtM

JtM

18-07-2022 om 14:10

Tickel schreef op 18-07-2022 om 14:01:

[..]

Ik moest even 2 keer lezen, ik dacht dat de waterbakjes ook voor je vriend waren

Hahaha nu ik het nog een keer lees staat het er een beetje krom ja  al zal vriend ook best zijn met die waterbakjes denk ik zo  

Moosey schreef op 18-07-2022 om 12:32:

[..]

Suneclipse.nl Het kost wel wat, maar niet te vergelijken met rolscreens of rolluiken. En t is niet supermooi maar dat is een rolluik of rolscreen ook niet, en dit kun je er tenminste weer helemaal af halen als het niet meer nodig. Ik ben er heel tevreden mee!

Oeh, dat klinkt echt geweldig! Daar ga ik voor volgend jaar naar kijken denk ik. Ik woon in een bovenwoning met plat dak en op een hoek, de hele dag zon op de ramen en op het dak, dus het wordt hier snel warm.

Ik weet nog niet wat ik morgen ga doen, misschien naar een museum ofzo, daar is lekker airco. Nadeel is dat ik dan heen en terug moet fietsen. Of naar het strand, maar dan moet ik weer met de trein. Of gewoon in een park in de schaduw, of naar een bos. Of, of. Lastig, in ieder geval niet thuis blijven.

wij zitten op de camping met de plek met meeste zonuren geloof ik 😇 na 20 uur krijgen we wat schaduw door bomen. Voor de rest een parasolletje 🤪
Maar we zitten aan het strand en dat gaan we morgen doen (39 graden voorspeld) en vandaag lekker aan het grote spetterpark/speeltuin met de kids in een uv pak. En zelf ook regelmatig even natmaken en ik blijf voor de rest in de schaduw. Goed drinken en s nachts koelt het nog wel lekker af in de tent. Nieuwe tent dit jaar met een soort uv werend doek en veel mogelijkheden tot ventileren. Dus daarbij het relatief goed toeven!

En alleen kalmte kan u redden, dus we doen alles lekker makkelijk en rustig aan 😉

DS1971 schreef op 18-07-2022 om 13:45:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Voor mijn gevoel stelt mijn lichaam zich zowel aan de hitte als de kou bij.

Wat merk je van die aanpassing? Als je in één klap van 15 naar 30 graden gaat dan is dat psychisch even wennen. Daarna accepteer je het als de nieuwe normaal, maar aan het eind van de week is 30 graden nog steeds even plakkerig warm.

JtM schreef op 18-07-2022 om 13:51:

Verder heb ik op de slaapkamers de ramen op een kiertje en de zonwering + gordijnen dicht gedaan. 

Wordt het in de slaapkamer echt warmer dan de buitenlucht? Anders die ramen dicht.

En ook (dat vergeten veel mensen) het beste de deuren in huis dicht. Dat scheelt ook een hoop met opwarmen.

Ik klaag niet. Airco binnen, zwembad buiten. 
Met 38 graden moet je ook niet op t strand liggen, dan is de beste plek in de bossen.

JohnnyC. schreef op 18-07-2022 om 14:14:

[..]

Wat merk je van die aanpassing? Als je in één klap van 15 naar 30 graden gaat dan is dat psychisch even wennen. Daarna accepteer je het als de nieuwe normaal, maar aan het eind van de week is 30 graden nog steeds even plakkerig warm.

Dat ik gewoon weer meer energie krijg als ik erop ingesteld ben. Ik ga ook anders (minder) eten. 

In de kou: dat ik na een paar dagen weer genoegen neem met minder laagjes. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-07-2022 om 14:25

JohnnyC. schreef op 18-07-2022 om 13:37:

[..]

Hitte went nooit. Je leert er mee omgaan.

Dat is niet mijn ervaring. Ik vond hitte toen ik langere tijd in een warm buitenland verbleef veel beter te doen dan die enkele dag in Nederland. Deels is dat "ermee omgaan" maar deels ook gewenning. Het duurt bij mij bijvoorbeeld ongeveer een week voordat ik redelijk kan slapen bij warmte. Die termijn bereiken we hier zelden.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 14:27

Coreopsis schreef op 18-07-2022 om 14:25:

[..]

Dat is niet mijn ervaring. Ik vond hitte toen ik langere tijd in een warm buitenland verbleef veel beter te doen dan die enkele dag in Nederland. Deels is dat "ermee omgaan" maar deels ook gewenning. Het duurt bij mij bijvoorbeeld ongeveer een week voordat ik redelijk kan slapen bij warmte. Die termijn bereiken we hier zelden.

Klopt. Als het langer warm blijft pas je je aan, maar van 22° in een klap naar 39° voor twee dagen en daarna weer terug naar 22.. daar valt niks aan te wennen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-07-2022 om 14:28

DS1971 schreef op 18-07-2022 om 14:17:

[..]

Wordt het in de slaapkamer echt warmer dan de buitenlucht? Anders die ramen dicht.

En ook (dat vergeten veel mensen) het beste de deuren in huis dicht. Dat scheelt ook een hoop met opwarmen.

Hoe werkt dat? Ik heb juist het gevoel dat de woonkamer - beneden - iets koeler blijft met de binnendeur open. Op de gang liggen tegels waar een soort koelte vanaf lijkt te stralen. En warmte stijgt op. Met de kamerdeur open kan dit naar boven wegtrekken.

Rondstruiner schreef op 18-07-2022 om 14:11:

[..]

Oeh, dat klinkt echt geweldig! Daar ga ik voor volgend jaar naar kijken denk ik. Ik woon in een bovenwoning met plat dak en op een hoek, de hele dag zon op de ramen en op het dak, dus het wordt hier snel warm.

Ik weet nog niet wat ik morgen ga doen, misschien naar een museum ofzo, daar is lekker airco. Nadeel is dat ik dan heen en terug moet fietsen. Of naar het strand, maar dan moet ik weer met de trein. Of gewoon in een park in de schaduw, of naar een bos. Of, of. Lastig, in ieder geval niet thuis blijven.

Naar de bios? Bij Pathé is het altijd lekker koel. Amsterdamse Bos ofzo is ook heerlijk, van bankje naar bankje met m’n e-reader heb ik een paar jaar geleden gedaan 

JtM

JtM

18-07-2022 om 14:58

DS1971 schreef op 18-07-2022 om 14:17:

[..]

Wordt het in de slaapkamer echt warmer dan de buitenlucht? Anders die ramen dicht.

En ook (dat vergeten veel mensen) het beste de deuren in huis dicht. Dat scheelt ook een hoop met opwarmen.

Ik vind het wel prettig dat er nog wat verse lucht binnen komt.

Overigens, vergeten te vermelden in mn eerdere post, hebben we boven airco hangen. Ik verwacht dat vriend rond een uur of 16 thuis is, zet hij vast de airco aan zodat het straks lekker koel is boven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.